Észak felé első lesz a SAS!

- ígérte meg a SAS, skandináv légitársaság régiónkért felelős értékesítési igazgatója, Stefan Eiche a légitársaság visszatérése apropóján tartott, a hazai általános értékesítési ügynöke, a Tensi Aviation által szervezett vacsorán.

Hat év kihagyás után rögtön két útvonal megnyitásával tér vissza a magyar piacra a világ egyik legpontosabb légitársasága, az 1946-ban alapított SAS. 

Jóllehet komoly adottságokkal indul a magyar piac újrahódítására a SAS 70 észak-európai úti céljával, nem lesz egyszerű a meccs olyan vetélytársakkal, mint a keddi eseményen meg nem nevezett, de finoman mégis megidézett, szintén kiterjedt északi hálózattal rendelkező Norwegian. Az airBaltic szintén Észak felé igyekszik hidat verni a régiónkból is.

Bár az alig évtizedes múltú Norwegian alaposan feladta a leckét az 1946-ban alapított SAS-nak, mely kis híján be is zárta a kapukat a tavalyi év végén, mégis az északi piac 30-50%-át tudja magáénak.

Point-to-point a Ryanairrel és a Wizz Air-rel is meg kell küzdenie a SAS-nak, de kevésbé az üzleti utazókért, melyek a tervek szerint szintén fontos utazó közönségét jelentenék a Koppenhágába heti hatszor, Oslóba heti négy helyett végül háromszor közlekedő járatot.

Hazai MICE-utaztatók rémálma volt, hogy a skandináv piacról a Malévvel bizonytalan időre eltűnt a full service fuvaros. Ezt az űrt betöltheti a SAS, bár a napi egy járat még nem mindenkinek kedvez. De csak üzletemberekkel nem is lehetne tölteni azt nagyjából 60 illetve 30 ezer ülésnyi kapacitást, ami Koppenhágába és Oslóba indul március 31-től.

Ezért a SAS számít a hazai szabadidős turistákra főleg hosszú távú járatain a két északi főváros repterén keresztül. A leisure-rel számolnak a skandináv küldő piacról, mely ebben a szegmensben mégsem bukott akkorát, mint amitől a Malév kidőléskor a szakemberek még rettegtek.

A SAS annak fejében maradt meg a piacon, hogy befektetői átfogó karcsúsítást várnak el tőle. A leépítéseken túl ez kiterjed a flotta egységesítésére is. Így 2013/14 fordulójára kivonják az MD80-as típusokat, valamint a Boeing 737 „Classic” változatokat. Helyettük Airbus A320-as Neo, és Boeing 737 NG család madarai veszik át a terepet. Mi több, bázis szerint is elkülönítik a típusokat: Oslóban és Stockholmban 737 NG-k, míg Koppenhágában az A 320-asok állomásoznak majd.

Előremenekülést választott viszont az útvonalhálózat fejlesztésében az északi fuvaros; idén 45 új desztináció került be a menetrendbe, ebből kettő Budapest. Stefan Eiche ezzel kapcsolatban kérdésünkre elmondta, a meglevő erőforrások (gépek, dolgozók) jobb kihasználásával oldják meg az új útvonalak kiszolgálását. 


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.