Egy nagyon egészségesen fejlődő régió

— mondta Peter Pullem, a Lufthansa Csoport régiós igazgatója, és értette megállapítását a légitársasági csoport Pullem alá tartozó 16 országának utasszám növekedésére. „Magyarország komoly játékos” — tette hozzá. Magyarországi műküdésének 50. évében tartoltak a „Lufthansa-légitársaságok”.

Különösen, hogy kis hazánk azon országok egyike, ahol a csoport összes tagja jelen van — hívta fel a figyelmet Antal Gábor, a csoport magyarországi igazgatója. Sőt, a magyar piacon legnagyobb hálózati légitársaságokként három repülőtérre — Budapest, Debrecen, Sármellék — is üzemelnek. A csoport összes, 130 40 000 utasából 1,75 millió jutott Magyarországra. Nyolc százalékot nőtt előző évhez képest az eredmény. Ennél bámulatosab a corporate értékesítés 40 százalékos növekedése. Az átlagos kihasználtság világszinten 80,9% volt. A magyar átlag ettől némiképp elmaradva 75%-ot tett ki. Legjobban a Swiss járatait tömték meg az utasok. Az igényes svájci első osztályát is egyre növekvő mértékben, hasonlóképpen a csoport másik, első osztályt is kínáló légitársaságához (Lufthansa). Tavaly 40%-kal több első osztályú menetjegyet váltottak a magyarországi útvonalakon, míg a business osztályó értékesítések 22 százalékkal növekedtek. Különösen Észak-Amerika fele. A first class növekedése köszönhető jelentős mértékben annak, hogy Magyarroszág felkapott filmes desztináció, a sztárok meg legfeljebb a mozivásznon kucorognak az economyn egy hosszú távú járaton.

A transzatlani utasokért folytatott szkander erős embereként a csoport 2018-ban sem fog tétlenkedni. Nem aggódnak az American Airlines és a LOT magyarországi belépése miatt. „Komolyan vesszük az új belépőket, de mi 24 útvonalat kínálunk az USA-ba” — felelte Peter Pullem a piac átrendeződést és következményeit firtató kérdésünkre. „Az új belépők plusz keresletet fognak teremteni, de végén úgyis az ár és az út hossza alapján dönt az utas” — tette hozzá. A nyári menetrenddel beinduló 6., napi Budapest-Frankfurt, valamint a csoport szinten összesen mintegy 178 heti járattal nem csak az USA felé szállhat át a hazai utazóközönség. Afrika népszerűsége kétszámjegyű növekedésben testesül meg; Fokváros, Nairobi, Dar es Salaam, Mauritius és Marokkó meglehetősen trendi lett. Némelyikük bizonyára a Debrecenből München felé indulók közt is népszerű. Utóbbi járat frekvenciája heti 5-re növekszik, mintegy 70% kapacitástöbbletet generálva. Kérdésünkre, hogy a kereslet növekedése követelte meg a jelentős bővítést, kaptuk azt a választ, hogy ha nincs kínálat, hogyan lesz kereslet. Megnyugtatólag hozzátették: a régióban megtelepedő német cégek — Thyssen, Continental — számának növekedésével látják az igényt is.

A bevezetőben említett — nem csak magyarországi — teljesítménynek is megvan a maga miértje. Magyarázatképpen Peter Pullem szerénytelenség nélkül vágta rá: „Mert nagyon sikeres a stratégiánk” A bizonyos, három pillérre épülő stratégia magában foglalja a Brussels Airlines-t apránként bekebelező Eurowings egyre növekvő égisze alatt bövülő point-to-point hálózatot. A prémium hálózati légitársaságokat felvonultató portfoliót (Swiss, Austrian, és az anyacég), valamint a földi szolgáltatásokat. Előbbivel továbbra is Európa 3. helyéért küzdenek a fapados versenyben, de a „hazai” piacaikon, Ausztria, Svájc, Németország, Belgium elsők kívánnak lenni. Utóbbi prémium voltát támasztja alá, hogy első európai légitársaságként a Skytrax az ötcsillagosok közé sorolta a Lufthansát. A német fuvaros előkelő voltát a dizájnváltással is megtámogatta: a napsárga háttér több évtized után agyőt int a függőleges vezérsíkoknak, bauhaus-osan visszafogott, de annál elegánsabb kék-fehér színvilág váltja. A sárgától teljes mértékben nem vesznek búcsút: diszkrét felületen a jövőben az utasok orientálására vetik be. „Nem a régi festés revolúcióját, hanem evolúcióját látjuk” — magyarázta Peter Pullem. Az evolúció része még egyebek mellett a Lufthansa 2020-ig megújuló business osztálya, az Austrian március 6-tól már működő premium economy-ja, a turista és prémium turista osztályokon bevezetendő, fizetős a la carte menük, a Milánó-Malpensán nyitott first class lounge.


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.