Az nem meglepő, hogy a néhány éve oly sikeres fapados légitársaságok foglalásaik 98%-át az interneten keresztül bonyolítják. A PhoCusWright elemzőcég adata azonban ennél már jóval megdöbbentőbb, és egy alapvető átalakulást vetít előre: 2009-ben Európában összesen mintegy 253 milliárd eurót fognak költeni nyaralásra és egyéb turisztikai célokra. Ennek a hatalmas összegnek a 32%-át, 80 milliárd eurónyi (azaz körülbelül 24 ezermilliárd forintnyi) utazást várhatóan az interneten foglalják le a pihenni vágyók. Világosan látható tehát, hogy az üzleti sikerüket a színes katalógusokra építő utazási irodáknak alapjaiban kell átformálniuk stratégiájukat, ha az elkövetkező években is az iparágban szeretnének maradni – hisz a trend egyértelműen azt mutatja, hogy hamarosan még nagyobb szerepet fog kapni az online rendelés a turizmus területén. A legfejlettebb európai piacokon – amilyen például az Egyesült Királyság – az internet részaránya már idén is meg fogja közelíteni az 50%-ot, az USA-ban pedig már meg is haladta azt – áll a Google közleményében.
A korábban a Le Meridien hotellánc online tevékenységét irányító, ma a Google turisztikai szakértőjeként dolgozó Andrew Pozniak, a XXI. század azon kihívásairól és lehetőségeiről fog beszélni, amelyekkel a beutaztató szektor (beleértve a hazai szállodákat és a vendéglátóipar minden további szereplőjét) már jelenleg is szembesül, a belföldi piacra értékesítő utazási irodáknak pedig hamarosan meg kell küzdeniük.