Az összeget a nemzetközi légügyi szervezet (az IATA) kérte az elektronikus helyfoglalási rendszer használatáért - közvetlenül az után, hogy a kormány rendeletben minősítette stratégiai cégnek a Malévet.
Mivel a bizalmatlanság miatt megjelenő garanciaigényt a cég nem tudta teljesíteni - sem a kereskedelmi bankok, sem az MFB Zrt. nem akart felelősséget vállani ily módon a Malévért! - egyetlen választásként múlt pénteken leállították a járatokat.
Az elmúlt napokban Budapesten és Moszkvában szakemberek hada próbál megoldást találni a Malév Zrt. feltámasztására. Egyelőre sikertelenül!
A csütörtök késő este lezárult moszkvai megbeszélésen a hitelező Vnyesekonombank vezetői állítólag már hajlottak volna a megállapodásra és egy néhány tízmillió eurós hitelre, de a magyar tárgyalódelegáció felhatalmatás híján nem tudott velük megállapodni.
Az orosz fejlesztési bank "színeváltozása" ezért meglepő mert az el múlt héten még kiadták a magyar tárgyalódelegáció útját, de az elmúlt napokban már r egy, a Malév újraindítását lehetővé tevő újabb hitelről egyeztettek. (A pénzintézet eddig 120 millió euró hitelt biztosított a társaságnak és tulajdonrésszel is rendelkezik benne.)
Értesüléseink szerint a felek egy hét múlva találkoznak újra.
A vetélytárs légitársaságok ezzel párhuzamosan igyekeznek megszerezni a magyar piacot. A WizzAir és a Ryanair mellett több hagyományos légi fuvarozó is növeli kapacitását, így néhány nap alatt a Malév kieső kapacitásának jó részét már betöltötték.
A Ryanair február 17-től nyitja meg bázisát - öt repülőgéppel és 31 célállomással - gépek az eddigi 1-es helyett a 2-es terminálról közlekednek majd. A Ryanair idén már 2,5 millió utast kíván fuvarozni - a Malév tavaly 3 milliós utaslétszámot teljesített...