Az Economist elemzése szerint a kampány akár segélykiáltásnak is felfogható egy olyan légitársaság részéről, amely az üzleti forgalom fejlesztése mellett szavazott évekkel ezelőtt, és most erősen aggódik, hogy rossz lóra tett. Mindenesetre a kampány keretében a BA 1000 üzletembert repít el ingyen New Yorkból, Los Angelesből és Chicagóból Londonba, hogy ott egy "hálózatépítő" megbeszélésen vegyenek részt, majd egy általuk megjelölt további desztinációba repülhetnek tovább - amennyiben meg tudják győzni a BA által kijelölt bírákat, hogy ez a lépés lehetővé tenné számukra, hogy megnyerjenek egy üzletet, amelyet személyes találkozó híján egyébként elveszítenének. A BA célja, hogy megmentse az üzleti utazásokat a kihalástól. Érvelésük szerint a "személyes interakció fellendítheti az üzletet", és ugyanez nem érhető el egy videókonferencia során. Az igyekezet érthető: az év első felében a BA üzleti és első osztályán utazók száma 15%-kal esett, az agresszív árcsökkentés következtében azonban a légitársaság bevételei ennél jobban, 20%-kal csökkentek.
Az Economist elemzője szerint a visszesés egy része ciklikus. a recesszió rengeteg vállalatot kényszerített arra, hogy csökkentse utazási költségeit. Különösen a BA-járatait előszeretettel használó pénzügyi vállalatok vették vissza dolgozóik utazási kiadásait. A globális felvásárlások és összeolvadások visszaesése is a New York és London közötti üzleti forgalom csökkenésével járt.
Az Economist szerint az üzleti utazások hivatalos "démonizálása" is tapasztalható, például Barack Obama részéről. Ez a trend tragikusan érinti a konferenciaágazatot, a szállodákat, Las Vegas egész gazdaságát a tönk szélére juttatja, és árnyékot vetít az üzleti osztályon utazókra is. Ráadásul - így a brit lap - mindez egybeesik azzal, hogy az üzleti utazások strukturálisan visszaesnek a információtechnológia fejlődése miatt. A vidókonferenciák költsége és minősége például drasztikus mértékben javult a legutóbbi időkben.