Életképes repülőterek

Tervezésre és összefogásra van szükség ahhoz, hogy Magyarország repülőterei életképesek maradjanak, hogy hazánk végleg megszűnjön „egy repteres ország” lenni - hangzott el pénteken, a budapesti Utazás2010 vásáron megrendezésre került, a hazai repülőterek lehetőségeit tárgyaló konferecián.

Persze ügyelni kell arra, nehogy újból átessünk a ló túloldalára - figyelmeztetett Dr. Richter Richárd a hamarosan új életre kelő sármelléki repülőtér üzletfejlesztési igazgatója utalva arra a még ma is tapasztalható tendeciára, amikor egykori, minden infrastruktúrájuktól megfosztott, a puszta közepén lévő katonai repülőterekre álmodtak óriási projekteket befektetők és helyi politikusok. (Lásd: Turizmus Trend 2009/09, Vidéki repülőterek)

A sokszor minden realitást nélkülöző elképzelések nagyszámú előfordulásában szerepet játszik a politika, a konkrét légiközlekedési koncepció hiánya, a minisztérium illetékeseinek témára vonatkozó, esetenként hiányos ismeretei - vélték a konferencia meghívott előadói.

Arra a kérdésre reagálva, hogy hazánkban hány nagy nemzetközi repülőtér működése lenne indokolt Kam Jandu, a Budapest Airport (BA) légiközlekedési igazgatója úgy reagált: ezt nehéz megválaszolni, mindenestre együttműködés, illetve az állam és a turizmus résztvevőinek egységes támogatására van szükség a repülőterek megfelelő üzemeltetéséhez.

Richter Richárd csakúgy, mint Farkas András a debreceni Airport Debrecen (AD) ügyvezető igazgatója úgy véli Magyarországon a mai utazási szokások alapján 3 nagy repülőtér léte indokolt. Farkas hozzátette: már az 1990-es évek elején szól volt egy három repülőteres elképzelésről. A három nagy repülőtér esetében fontos, hogy uticéljaik között ne legyenek átfedések - fejtette ki Farkas András.

A 100 százalékos önkormányzati tulajdonban lévő AD határon átnyúló vonzáskörzetében mintegy másfél millió ember él. Az AD a korábbi sikertelen privatizációt követően ismét befektetőkre vár, de ezúttal sokkal körültekintőbben kell a megfelelő üzletfelet kiválasztani - mondta el Farkas András. Az AD-nek addig kell megindulnia fölfelé, amíg a szomszédos Nagyvárad komolyabb fejlesztésbe nem kezd. Ha Debrecen addig nem mozdul, elvesztheti régiós kulcsszerepét - tette hozzá Farkas.

Az idén tetszhalálából feltámadó sármelléki Fly Balaton (FB) óvatos tervezése szerint 2010-ben 32 400 utassal számol. Az elmúlt időszak nehézségei miatt fejlesztéseivel másfél éves késében lévő FB idén nem számíthat a turisztikai szolgáltatók támogatására. De legalábbis jól jönne a szolgáltatók, partnerek együttműködése, kellő garanciákkal történő összefogása, hogy az FB egész éves repülőtérré váljon.


Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.