Az ergonomikus nyomáseloszlásnak és a teljesen formázott üléskárpitnak köszönhetően az utasok még kényelmesebben tölthetik idejüket a fedélzeten. Az új, vízszintesen elhelyezkedő újságzseb vékonyabb háttámla kialakítását tette lehetővé. Így az utasok számára nagyobb hely áll rendelkezésre, ráadásul az utazás nem csak a repülés, hanem a kifutópályára gurulás, valamint a le- és felszállás közben is kényelmesebb lesz. Az üléstámlák dőlésszöge az utazás fenti három szakaszában korábban 12 fok volt, most viszont az ülések támlája a repülőút teljes időtartama alatt 20 fokos szögre van állítva. Az üzleti osztály utasai utazómagasságon akár 26 fokra is dönthetik a háttámlát. „Az ülés tervezésénél és kialakításánál utasaink számos visszajelzését is figyelembe vettük, és nagyon örülünk, hogy az új jellemzőknek már a projekt során ilyen pozitív fogadtatásban volt részük” – nyilatkozta Paul Estoppey, a Lufthansa Group Hub Airlines fedélzeti termékért felelős vezetője.
A Lufthansa, a SWISS és az Austrian Airlines hálózati légitársaságok most első alkalommal vezetnek be egységes üléseket a kényelmes utazás érdekében. Az utasoknak nyújtott előnyökön túl a súly és a karbantartási költségek mérséklése is fontos szempont volt a fejlesztés során. Több előzetes tárgyalás, utasteszt és minőségellenőrzés után az olasz Gevent bízták meg az ülések gyártásával. „A Geven kiváló hírnévnek örvend az iparágban, amit mi is teljes mértékben igazolunk” – hangsúlyozta Paul Estoppey. „Együttműködésünk az első naptól kezdve kiváló. A Geven rendkívüli szakértelme és kreatív támogatása komoly előnyhöz juttatta a Lufthansa Csoportot az ülés fejlesztése során.”
A Lufthansa Csoport légitársaságai egységesítik az A320-as flottát
A Lufthansa Csoport Airbus A320 gépeit a jövőben úgy fogják konfigurálni és egységesíteni, hogy szükség esetén nagyon könnyen át lehessen alakítani őket, ha átkerülnek a Lufthansa Csoport egyik légitársaságától a másikhoz. Így a csoport gyorsabban és rugalmasabban tud majd reagálni az aktuális igényekre, és könnyen, hatékonyan tudja mozgatni a gépeket és a kapacitást az egyes légitársaságok és csomópontok között. Az átalakítási és a leállási költségek is jelentősen mérséklődnek. Az egységesítés a repülőgépek és az alkatrészek beszerzése terén újabb szinergiákat eredményez. A légitársaságok márkái ettől függetlenül továbbra is külön arculattal rendelkeznek majd.
Forrás: Turizmus Online