Autóbuszosok javaslatcsomagja a kkv-szektor életben tartására

Az autóbuszos kis-és középvállalkozásokat nehéz helyzetbe hozta a koronavírus járvány, valamint az arra reagáló intézkedések. Éppen ezért a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) Személyszállítási Tanácsa összeállított egy javaslatcsomagot, amelyben foglalkoznak a vállalkozások túlélésével, az újraindulással, valamint a járványhelyzet utáni időszakkal is.

Ahogy azt korábban megírtuk, a buszosok és az egész turizmus helyzete a várakozások szerint nem oldódik meg rövid időn belül, 2021 közepére talán van esély a javulásra. Addig azonban sokféleképp lehet tenni az ágazat versenyképességének megtartásáért.

Pencz Zoltán , a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete személyszállítási tanácsának elnöke szerint ez az időszak pont arra lenne jó, hogy a buszos szektor működését nehezítő közlekedési és adóügyi kérdéseket rendbe tegyék a döntéshozók, miközben figyelembe veszik a szakmai szervezetek tapasztalatait is. Meg kellene hallgatni az érdekképviseletek hosszú ideje hangoztatott javaslatait, hogy a szakma gördülékenyebben működhessen, versenyképes maradjon, és hogy a járványhelyzetből kilépve a legtöbbet lehessen kihozni az alágazatból. 

Túlélés az újraindulásig

Az MKFE szerint az idegenforgalom újraindulásáig szükség van kedvező hitel felvételi lehetőségre, de a jelenleginél jóval szélesebb kör számára kell elérhetővé tenni ezeket a forrásokat, egyeztetve erről a hitelelbírálást végző bankokkal is. Nagyon fontos a hitelmoratórium 2021 végéig történő meghosszabbítása is.

Javaslatuk szerint az autóbuszokat üzemben tartó kkv-ket be kell vonni  a közösségi közlekedésbe (helyközi, távolsági, vonatpótló járatok) azon kritériumok mentén, amelyeket az ellátásért felelős a pályázatban meghatároz. Kiemelik: a feladat ellátásához ne legyen feltétel a közszolgáltatási referencia.

Szorgalmazzáktovábbá az idei és a 2021-es műsorszórási jogdíj (Artisjus) megfizetésének eltörlését, illetve a már befizetett díj visszautalását, ahogy a 2020-as e-matricák érvényességét is meghosszabbítatná a szakmai érdekképviselet 2021. végéig. Felvetik, hogy amennyiben technikailag ez lehetséges, a vakcinák terítését és mozgó oltópontok kialakítását a buszaik közreműködésével szervezzék meg az illetékesek.

Újraindulás

Az MKFE foglalkozik az idegenforgalom újraindulásával is: új dolgozók felvételéhez és foglalkoztatásához 6-12 hónapig járulékmentességet kérnekazon működő cégek, melyek 3 üzleti évben legalább kettőből nyereségesek voltak. Ahhoz, hogy a nemzetközi versenyben a magyar autóbuszos vállalkozások ne maradjanak alul, véleményük szerint szükség leszeszközbeszerzésre, fejlesztésre fordítható kedvező kamatozású hitel folyósítására.

Az újraindulást továbbá megkönnyítené, ha a járművek forgalomból történő kivonása és visszahelyezése online platformon történhetne.

A járványhelyzet utáni időszak

Az MKFE szerint szükség van a piaci környezet tisztázása, például, hogy ugyanazon fuvarfeladatot ne lehessen több féle áfatartalommal kiszámlázni, vagy hogy a személyszállítási szolgáltatás számláján legyen kötelező feltüntetni a vállalkozás tevékenységi engedélyének számát, hogy ezáltal is ki lehessen szűrni a jogosulatlanul fuvarozókat.

Az Egyesület szorgalmazza egy olyan elektronikus felület létrehozását, amely tartalmazza a buszos vállalkozók és buszok főbb adatait (név, cím, engedélyszám, jármű-darabszám, azok rendszámai, életkora, vizsga helye és időpontja). Gyermekszállítás, határon túli program, oktatási-nevelési intézeti megrendelés esetén innen választanának a felelős szervezők.

Az MKFE törekszik egy hosszútávú megoldás kialakítása, amely magában foglalja a budapesti városnézés és a fővárosi parkolási anomáliák felszámolását, a valódi piacvédelmet és célzott ellenőrzéseket, valamint azt is, hogy a műszaki vizsgaállomásokon ne csupán ígéret, hanem valóság legyen a gyors ügyintézés.

A fent említett javaslatok megvalósítása nem, vagy alig igényel a döntéshozóktól anyagi erőforrást. A jelenlegi helyzet javítására való törekvést viszont annál inkább.


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.