A kétmilliárd eurós beruházás a várakozások szerint fellendíti majd a gazdaságot, és mintegy 40 ezer új állást teremt, ám látványos elindítására némileg árnyékot vetnek a légitársaságok kifogásai, amelyek szerint az új repülőtér nem veszi figyelembe igényeiket. A brit Easyjettel az élen a panaszkodó légitársaságok azt nehezményezik, hogy a BBI költséges infrastruktúrája a Lufthansához hasonló hagyományos szállítók szükségleteinek kielégítésére épül. Az Easyjet kifogásolja, hogy utasainak hosszabb távolságot kell majd gyalogolniuk ahhoz, hogy elérjék gépüket, ez 30-ról akár 50 percre is növelheti a „körülfordulási időt”, vagyis még a jegyárakat is felsrófolná. A légitársaság a tiltakozás különös formáját is bevetette: a múlt héten féloldalas, korábban megrendelt reklámokat vont vissza a berlini napilapokból. Nyilatkozatokban olyan repülőtér megépítését sürgeti, amely „mindenki számára elérhetővé teszi a repülést”. Az új repülőtér szóvivője visszautasítja a vádakat, és mint nyilatkozta: a vállalat vezetői készen állnak találkozni a légitársaságok képviselőivel a panaszok megbeszélésére. Szakértők szerint egyelőre kétséges, hogy az új berlini repülőtértér nemzetközi forgalom tekintetében felveszi-e a versenyt a frankfurtival vagy más nagyobb európai riválisaival. Az mindenesetre jó kiindulópontot jelent, hogy a BBI Berlin földrajzi helyzetének köszönhetően egyórás „időelőnyt” nyújthat az ázsiai járatoknál. Berlin már Németország 1990-es újraegyesítése óta tervezi egy új repülőtér építését, hogy a befektetők számára is vonzó nemzetközi csomóponttá fejlessze a valamikor kettéosztott várost. A BBI megépítését hivatalosan márciusban engedélyezték, azt követően, hogy bírósági döntés született a helyi lakosság képviselőivel folytatott perben. Az ítélet a repülőtér zajszintjének csökkentését célzó intézkedéseket rendelt el, továbbá repülési tilalmat éjféltől hajnali 5 óráig. (euractiv.hu/uno.hu)
Berlin Brandenburg International: tiltakozó fapadosok
Ünnepélyes külsőségek között, 14 évnyi tervezés, jogi és politikai disputa után hivatalosan elkezdődött a hatalmas új berlini repülőtér építése. A délkeleti külvárosban épülő Berlin Brandenburg International (BBI) 2011 októberében kezdi meg működését.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők
A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair
2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását
A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között
Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra
Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél
A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés
Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!
Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál
2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.