Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője elmondta, a szegedi nagykörúton, ahol az M5-ös autópálya és a nagylaki határátkelőhöz vezető 43-as út közötti forgalom haladt, a reggeli csúcsforgalom idején gyakran rendőröknek kellett irányítania a forgalmat a komolyabb dugók elkerülése érdekében. Az elmúlt napokban azonban már nem volt erre szükség, a város szinte „kiürült”.
Káity Károly, a Tisza Volán Zrt. forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója elmondta, a tranzitforgalom csökkenése és a kamionok eltűnése a 43-as útról elsősorban a Szegedre bevezető szakaszon gyorsította föl a közlekedést. Korábban, különösen a reggeli órákban előfordult, hogy hosszabb idő volt eljutni a város határáról a buszpályaudvarig, mint megtenni a Szeged és Makó közötti mintegy 20 kilométeres utat.
A sztráda átadása forgalombiztonsági szempontból is hatalmas változást hozott, a zsúfoltság miatt gyakoriak voltak a balesetek, s emiatt az útlezárások, ami késésekhez és járatkimaradásokhoz vezetett – hangsúlyozta a szakember.
Az igazgató elképzelhetőnek tartja azt is, hogy a menetrendet is át tudják alakítani, erről azonban az következő hetek tapasztalatai alapján döntenek. Hozzátette: komoly problémát jelent, hogy a hatalmas kamionforgalom miatt a 43-as út burkolata rendkívül rossz.
Korábban kétezer nyerges
"Makó a sztráda átadása után az egyik pillanatról a másikra csendes kisvárossá vált" – fogalmazott egy férfi, aki a Maros-parti település központjában dolgozik. Itt a forgalomszámlálási adatok szerint korábban naponta kétezer kamion és mintegy ötezer személygépkocsi hajtott keresztül. Az autópálya elkészülte után már csak azoknak az átutazóknak érdemes a Makó főtere mellett elhaladó 43-as utat használniuk, akik az autópálya felől a kiszombori határátkelőhelyen keresztül Temesvár irányába tartanak. A kamionok azonban mindenképp Nagylak felé mennek, a 7,5 tonna feletti össztömegű tehergépjárművek ugyanis nem használhatják a kiszombori átkelőt.
Forrás: MTI