Berlin Brandenburg International: tiltakozó fapadosok

Ünnepélyes külsőségek között, 14 évnyi tervezés, jogi és politikai disputa után hivatalosan elkezdődött a hatalmas új berlini repülőtér építése. A délkeleti külvárosban épülő Berlin Brandenburg International (BBI) 2011 októberében kezdi meg működését.

A kétmilliárd eurós beruházás a várakozások szerint fellendíti majd a gazdaságot, és mintegy 40 ezer új állást teremt, ám látványos elindítására némileg árnyékot vetnek a légitársaságok kifogásai, amelyek szerint az új repülőtér nem veszi figyelembe igényeiket. A brit Easyjettel az élen a panaszkodó légitársaságok azt nehezményezik, hogy a BBI költséges infrastruktúrája a Lufthansához hasonló hagyományos szállítók szükségleteinek kielégítésére épül. Az Easyjet kifogásolja, hogy utasainak hosszabb távolságot kell majd gyalogolniuk ahhoz, hogy elérjék gépüket, ez 30-ról akár 50 percre is növelheti a „körülfordulási időt”, vagyis még a jegyárakat is felsrófolná. A légitársaság a tiltakozás különös formáját is bevetette: a múlt héten féloldalas, korábban megrendelt reklámokat vont vissza a berlini napilapokból. Nyilatkozatokban olyan repülőtér megépítését sürgeti, amely „mindenki számára elérhetővé teszi a repülést”. Az új repülőtér szóvivője visszautasítja a vádakat, és mint nyilatkozta: a vállalat vezetői készen állnak találkozni a légitársaságok képviselőivel a panaszok megbeszélésére. Szakértők szerint egyelőre kétséges, hogy az új berlini repülőtértér nemzetközi forgalom tekintetében felveszi-e a versenyt a frankfurtival vagy más nagyobb európai riválisaival. Az mindenesetre jó kiindulópontot jelent, hogy a BBI Berlin földrajzi helyzetének köszönhetően egyórás „időelőnyt” nyújthat az ázsiai járatoknál. Berlin már Németország 1990-es újraegyesítése óta tervezi egy új repülőtér építését, hogy a befektetők számára is vonzó nemzetközi csomóponttá fejlessze a valamikor kettéosztott várost. A BBI megépítését hivatalosan márciusban engedélyezték, azt követően, hogy bírósági döntés született a helyi lakosság képviselőivel folytatott perben. Az ítélet a repülőtér zajszintjének csökkentését célzó intézkedéseket rendelt el, továbbá repülési tilalmat éjféltől hajnali 5 óráig. (euractiv.hu/uno.hu)

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.