Elégedettek az utasok a BAHART szolgáltatásaival

A 173. hajózási szezon hivatalosan csak 2019. október 23-án ér véget a Balatonon, így a legforgalmasabb útvonalakon hétvégente továbbra is közlekednek a hajójáratok, 4 kikötőben sétahajózásra is van még lehetőség. Várhatóan az elmúlt 3 évhez hasonlóan 2019-ben is 700.000 fölé emelkedik a személyhajókkal szállított utasok száma. Ennek érdekében a hivatalos hajózási szezon zárását követően késő ősszel, sőt télen is készül hajózási szolgáltatásokkal a Társaság. A kínálatban szerepelnek a Balaton-parti települési rendezvényekhez kapcsolódó egyedi menetrendi járatok, valamint az elmúlt években sikeresen bevezetett olyan tematikus hajójáratok is, mint a Halloween Hajó, vagy a Mikuláshajó.

A BAHART fontosnak tartja az utasvélemények megismerését a jövőbeli szolgáltatáskínálat kialakítása céljából. A Társaság az idei főszezonban is reprezentatív elégedettség-felmérést végzett a hajózási szolgáltatásokat igénybe vevők körében. A legtöbb menetrendi hajóútvonalon, illetve a séta- és programhajókon, valamint a kompokon összesen több, mint 2.200 kérdőívet töltöttek ki a kérdezőbiztosok. Ezek alapján kerültek összesítésre az idei elégedettségi mutatók. Folytatódott az elmúlt években már megfigyelhető idegenforgalmi tendencia, így tovább növekedett a Balaton régiót felkereső és ezzel párhuzamosan a BAHART szolgáltatásait választó belföldi vendégek aránya 2019-ben.

Idén a válaszadók döntő többsége (89%) belföldi utas volt, legtöbben a fővárosból és Pest megyéből érkezetek, de meghatározó küldőterület a Balaton környéke: Somogy, Veszprém és Zala megye is. A válaszadók csupán 11%-a érkezett külföldről, 38%-uk főként Németországból, illetve egyéb német nyelvterületről. Az utasok nagyobb hányada (menetrendi hajózás esetében 60%; séta- és programhajók esetében 63%; kompközlekedés esetében 34%) alapvetően kirándulási céllal vette igénybe a hajózási szolgáltatásokat a Balaton-parti települések látnivalóinak, programjainak felkereséséhez. A megkérdezettek jellemzően évente csak egyszer hajóztak, sokan jelezték, hogy idén hajóztak először a Balatonon. Többek között az elmúlt évek intenzív marketing munkájának is köszönhetően, egyre nagyobb arányban (menetrendi hajózás: 65%; séta- és programhajók: 55%, kompok: 71%) vannak az utazók között azok, akik előre tudatosan megtervezik a hajós utazást, kirándulást. Ők a Balatont már nem csupán a stranddal, fürdéssel azonosítják, és érvényesül a Társaság mottója is: Ha Balaton, akkor hajózás!

A szóban forgó célcsoportot nagyobb arányban éri el a Társaság az egyre szélesebb körben alkalmazott online és közösségi kommunikációs felületeken, melyek aránya az előzetes információszerzés során már 30% fölé emelkedett. A hajókon utazók másik, kisebb csoportja a helyszíni impulzusok, élmények és helyi szolgáltatáskínálat alapján dönt a hajózási szolgáltatások megvásárlásáról. Az utasok több mint negyede (27%) továbbra is a kikötőkben kihelyezett tájékoztató felületekről értesül a hajózási lehetőségekről. Az utazók több, mint fele (53%) családdal, illetve párjukkal (24%) vesz részt a hajóúton, így továbbra is fontos cél, hogy a BAHART családbarát hajózási társasággá váljon, és ehhez igazítsa kínálatát, szolgáltatásait. Az idei évben az utasok kiemelten magas elégedettségi pontszámokkal értékelték a kikötőben és hajókon dolgozók munkáját, a BAHART megbízhatóságát, valamint a hajók állapotát, felszereltségét.

A menetrendi járatokon a megkérdezettek 95%-a, a séta- és programhajók esetében a válaszadók 96%-a, a kompon utazók közül pedig 93% gondolta úgy, hogy a menetjegyért kifizetett ár összhangban volt a kapott szolgáltatással és annak színvonalával. A vásárlás során az ár, mint szempont hátrébb került, és a sorban csupán az ötödik helyen szerepelt. A döntés során az árat megelőzi a kollégák hozzáállása és segítőkészsége; a hajók kinézete és állapota; a kikötők megközelíthetősége és a parkolási feltételek; a BAHART megbízhatósága és ismertsége; valamint a programkínálat is. Az utasok elégedettségét tükrözi, hogy a hajókon, illetve pénztárakban, kikötőben dolgozók munkáját a válaszadók több, mint 95%-a minősítette az ötfokozatú skálán a legmagasabb 4-es és 5-ös értékkel. Ebben a témakörben a jegykiadással, a hajónál történő jegykezeléssel, a kommunikációval és a segítőkészséggel kapcsolatban tapasztaltakra kérdezett rá a felmérés.

A BAHART továbbra is elkötelezett abban, hogy nagy hangsúlyt fektessen a munkatársak folyamatos képzésére, ösztönzésére és a munkakörnyezet színvonalának emelésére, megalapozva ezzel a minőségi szolgáltatásnyújtást. A felmérés eredményei és a pozitív vélemények, valamint visszacsatolások alapján a Társaság jó úton halad a stratégiában foglalt feladatok teljesítésében az utazóközönség színvonalas kiszolgálását érintően. A BAHART célja, hogy a folyamatosan növekvő utasszámmal párhuzamosan a jövőben tovább növelje az elégedett utasok számát hajói fedélzetén. Mindehhez nagy segítséget jelent az állami tulajdonosi háttér, amely megteremti az alapot a BAHART további modernizációjához.

Forrás: Turizmus Online


Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.