Elvitte az autópálya az autókat

Bár elvétve még látni egy-egy román rendszámú járművet a 43-as út szegedi átvezető szakaszán, a kamionok szinte teljesen eltűntek, s a tranzitforgalom is töredékére esett vissza a csongrádi megyeszékhelyen.

Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője elmondta, a szegedi nagykörúton, ahol az M5-ös autópálya és a nagylaki határátkelőhöz vezető 43-as út közötti forgalom haladt, a reggeli csúcsforgalom idején gyakran rendőröknek kellett irányítania a forgalmat a komolyabb dugók elkerülése érdekében. Az elmúlt napokban azonban már nem volt erre szükség, a város szinte „kiürült”.   

Káity Károly, a Tisza Volán Zrt. forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója elmondta, a tranzitforgalom csökkenése és a kamionok eltűnése a 43-as útról elsősorban a Szegedre bevezető szakaszon gyorsította föl a közlekedést. Korábban, különösen a reggeli órákban előfordult, hogy hosszabb idő volt eljutni a város határáról a buszpályaudvarig, mint megtenni a Szeged és Makó közötti mintegy 20 kilométeres utat.   

A sztráda átadása forgalombiztonsági szempontból is hatalmas változást hozott, a zsúfoltság miatt gyakoriak voltak a balesetek, s emiatt az útlezárások, ami késésekhez és járatkimaradásokhoz vezetett – hangsúlyozta a szakember.   

Az igazgató elképzelhetőnek tartja azt is, hogy a menetrendet is át tudják alakítani, erről azonban az következő hetek tapasztalatai alapján döntenek. Hozzátette: komoly problémát jelent, hogy a hatalmas kamionforgalom miatt a 43-as út burkolata rendkívül rossz.   

Korábban kétezer nyerges

"Makó a sztráda átadása után az egyik pillanatról a másikra csendes kisvárossá vált" – fogalmazott egy férfi, aki a Maros-parti település központjában dolgozik. Itt a forgalomszámlálási adatok szerint korábban naponta kétezer kamion és mintegy ötezer személygépkocsi hajtott keresztül. Az autópálya elkészülte után már csak azoknak az átutazóknak érdemes a Makó főtere mellett elhaladó 43-as utat használniuk, akik az autópálya felől a kiszombori határátkelőhelyen keresztül Temesvár irányába tartanak. A kamionok azonban mindenképp Nagylak felé mennek, a 7,5 tonna feletti össztömegű tehergépjárművek ugyanis nem használhatják a kiszombori átkelőt.

Forrás: MTI


Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.