Életképes repülőterek

Tervezésre és összefogásra van szükség ahhoz, hogy Magyarország repülőterei életképesek maradjanak, hogy hazánk végleg megszűnjön „egy repteres ország” lenni - hangzott el pénteken, a budapesti Utazás2010 vásáron megrendezésre került, a hazai repülőterek lehetőségeit tárgyaló konferecián.

Persze ügyelni kell arra, nehogy újból átessünk a ló túloldalára - figyelmeztetett Dr. Richter Richárd a hamarosan új életre kelő sármelléki repülőtér üzletfejlesztési igazgatója utalva arra a még ma is tapasztalható tendeciára, amikor egykori, minden infrastruktúrájuktól megfosztott, a puszta közepén lévő katonai repülőterekre álmodtak óriási projekteket befektetők és helyi politikusok. (Lásd: Turizmus Trend 2009/09, Vidéki repülőterek)

A sokszor minden realitást nélkülöző elképzelések nagyszámú előfordulásában szerepet játszik a politika, a konkrét légiközlekedési koncepció hiánya, a minisztérium illetékeseinek témára vonatkozó, esetenként hiányos ismeretei - vélték a konferencia meghívott előadói.

Arra a kérdésre reagálva, hogy hazánkban hány nagy nemzetközi repülőtér működése lenne indokolt Kam Jandu, a Budapest Airport (BA) légiközlekedési igazgatója úgy reagált: ezt nehéz megválaszolni, mindenestre együttműködés, illetve az állam és a turizmus résztvevőinek egységes támogatására van szükség a repülőterek megfelelő üzemeltetéséhez.

Richter Richárd csakúgy, mint Farkas András a debreceni Airport Debrecen (AD) ügyvezető igazgatója úgy véli Magyarországon a mai utazási szokások alapján 3 nagy repülőtér léte indokolt. Farkas hozzátette: már az 1990-es évek elején szól volt egy három repülőteres elképzelésről. A három nagy repülőtér esetében fontos, hogy uticéljaik között ne legyenek átfedések - fejtette ki Farkas András.

A 100 százalékos önkormányzati tulajdonban lévő AD határon átnyúló vonzáskörzetében mintegy másfél millió ember él. Az AD a korábbi sikertelen privatizációt követően ismét befektetőkre vár, de ezúttal sokkal körültekintőbben kell a megfelelő üzletfelet kiválasztani - mondta el Farkas András. Az AD-nek addig kell megindulnia fölfelé, amíg a szomszédos Nagyvárad komolyabb fejlesztésbe nem kezd. Ha Debrecen addig nem mozdul, elvesztheti régiós kulcsszerepét - tette hozzá Farkas.

Az idén tetszhalálából feltámadó sármelléki Fly Balaton (FB) óvatos tervezése szerint 2010-ben 32 400 utassal számol. Az elmúlt időszak nehézségei miatt fejlesztéseivel másfél éves késében lévő FB idén nem számíthat a turisztikai szolgáltatók támogatására. De legalábbis jól jönne a szolgáltatók, partnerek együttműködése, kellő garanciákkal történő összefogása, hogy az FB egész éves repülőtérré váljon.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.