A megosztáson alapuló gazdaság gyors ütemben zárkózik fel az üzleti utazók hagyományos, szárazföldi szállítása és elszállásolása mellé, egy új amerikai kutatás szerint.
A Certify nevű, utazás- és költségkezeléssel foglalkozó társaság költségelszámolások millióit nézte át, és ezek alapján arra jutott, hogy a közúti közlekedéssel kapcsolatos számlák 31%-át az Uber állította ki, taxistársaságoktól származott 24%-uk, és 45%-a volt autókölcsönzés. Ami igazán meglepő: egy évvel ezelőtt a Certify jelentése szerint csupán 8%-os volt az Uber részesedése. Az Uber a legnagyobb előretörést Chicagóban, Miamiban és San Franciscóban mutatta.
A jelentés azt is írja, hogy az Airbnb részesedése az üzleti utazások terén 143%-kal ugrott meg az előző negyedévhez képest.
- Egyértelmű, hogy az üzletemberek is igénybe veszik a megosztáson alapuló gazdaság szolgáltatásait - mondta Robert Neveu, a Certify vezérigazgatója. "Úgy hisszük, hogy tartós piaci átalakulás tanúi vagyunk, amelynek alapja a kényelem és az ár, mivel ezek az új szolgáltatások jellemzően sokkal költséghatékonyabbak, mint a hagyományos szolgáltatások" - tette hozzá.
A hagyományos turisztikai szolgáltatóknak gyorsan kell alkalmazkodniuk ehhez az új piachoz, vagy szembe kell nézniük piaci részesedésük további csökkenésével. Az Airbnb legnépszerűbb városai az üzleti utazók számára San Francisco, Chicago, Seattle, Miami és Tampa volt, olvasható a kutatásban.