Az Air France járatainak húsz százalékát törölte hétfőn

Az Air France járatainak húsz százalékát volt kénytelen törölni az utolsó pillanatban hétfőn, a francia repülőtereken a légi közlekedésben dolgozók négynapos sztrájkjának első napján.

A pilóták legjelentősebb szakszervezete azt közölte, hogy a munkabeszüntetéshez a dolgozóknak több mint a fele csatlakozott.

A légi közlekedésben ugyanakkor nem voltak jelentős fennakadások. Az Air France az jelezte, hogy a nap közepéig a járatok húsz százalékát kellett törölni, de pontos számokat nem tudott közölt a légitársaság. "Nehéz megbecsülni, miután a törlések mellett egyes járatokon növeltük a kapacitásokat, és béreltünk is gépeket" - mondta az igazgatóság. A légitársaság 22 ezer e-mailt és SMS-t küldött szét utasainak, hogy értesítse őket a járattörlésekről, illetve késésekről. A széleskörű tájékoztatás mellett megkönnyítették a jegyek átváltását is, s emiatt nem alakult ki káosz egyetlen franciaországi repülőtéren sem.

A párizsi repülőtéri igazgatóság előzetesen azt közölte, hogy a hétfőre tervezett 1190 járatból 126-ot kellett törölni. Az Air France tengerentúli járatainak 85, európai célpontokra közlekedő repülőgépeinek pedig 80 százalékát tervezte hétfőn elindítani, de ezt a szakszervezetek túlságosan optimista prognózisnak ítélték. Délelőtt végül az Air France járatainak csak harmada szállt fel országszerte, a tervezett 1332 helyett 449.

A párizsi Roissy és Orly repülőtéren egész nap nyugalom volt, az igazgatóság szerint az utasok kiszolgálása "normálisan" zajlott. A 2F terminál bejárata előtt azonban napközben több száz repülőtéri alkalmazott tüntetett, és a terminál bejáratát a rohamrendőrök lezárták.

Thierry Mariani közlekedési miniszter hétfőn azt közölte, hogy a kormány végigmegy a légi közlekedésben alkalmazott sztrájkjog szabályozását célzó törvénykezési folyamaton. "Muszáj, ez olyan dolog, amit a franciák megértenek. A sztrájkjog megmarad, a sztrájkjog mindig is létezett, de az utasoknak is vannak jogaik" - mondta a miniszter az RTL rádióban.

A kötelező minimum szolgáltatás bevezetése ellen hétfőtől csütörtökig tartó munkabeszüntetés az első olyan tiltakozás, amelyben a francia légi közlekedésben dolgozók valamennyi kategóriája - pilóták, légi kísérők és a földi személyzet - közösen vesz részt. A szakszervezetek a francia nemzetgyűlés által már elfogadott törvénytervezet ellen tiltakoznak, amely a légi forgalomban sztrájkolókat arra is kötelezné, hogy részvételi szándékukat egy sztrájkban 48 órával korábban bejelentsék, s az utasokat 24 órával előre értesítsék a várható fennakadásokról. A szenátus február 15-én dönt a tervezetről.

Hasonló törvény - amely az utasokat hivatott védeni a kellemetlen meglepetésektől - több mint négy éve érvényes a francia vasúti és városi tömegközlekedésben. A légi közlekedésben dolgozók azonban a sztrájkjog csorbításaként értékelik a javaslatot.

Forrás: MTI


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.