Az engedélyt kapott tervek szerint 4 milliárd euró értékben egy negyedik kifutópálya és harmadik utas terminál építését tartalmazó fejlesztések 50 százalékkal növelhetik Németország legforgalmasabb légikikötőjének kapacitását, akár óránkénti 120 gépmozgásra.
A jelenleg átlagosan 40 éjszakai – főképp teher és charter – gépmozgást 23 óra és hajnali 5 között 17-re csökkentő alkalmazás azonban az engedélyekre igent mondó Hessen-Kassel regionális bíróság szerint nem felel meg teljes mértékben a repülőtér környezetében lakók elvárásainak, így a bíróság Hessen kormányát az éjszakai repülések jelentősebb szigorítására utasította, amellyel úgy tűnik, visszatérhetnek az eredeti elképzeléseknek megfelelő teljes tiltáshoz.
A Német Légifuvarozók Szövetsége (BDF) üdvözli a bővítési tervek jóváhagyását, ugyanakkor élesen bírálja az éjszakai repülésre vonatkozó tilalmat, katasztrofális jelként értelmezve azt. A felszállásainak 20-25 százalékát éjjel bonyolító Condor vezérigazgatója, Ralf Teckentrup figyelmeztetett, hogy a tiltás következtében légitársasága máshol, akár külföldön állomásoztathatja majd gépeit. Teckentrup hozzátette, hogy a német kormánynak fel kell ismernie Frankfurt nemzeti érdekét, valamint hogy egy regionális hatóság ne szabályozhassa az éjszakai repüléseket.
A sor most a Hessen-i kormányzaton van, hogy elfogadja-e a bíróság döntését, avagy fellebbezést nyújt be a Német Szövetségi Közigazgatási Bírósághoz. (FVW/Napi Turizmus)