Kézipoggyász-kisokos az ingyenesen felvihető csomagokról

Az utasok nem szívesen fizetnek felárat a kézipoggyászért, ezért olyan is akad, aki táskát csempész fel a repülőre.

A Skyscanner 1000 embert kérdezett meg, és a felmérés szerint az utasokat zavarják az eltérő csomagdíjak. A lehetséges túlsúly miatt, a megkérdezett utasok közel egynegyede kénytelen további díjakat fizetni a repülőtéren, hogy feladhassák csomagjaikat.

A többség – összesen 82% – szeretné, ha minden légitársaság közös normákat állapítana meg. Ugyanakkor a válaszolók 30%-a elismerte, az utazáskor a legnehezebb ruhákat magán viseli, hogy ne kelljen felárat fizetni, 12% pedig csempészett már további táskát a fedélzetre.

Az EasyJet engedi felár fizetése nélkül felvinni a fedélzetre a legkisebb kézipoggyászt, ami mindössze 50x40x20 cm, míg a Thomas Cook csupán 5 kg-os csomagot szállít díjmentesen. Az Iberia a legnagylelkűbb légitársaság, náluk egy díjmentesen felvihető poggyász mérete 56x45x25 cm, a súly pedig korlátlan. Szorosan követi őket a British Airways, ahol 23 kg lehet a kézipoggyász súlya. A Wizz Air légitársaságnál a kézipoggyász mérete nem haladhatja meg a 42x32x25 cm-t és be kell férnie az utas előtti ülés alá. A Ryanair utasonként egy kézipoggyászt engedélyez, ami maximum 10kg súlyú és 55x40x20 cm méretű, illetve egy darab kisebb táskát, ami maximum 35x20x20 cm méretű.

Forrás: Travel Weekly


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.