Eltűnőben az üzleti utazók?

1000 amerikai üzleti utazó nyerhet ingyenes repülőjegyet a British Airways legújabb kampánya keretében. Az Egyesült Államokban július közepén indított akció célja az üzleti forgalom fellendítése.

Az Economist elemzése szerint a kampány akár segélykiáltásnak is felfogható egy olyan légitársaság részéről, amely az üzleti forgalom fejlesztése mellett szavazott évekkel ezelőtt, és most erősen aggódik, hogy rossz lóra tett. Mindenesetre a kampány keretében a BA 1000 üzletembert repít el ingyen New Yorkból, Los Angelesből és Chicagóból Londonba, hogy ott egy "hálózatépítő" megbeszélésen vegyenek részt, majd egy általuk megjelölt további desztinációba repülhetnek tovább - amennyiben meg tudják győzni a BA által kijelölt bírákat, hogy ez a lépés lehetővé tenné számukra, hogy megnyerjenek egy üzletet, amelyet személyes találkozó híján egyébként elveszítenének. A BA célja, hogy megmentse az üzleti utazásokat a kihalástól. Érvelésük szerint a "személyes interakció fellendítheti az üzletet", és ugyanez nem érhető el egy videókonferencia során. Az igyekezet érthető: az év első felében a BA üzleti és első osztályán utazók száma 15%-kal esett, az agresszív árcsökkentés következtében azonban a légitársaság bevételei ennél jobban, 20%-kal csökkentek.

Az Economist elemzője szerint a visszesés egy része ciklikus. a recesszió rengeteg vállalatot kényszerített arra, hogy csökkentse utazási költségeit. Különösen a BA-járatait előszeretettel használó pénzügyi vállalatok vették vissza dolgozóik utazási kiadásait. A globális felvásárlások és összeolvadások visszaesése is a New York és London közötti üzleti forgalom csökkenésével járt.

Az Economist szerint az üzleti utazások hivatalos "démonizálása" is tapasztalható, például Barack Obama részéről. Ez a trend tragikusan érinti a konferenciaágazatot, a szállodákat, Las Vegas egész gazdaságát a tönk szélére juttatja, és árnyékot vetít az üzleti osztályon utazókra is. Ráadásul - így a brit lap - mindez egybeesik azzal, hogy az üzleti utazások strukturálisan visszaesnek a információtechnológia fejlődése miatt. A vidókonferenciák költsége és minősége például drasztikus mértékben javult a legutóbbi időkben.


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.