Egy nagyon egészségesen fejlődő régió

— mondta Peter Pullem, a Lufthansa Csoport régiós igazgatója, és értette megállapítását a légitársasági csoport Pullem alá tartozó 16 országának utasszám növekedésére. „Magyarország komoly játékos” — tette hozzá. Magyarországi műküdésének 50. évében tartoltak a „Lufthansa-légitársaságok”.

Különösen, hogy kis hazánk azon országok egyike, ahol a csoport összes tagja jelen van — hívta fel a figyelmet Antal Gábor, a csoport magyarországi igazgatója. Sőt, a magyar piacon legnagyobb hálózati légitársaságokként három repülőtérre — Budapest, Debrecen, Sármellék — is üzemelnek. A csoport összes, 130 40 000 utasából 1,75 millió jutott Magyarországra. Nyolc százalékot nőtt előző évhez képest az eredmény. Ennél bámulatosab a corporate értékesítés 40 százalékos növekedése. Az átlagos kihasználtság világszinten 80,9% volt. A magyar átlag ettől némiképp elmaradva 75%-ot tett ki. Legjobban a Swiss járatait tömték meg az utasok. Az igényes svájci első osztályát is egyre növekvő mértékben, hasonlóképpen a csoport másik, első osztályt is kínáló légitársaságához (Lufthansa). Tavaly 40%-kal több első osztályú menetjegyet váltottak a magyarországi útvonalakon, míg a business osztályó értékesítések 22 százalékkal növekedtek. Különösen Észak-Amerika fele. A first class növekedése köszönhető jelentős mértékben annak, hogy Magyarroszág felkapott filmes desztináció, a sztárok meg legfeljebb a mozivásznon kucorognak az economyn egy hosszú távú járaton.

A transzatlani utasokért folytatott szkander erős embereként a csoport 2018-ban sem fog tétlenkedni. Nem aggódnak az American Airlines és a LOT magyarországi belépése miatt. „Komolyan vesszük az új belépőket, de mi 24 útvonalat kínálunk az USA-ba” — felelte Peter Pullem a piac átrendeződést és következményeit firtató kérdésünkre. „Az új belépők plusz keresletet fognak teremteni, de végén úgyis az ár és az út hossza alapján dönt az utas” — tette hozzá. A nyári menetrenddel beinduló 6., napi Budapest-Frankfurt, valamint a csoport szinten összesen mintegy 178 heti járattal nem csak az USA felé szállhat át a hazai utazóközönség. Afrika népszerűsége kétszámjegyű növekedésben testesül meg; Fokváros, Nairobi, Dar es Salaam, Mauritius és Marokkó meglehetősen trendi lett. Némelyikük bizonyára a Debrecenből München felé indulók közt is népszerű. Utóbbi járat frekvenciája heti 5-re növekszik, mintegy 70% kapacitástöbbletet generálva. Kérdésünkre, hogy a kereslet növekedése követelte meg a jelentős bővítést, kaptuk azt a választ, hogy ha nincs kínálat, hogyan lesz kereslet. Megnyugtatólag hozzátették: a régióban megtelepedő német cégek — Thyssen, Continental — számának növekedésével látják az igényt is.

A bevezetőben említett — nem csak magyarországi — teljesítménynek is megvan a maga miértje. Magyarázatképpen Peter Pullem szerénytelenség nélkül vágta rá: „Mert nagyon sikeres a stratégiánk” A bizonyos, három pillérre épülő stratégia magában foglalja a Brussels Airlines-t apránként bekebelező Eurowings egyre növekvő égisze alatt bövülő point-to-point hálózatot. A prémium hálózati légitársaságokat felvonultató portfoliót (Swiss, Austrian, és az anyacég), valamint a földi szolgáltatásokat. Előbbivel továbbra is Európa 3. helyéért küzdenek a fapados versenyben, de a „hazai” piacaikon, Ausztria, Svájc, Németország, Belgium elsők kívánnak lenni. Utóbbi prémium voltát támasztja alá, hogy első európai légitársaságként a Skytrax az ötcsillagosok közé sorolta a Lufthansát. A német fuvaros előkelő voltát a dizájnváltással is megtámogatta: a napsárga háttér több évtized után agyőt int a függőleges vezérsíkoknak, bauhaus-osan visszafogott, de annál elegánsabb kék-fehér színvilág váltja. A sárgától teljes mértékben nem vesznek búcsút: diszkrét felületen a jövőben az utasok orientálására vetik be. „Nem a régi festés revolúcióját, hanem evolúcióját látjuk” — magyarázta Peter Pullem. Az evolúció része még egyebek mellett a Lufthansa 2020-ig megújuló business osztálya, az Austrian március 6-tól már működő premium economy-ja, a turista és prémium turista osztályokon bevezetendő, fizetős a la carte menük, a Milánó-Malpensán nyitott first class lounge.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.