Elvitte az autópálya az autókat

Bár elvétve még látni egy-egy román rendszámú járművet a 43-as út szegedi átvezető szakaszán, a kamionok szinte teljesen eltűntek, s a tranzitforgalom is töredékére esett vissza a csongrádi megyeszékhelyen.

Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője elmondta, a szegedi nagykörúton, ahol az M5-ös autópálya és a nagylaki határátkelőhöz vezető 43-as út közötti forgalom haladt, a reggeli csúcsforgalom idején gyakran rendőröknek kellett irányítania a forgalmat a komolyabb dugók elkerülése érdekében. Az elmúlt napokban azonban már nem volt erre szükség, a város szinte „kiürült”.   

Káity Károly, a Tisza Volán Zrt. forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója elmondta, a tranzitforgalom csökkenése és a kamionok eltűnése a 43-as útról elsősorban a Szegedre bevezető szakaszon gyorsította föl a közlekedést. Korábban, különösen a reggeli órákban előfordult, hogy hosszabb idő volt eljutni a város határáról a buszpályaudvarig, mint megtenni a Szeged és Makó közötti mintegy 20 kilométeres utat.   

A sztráda átadása forgalombiztonsági szempontból is hatalmas változást hozott, a zsúfoltság miatt gyakoriak voltak a balesetek, s emiatt az útlezárások, ami késésekhez és járatkimaradásokhoz vezetett – hangsúlyozta a szakember.   

Az igazgató elképzelhetőnek tartja azt is, hogy a menetrendet is át tudják alakítani, erről azonban az következő hetek tapasztalatai alapján döntenek. Hozzátette: komoly problémát jelent, hogy a hatalmas kamionforgalom miatt a 43-as út burkolata rendkívül rossz.   

Korábban kétezer nyerges

"Makó a sztráda átadása után az egyik pillanatról a másikra csendes kisvárossá vált" – fogalmazott egy férfi, aki a Maros-parti település központjában dolgozik. Itt a forgalomszámlálási adatok szerint korábban naponta kétezer kamion és mintegy ötezer személygépkocsi hajtott keresztül. Az autópálya elkészülte után már csak azoknak az átutazóknak érdemes a Makó főtere mellett elhaladó 43-as utat használniuk, akik az autópálya felől a kiszombori határátkelőhelyen keresztül Temesvár irányába tartanak. A kamionok azonban mindenképp Nagylak felé mennek, a 7,5 tonna feletti össztömegű tehergépjárművek ugyanis nem használhatják a kiszombori átkelőt.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.