Életképes repülőterek

Tervezésre és összefogásra van szükség ahhoz, hogy Magyarország repülőterei életképesek maradjanak, hogy hazánk végleg megszűnjön „egy repteres ország” lenni - hangzott el pénteken, a budapesti Utazás2010 vásáron megrendezésre került, a hazai repülőterek lehetőségeit tárgyaló konferecián.

Persze ügyelni kell arra, nehogy újból átessünk a ló túloldalára - figyelmeztetett Dr. Richter Richárd a hamarosan új életre kelő sármelléki repülőtér üzletfejlesztési igazgatója utalva arra a még ma is tapasztalható tendeciára, amikor egykori, minden infrastruktúrájuktól megfosztott, a puszta közepén lévő katonai repülőterekre álmodtak óriási projekteket befektetők és helyi politikusok. (Lásd: Turizmus Trend 2009/09, Vidéki repülőterek)

A sokszor minden realitást nélkülöző elképzelések nagyszámú előfordulásában szerepet játszik a politika, a konkrét légiközlekedési koncepció hiánya, a minisztérium illetékeseinek témára vonatkozó, esetenként hiányos ismeretei - vélték a konferencia meghívott előadói.

Arra a kérdésre reagálva, hogy hazánkban hány nagy nemzetközi repülőtér működése lenne indokolt Kam Jandu, a Budapest Airport (BA) légiközlekedési igazgatója úgy reagált: ezt nehéz megválaszolni, mindenestre együttműködés, illetve az állam és a turizmus résztvevőinek egységes támogatására van szükség a repülőterek megfelelő üzemeltetéséhez.

Richter Richárd csakúgy, mint Farkas András a debreceni Airport Debrecen (AD) ügyvezető igazgatója úgy véli Magyarországon a mai utazási szokások alapján 3 nagy repülőtér léte indokolt. Farkas hozzátette: már az 1990-es évek elején szól volt egy három repülőteres elképzelésről. A három nagy repülőtér esetében fontos, hogy uticéljaik között ne legyenek átfedések - fejtette ki Farkas András.

A 100 százalékos önkormányzati tulajdonban lévő AD határon átnyúló vonzáskörzetében mintegy másfél millió ember él. Az AD a korábbi sikertelen privatizációt követően ismét befektetőkre vár, de ezúttal sokkal körültekintőbben kell a megfelelő üzletfelet kiválasztani - mondta el Farkas András. Az AD-nek addig kell megindulnia fölfelé, amíg a szomszédos Nagyvárad komolyabb fejlesztésbe nem kezd. Ha Debrecen addig nem mozdul, elvesztheti régiós kulcsszerepét - tette hozzá Farkas.

Az idén tetszhalálából feltámadó sármelléki Fly Balaton (FB) óvatos tervezése szerint 2010-ben 32 400 utassal számol. Az elmúlt időszak nehézségei miatt fejlesztéseivel másfél éves késében lévő FB idén nem számíthat a turisztikai szolgáltatók támogatására. De legalábbis jól jönne a szolgáltatók, partnerek együttműködése, kellő garanciákkal történő összefogása, hogy az FB egész éves repülőtérré váljon.


Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken

Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken  

2025. február 5-én, szerdán a poggyászkezelők tiltakozása miatt részleges sztrájkokra lehet számítani az olaszországi repülőtereken.
Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára

Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára 

 A bérlet többféle utazási lehetőségeket kínál.
Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás

Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás  

Ezt a versenyt akár nálunk is megrendezhetnénk. Több jelölt is jogosult lehetne arra, hogy felkerüljön a dobogó tetejére.
Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje.
Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?

Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál? 

Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.