Különösen, hogy kis hazánk azon országok egyike, ahol a csoport összes tagja jelen van — hívta fel a figyelmet Antal Gábor, a csoport magyarországi igazgatója. Sőt, a magyar piacon legnagyobb hálózati légitársaságokként három repülőtérre — Budapest, Debrecen, Sármellék — is üzemelnek. A csoport összes, 130 40 000 utasából 1,75 millió jutott Magyarországra. Nyolc százalékot nőtt előző évhez képest az eredmény. Ennél bámulatosab a corporate értékesítés 40 százalékos növekedése. Az átlagos kihasználtság világszinten 80,9% volt. A magyar átlag ettől némiképp elmaradva 75%-ot tett ki. Legjobban a Swiss járatait tömték meg az utasok. Az igényes svájci első osztályát is egyre növekvő mértékben, hasonlóképpen a csoport másik, első osztályt is kínáló légitársaságához (Lufthansa). Tavaly 40%-kal több első osztályú menetjegyet váltottak a magyarországi útvonalakon, míg a business osztályó értékesítések 22 százalékkal növekedtek. Különösen Észak-Amerika fele. A first class növekedése köszönhető jelentős mértékben annak, hogy Magyarroszág felkapott filmes desztináció, a sztárok meg legfeljebb a mozivásznon kucorognak az economyn egy hosszú távú járaton.
A transzatlani utasokért folytatott szkander erős embereként a csoport 2018-ban sem fog tétlenkedni. Nem aggódnak az American Airlines és a LOT magyarországi belépése miatt. „Komolyan vesszük az új belépőket, de mi 24 útvonalat kínálunk az USA-ba” — felelte Peter Pullem a piac átrendeződést és következményeit firtató kérdésünkre. „Az új belépők plusz keresletet fognak teremteni, de végén úgyis az ár és az út hossza alapján dönt az utas” — tette hozzá. A nyári menetrenddel beinduló 6., napi Budapest-Frankfurt, valamint a csoport szinten összesen mintegy 178 heti járattal nem csak az USA felé szállhat át a hazai utazóközönség. Afrika népszerűsége kétszámjegyű növekedésben testesül meg; Fokváros, Nairobi, Dar es Salaam, Mauritius és Marokkó meglehetősen trendi lett. Némelyikük bizonyára a Debrecenből München felé indulók közt is népszerű. Utóbbi járat frekvenciája heti 5-re növekszik, mintegy 70% kapacitástöbbletet generálva. Kérdésünkre, hogy a kereslet növekedése követelte meg a jelentős bővítést, kaptuk azt a választ, hogy ha nincs kínálat, hogyan lesz kereslet. Megnyugtatólag hozzátették: a régióban megtelepedő német cégek — Thyssen, Continental — számának növekedésével látják az igényt is.
A bevezetőben említett — nem csak magyarországi — teljesítménynek is megvan a maga miértje. Magyarázatképpen Peter Pullem szerénytelenség nélkül vágta rá: „Mert nagyon sikeres a stratégiánk” A bizonyos, három pillérre épülő stratégia magában foglalja a Brussels Airlines-t apránként bekebelező Eurowings egyre növekvő égisze alatt bövülő point-to-point hálózatot. A prémium hálózati légitársaságokat felvonultató portfoliót (Swiss, Austrian, és az anyacég), valamint a földi szolgáltatásokat. Előbbivel továbbra is Európa 3. helyéért küzdenek a fapados versenyben, de a „hazai” piacaikon, Ausztria, Svájc, Németország, Belgium elsők kívánnak lenni. Utóbbi prémium voltát támasztja alá, hogy első európai légitársaságként a Skytrax az ötcsillagosok közé sorolta a Lufthansát. A német fuvaros előkelő voltát a dizájnváltással is megtámogatta: a napsárga háttér több évtized után agyőt int a függőleges vezérsíkoknak, bauhaus-osan visszafogott, de annál elegánsabb kék-fehér színvilág váltja. A sárgától teljes mértékben nem vesznek búcsút: diszkrét felületen a jövőben az utasok orientálására vetik be. „Nem a régi festés revolúcióját, hanem evolúcióját látjuk” — magyarázta Peter Pullem. Az evolúció része még egyebek mellett a Lufthansa 2020-ig megújuló business osztálya, az Austrian március 6-tól már működő premium economy-ja, a turista és prémium turista osztályokon bevezetendő, fizetős a la carte menük, a Milánó-Malpensán nyitott first class lounge.