A korábban a Lufthansánál, Germanwingsnél, és Sky Europe-nál tapasztalatot szerzett Makhlouf elismerte, hogy a Malév jelenlegi 65 százalékos kapacitás-kihasználtsága jelentősen elmarad a Malévhoz hasonló, közepes méretű légitársaságokhoz - így a sajtótájékoztatón példaként említett, közel 75%-os helykihasználtságú Austrian-hez és Turkish Airlines-hoz - képest. A cél, fogalmazta meg Makhlouf, hogy a helykihasználás a tervek szerint az idei év végére 68%-ra történő növelése mellett a Malév a régió jelentős, minőségi légitársaságává váljon.
Ennek elérése érdekében a társaságot újrapozicionáló stratégiaváltást vezetett be a légitársaság még év elején. Az új kereskedelmi stratégia értelmében árnyaltabban differenciálnak a különböző utascsoportok között, így külön figyelmet szentelnek árképzésükben például az egyedülállóknak, a családosoknak, a hobbijuk miatt utazóknak vagy a konferenciszervezőknek. Emellett változatlanul nagy hangsúlyt kapnak az üzleti utazók. Mint Makhlouf elmondta, az üzleti utazók száma április óta megduplázódott, köszönhetően a légitársaság cégeket megcélzó programjának, amelynek keretén belül, az üzleti szféra kis és nagy cégeit egyaránt megszólítják. Kiemelten kezeli a légitársaság a Karim Makhlouf által kevésbé utasbarátként jellemzett online értékesítés arányának növelését a jelenlegi meglehetősen alacsony 10%-hoz képest. A tervek szerint augusztus közepétől várható az új folgalási rendszer életbelépése, mely által remények szerint 25%-ra nőhet az online értékesítések részesedése.
A légitársaság szorosabbra fűzi kapcsolatát a leányvállalatnak számító Malév Air Tours-szal, illetve igyekszik bővíteni charter forgalmát, akár olyan formában is, hogy ugyanaz a - menetrendszerinti - gép charterként is üzemel. Jelenleg a nyári időszakban 4, a téli szezonban pedig 2 gépet tud a társaság erre a célra használni. A Malév a sajtótájékoztatón közölt 2009. második negyedévi adatoknak megfelelően az általános recesszió ellenére - köszönhetően az új stratégiának - azon kevés légitársaságok, pl. a Swiss és a Turkish, közé tartozik, amelyek növekedést produkáltak.
A kérdéses időszakban, az első negyedévi nem túl bíztató számok után 8 százalékkal nőtt az utaslétszám. Az időszak alatt a társaság részesedése a hazai piacon 3,2%-kal 43,4 %-ra ugrott, illeve hálózati modelljének köszönhetően 15%-kal nőtt a forgalom kétharmadát kitevő átszálló utasok száma.
Mint ismeretes a Malév tulajdonosait korábban Brüsszelbe hívták meghallgatásra. A meghallgatás kimenetelére vonatkozó újságírói kérdésre Makhlouf azt válaszolta, hogy ez csupán egy általános beszámoló volt a légitársaság terveiről. A Napi Turizmus kérdésére, hogy a belgrádi járat újranyitása milyen fázisban van, Makhlouf elmondta, a járat fontos a társaság számára, a tárgyalások folynak, a megoldást hamarosan megtalálják a felek. A Malév balkáni forgalma 70 százalékos kihasználtság mellett működik, a Budapest Airport számára is fontos forgalom jelentős része átszálló utasokból áll. A belgrádi járat újranyitásának egyik akadálya a szerb parlament egy korábbi, a légipiac liberalizálást elősegítő döntése alapján már elhárult, de a szerb légügy döntése még várat magára.