Az OFE-hoz számtalan egyiptomi utazásra befizetett fogyasztó fordult, hogy tájékozódjon jogairól. A fogyasztóvédelmi civil szervezet közlése szerint az utazási szerződésekről szóló kormányrendelet alapján ilyen esetben helyettesítő szolgáltatást - tehát későbbi utazási időpontot, vagy másik úti célra szóló utazást - kell felajánlani azon fogyasztók számára, akik már kifizették az egyiptomi utazásukat.
Amennyiben a helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, az utazásszervező köteles a díjkülönbözetet az utasnak megtéríteni. Ha azonban a fogyasztó nem tudja, vagy nem akarja a helyettesítő szolgáltatást elfogadni, a fogyasztó jogkövetkezmény nélkül elállhat a szerződéstől, az utazás díja pedig visszajár - közölte az OFE.
Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivője is azt mondta korábban az MTI-nek, hogy akik már befizették egyiptomi útjukat - több száz ilyen utas van - két lehetőségük van: vagy elfogadják az utazási irodák által felajánlott másik úti célt, vagy visszakérhetik a befizetett összeget. (MTI)