Mint arról korábban az MT Zrt. beszámolt, a Visegrádi Országok 2010. évi marketingtervében meghatározottak szerint idén további tengerentúli piacokon folytat közös marketingtevékenységet Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia. Ennek jegyében a négy ország áprilisban, Indiában mutatkozott be egy öt várost érintő road show során.
A kampány folytatásaként, a tagországok iránt érdeklődő és programozni kívánó indiai utazási irodák képviselői augusztus 21-30. ismerkednek a V4-es országok turisztikai kínálatával a Visegrádi Négyek turisztikai együttműködésének keretében. A 12 fős csoport hazánkat augusztus 24-től háromnapos tanulmányúton fedezi fel a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia turisztikai együttműködése a The European Quartet – One Melody (Európai négyes-közös dallam) márkanév alatt 2003 óta folyik sikeresen.
A négy ország turisztikai együttműködésének fő célja, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével közösen népszerűsítsék a közép-európai régió turisztikai kínálatát mind szélesebb körben, elsősorban a tengerentúli piacokon.
A szakemberek magyarországi látogatásuk során kocsikázással egybekötött lovas programon vesznek részt a Domonyvölgyben, esti hajókázáson megcsodálhatják Budapest fényeit, megtekintik a magyar főváros nevezetességeit – pl. Parlament, Várnegyed, Operaház –, és természetesen a magyar gasztronómia remekeiből is ízelítőt kapnak.
A csoport augusztus 26-án a magyar tengerhez is ellátogat: a résztvevők Balatonfüreden, a Tagore sétányon és a reformkori városrészben időznek, majd hajóra szállva Tihany lesz az úti céljuk, ahol az apátságban egy orgonakoncerttel zárul háromnapos magyarországi útjuk.