Budapest Airport: egyeztetés a MUISZ-szal

A nyári utazási szezon beindulása előtt újabb eszmecserét tartottak a Budapest Airport és a MUISZ, (Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége) képviselői a budapesti repülőtéren. Az immár hagyományos találkozó alapvető célja az volt, hogy még a nyári utazási csúcsidőszak beindulása előtt kölcsönösen tájékoztassák egymást az idei szezonban várható újdonságokról, új trendekről és a szolgáltatásokról.

„A Budapest Airport az idei évben a tavaly elért eredmények és a légitársasági piac konszolidációjára számít Magyarországon.” – jelentette ki a találkozó elején Kam Jandu. A Budapest Airport légiközlekedési igazgatója elmondta, hogy a tavalyi túlkínálat után az idén várhatóan az elért szinten beáll a piac, nem várható nagyságrendi változás, legfeljebb kisebb átrendeződés a légitársasági kínálatban. A diszkont légitársaságok az utasforgalomban valamivel 50 % fölötti részesedést értek el, a kialakult útvonalhálózatban sem várható drasztikus változás, a repülőtér igyekszik újabb szolgáltatásokkal növelni az utazási kedvet – foglalta össze a helyzetképet.

A megbeszélésen elhangzott, hogy a legtöbb nagy európai légitársasági szövetség igyekszik saját, ún. hibrid „fél-fapados” légitársaságokat indítani, hogy helyt tudjanak állni a diszkontok által támasztott konkurenciaharcban. Az idén várhatóan folytatódik a viszonylag kisebb, hagyományos nemzeti légitársaságok harca a túlélésért egész Európában. Azt is megállapították, hogy a Malév tavalyi csődjét követően sikerült az utasforgalom döntő többségét visszaszerezni Budapesten, azonban budapesti bázisú, hagyományos légitársaság hiánya továbbra is negatívan hat az ún. MICE vagy konferencia-turizmusra. A repülőtér számára pedig a le- és felszállások 20 %-os visszaesése jelent komoly bevétel kiesést.

A Budapest Airport számára ebben a helyzetben is fontos, hogy tovább bővítse szolgáltatásait. Egyre népszerűbb az utazók körében a biztonsági ellenőrzésnél használható gyorsító folyosó, az ún. Fast Track, amelynek értékesítési lehetőségét a repülőtér felajánlotta a MUISZ-tagoknak is. A nyári utazási szezon előtt az utasok birtokba vehetik az ún. alapszintű, azaz gyalogos beszállító kapukhoz épített csarnokokat mind a 2A, mind a 2B Terminálon, amelyek révén gyorsabb fordulóidőt tudnak elérni a légitársaságok és ezáltal alacsony szinten tarthatják a jegyárakat.

A találkozón, amelyen a MUISZ tárgyalóit Molnár Gabriella elnök vezette, elhangzott, hogy az idén kiterjesztett helyi iparűzési adó egyre hátrányosabban érinti a repülőjegy értékesítő irodákat, amelyek légitársaságok megbízásából fizetett repülőtéri illetéket is begyűjtik. Az új adó az utazásértékesítők amúgy is sovány hasznának akár a 30 %-át is elviheti, így a MUISZ a repülőtér és a légitársaságok bevonásával hármas egyeztetést javasolt, hogy közös indítvánnyal találjanak megoldást az áldatlan állapotokra. A találkozón a Budapest Airport képviselői arra is ígéretet tettek, hogy az utazásszervezőket, amikor csak lehet, előre és időben tájékoztatják a Budapest Airportnál várható fejlesztésekről és változásokról.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.