EuroVelo 6: a végén még megépül

12 milliárdos költségvetéssel épülhet ki az EuroVelo 6-os kerékpárút hazai szakasza - számolt be a Kerékagy.hu.

És akkor aztán végre majd nem a legtöbb helyen nem vagy csak hiányosan létező utat keressük kétségek közt, hanem akár olyan élmények érhetnek bennünket, mint mondjuk az út osztrák szakaszán, ahol mára igen komoly kiszolgáló infrastruktúra épült a turizmus ezen aktív és egyre népszerűbb formájára. 

A határ túloldalán, évtizedekkel előttünk

A sokat hivatkozott nyugati szonszédunk Alsó-Ausztria tartományában 4200 kilométernyi kerékpárút-hálózat áll rendelkezésre. Ebben benne van az Eurovelo6 is. De több száz kilométert tesz ki a tartomány 13, a szőlőfajtákról elnevezett kerékpártúra-útvonala. Utóbbi mellett is a csapatostul majd' egész évben végigkerekező bringás csak győzzenek választani a tengernyi szálláshelyből, vendéglőből és borozóból. Csak hab a tortán, hogy az osztrák szabályok értelmében annak sincs félnivalója, aki egy-két pohár bor elfogyasztása után nyeregbe száll, hogy kerekezzen egyet a szőlőtőkék között a következő pincéig.

Mifelénk ezúttal Garancsi László kerékpárügyi miniszterelnöki megbízott rukkolt elő az építkezés ötletével. A tervek szerint az EuroVelo 6-os európai hálózatban kötné össze a Duna partján az osztrák határt Budapesttel.

Mint arról a Kerékagy beszámolt, Garancsi a múlt héten Komáromban már bejelentette, hogy előrehaladott tárgyalások folynak az EuroVelo6-os folyosó teljes magyarországi szakaszának egy kiemelt projekt keretében történő megépítéséről. A megbízott Völner Pál infrastruktúrafejlesztésért felelős államtitkár jelenlétében azt nyilatkozta, hogy az építkezés a jelenlegi költségvetési ciklus végére akár be is fejeződhet.

Bár Garancsi szerint a szlovák kormány szándékai egyelőre nem ismeretesek, a biciklis beruházás alapkoncepciója már el is készült. Úgy tudjuk, hogy az összesen 282 kilométeres szakasz felén teljesen új kerékpárút megépítésével számolnak. A fennmaradó távban felújítandó szakaszok, és mellékutak is szerepelnek. Az elvárásoknak megfelelően a jelenleg is létező kerékpárútból csupán 25 kilométer épülne be a későbbi magyar EuroVelo folyosóba.

A koncepció szerint a becslések két Duna-híddal és 36 darab kisebb híddal tűzdelt szakasz megépítse közel 12 milliárd forintot igényel majd.

A kerékpáros turista nem csöves!

A Turizmus Trend egy korábbi, a témával is foglalkozó cikkében nyilatkozva László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke úgy fogalmazott: szerencsés lenne végre belátni, hogy a kerékpáros turizmus nem a szegények utazási módja, nem azért ismeri meg bárki is az ismeretlent két keréken, mert nincsen autója, nem telik repülőjegyre. Kerékpárral utazni az Unió sok tagállamában bizonyos fokig presztízzsé vált, és egyre inkább a közepes vagy annál magasabb jövedelműek kedvtelése. De a kerékpáros turista „jó vendég” is, mivel a szállítható holmi mennyisége korlátozott, ezért az út során a lehető legtöbb szolgáltatást - étel, ital, szállás - veszi igénybe. Ennek belátása azonban mind az idegenforgalmi marketing, mind a szakpolitika részéről nehézkes, vélte akkor László János. Hátha változik...

Forrás: Kerékagy.hu


SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.