Beválhat a Malév új kereskedelmi stratégiája

„A Malév nehéz helyzetből indul, de hiszem, hogy ennek a légitársaságnak remek esélyei vannak” - foglalta össze Karim Makhlouf, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese, a légitársaság jövőjét meghatározó új üzleti stratégiát ismertető keddi sajtótájékoztatón elhangzottakat.

A korábban a Lufthansánál, Germanwingsnél, és Sky Europe-nál tapasztalatot szerzett Makhlouf elismerte, hogy a Malév jelenlegi 65 százalékos kapacitás-kihasználtsága jelentősen elmarad a Malévhoz hasonló, közepes méretű légitársaságokhoz - így a sajtótájékoztatón példaként említett, közel 75%-os helykihasználtságú Austrian-hez és Turkish Airlines-hoz - képest. A cél, fogalmazta meg Makhlouf, hogy a helykihasználás a tervek szerint  az idei év végére 68%-ra történő növelése mellett a Malév a régió jelentős, minőségi légitársaságává váljon.

Ennek elérése érdekében a társaságot újrapozicionáló stratégiaváltást vezetett be a légitársaság még év elején. Az új kereskedelmi stratégia értelmében árnyaltabban differenciálnak a különböző utascsoportok között, így külön figyelmet szentelnek árképzésükben például az egyedülállóknak, a családosoknak, a hobbijuk miatt utazóknak vagy a konferenciszervezőknek. Emellett változatlanul nagy hangsúlyt kapnak az üzleti utazók. Mint Makhlouf elmondta, az üzleti utazók száma április óta megduplázódott, köszönhetően a légitársaság cégeket megcélzó programjának, amelynek keretén belül, az üzleti szféra kis és nagy cégeit egyaránt megszólítják. Kiemelten kezeli a légitársaság a Karim Makhlouf által kevésbé utasbarátként jellemzett online értékesítés arányának növelését a jelenlegi meglehetősen alacsony 10%-hoz képest. A tervek szerint augusztus közepétől várható az új folgalási rendszer életbelépése, mely által remények szerint 25%-ra nőhet az online értékesítések részesedése.

A légitársaság szorosabbra fűzi kapcsolatát a leányvállalatnak számító Malév Air Tours-szal, illetve igyekszik bővíteni charter forgalmát, akár olyan formában is, hogy ugyanaz a - menetrendszerinti - gép charterként is üzemel. Jelenleg a nyári időszakban 4, a téli szezonban pedig 2 gépet tud a társaság erre a célra használni. A Malév a sajtótájékoztatón közölt 2009. második negyedévi adatoknak megfelelően az általános recesszió ellenére - köszönhetően az új stratégiának - azon kevés légitársaságok, pl. a Swiss és a Turkish, közé tartozik, amelyek növekedést produkáltak.

A kérdéses időszakban, az első negyedévi nem túl bíztató számok után 8 százalékkal nőtt az utaslétszám. Az időszak alatt a társaság részesedése a hazai piacon 3,2%-kal 43,4 %-ra ugrott, illeve hálózati modelljének köszönhetően 15%-kal nőtt a forgalom kétharmadát kitevő átszálló utasok száma.

Mint ismeretes a Malév tulajdonosait korábban Brüsszelbe hívták meghallgatásra. A meghallgatás kimenetelére vonatkozó újságírói kérdésre Makhlouf azt válaszolta, hogy ez csupán egy általános beszámoló volt a légitársaság terveiről. A Napi Turizmus kérdésére, hogy a belgrádi járat újranyitása milyen fázisban van, Makhlouf elmondta, a járat fontos a társaság számára, a tárgyalások folynak, a megoldást hamarosan megtalálják a felek. A Malév balkáni forgalma 70 százalékos kihasználtság mellett működik, a Budapest Airport számára is fontos forgalom jelentős része átszálló utasokból áll. A belgrádi járat újranyitásának egyik akadálya a szerb parlament egy korábbi, a légipiac liberalizálást elősegítő döntése alapján már elhárult, de a szerb légügy döntése még várat magára.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.