Észak felé első lesz a SAS!

- ígérte meg a SAS, skandináv légitársaság régiónkért felelős értékesítési igazgatója, Stefan Eiche a légitársaság visszatérése apropóján tartott, a hazai általános értékesítési ügynöke, a Tensi Aviation által szervezett vacsorán.

Hat év kihagyás után rögtön két útvonal megnyitásával tér vissza a magyar piacra a világ egyik legpontosabb légitársasága, az 1946-ban alapított SAS. 

Jóllehet komoly adottságokkal indul a magyar piac újrahódítására a SAS 70 észak-európai úti céljával, nem lesz egyszerű a meccs olyan vetélytársakkal, mint a keddi eseményen meg nem nevezett, de finoman mégis megidézett, szintén kiterjedt északi hálózattal rendelkező Norwegian. Az airBaltic szintén Észak felé igyekszik hidat verni a régiónkból is.

Bár az alig évtizedes múltú Norwegian alaposan feladta a leckét az 1946-ban alapított SAS-nak, mely kis híján be is zárta a kapukat a tavalyi év végén, mégis az északi piac 30-50%-át tudja magáénak.

Point-to-point a Ryanairrel és a Wizz Air-rel is meg kell küzdenie a SAS-nak, de kevésbé az üzleti utazókért, melyek a tervek szerint szintén fontos utazó közönségét jelentenék a Koppenhágába heti hatszor, Oslóba heti négy helyett végül háromszor közlekedő járatot.

Hazai MICE-utaztatók rémálma volt, hogy a skandináv piacról a Malévvel bizonytalan időre eltűnt a full service fuvaros. Ezt az űrt betöltheti a SAS, bár a napi egy járat még nem mindenkinek kedvez. De csak üzletemberekkel nem is lehetne tölteni azt nagyjából 60 illetve 30 ezer ülésnyi kapacitást, ami Koppenhágába és Oslóba indul március 31-től.

Ezért a SAS számít a hazai szabadidős turistákra főleg hosszú távú járatain a két északi főváros repterén keresztül. A leisure-rel számolnak a skandináv küldő piacról, mely ebben a szegmensben mégsem bukott akkorát, mint amitől a Malév kidőléskor a szakemberek még rettegtek.

A SAS annak fejében maradt meg a piacon, hogy befektetői átfogó karcsúsítást várnak el tőle. A leépítéseken túl ez kiterjed a flotta egységesítésére is. Így 2013/14 fordulójára kivonják az MD80-as típusokat, valamint a Boeing 737 „Classic” változatokat. Helyettük Airbus A320-as Neo, és Boeing 737 NG család madarai veszik át a terepet. Mi több, bázis szerint is elkülönítik a típusokat: Oslóban és Stockholmban 737 NG-k, míg Koppenhágában az A 320-asok állomásoznak majd.

Előremenekülést választott viszont az útvonalhálózat fejlesztésében az északi fuvaros; idén 45 új desztináció került be a menetrendbe, ebből kettő Budapest. Stefan Eiche ezzel kapcsolatban kérdésünkre elmondta, a meglevő erőforrások (gépek, dolgozók) jobb kihasználásával oldják meg az új útvonalak kiszolgálását. 


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.