Bevezetésekor a német államkincstár évi 1 milliárd euró körül, vagyis havi 83,3 millió euróra becsülte az új adóból szerezhető pluszbevételt. A repülőjegyek január 1-től tartalmazzák Németországban az új adót: a rövid távon 8 euró, a közepes repülőutakon 25 és a hosszú távú repüléseknél 45 euró pluszdíjat kell fizetni az utasoknak.
Az új adónemet április 1-től Ausztriában is bevezetik. A globális repülési ipar elveti a német kormány által tavaly júniusban bejelentett adónemet, amelyet az akkor meghirdetett, közel 90 milliárd eurós német konszolidációs program keretében vezettek be.
Pénzéhes politikusok
Giovanni Bisignani, a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség, a IATA vezérigazgatója a tervet "rövidlátó politikai felelőtlenségnek" nevezte, amely véleménye szerint nem egyéb, mint készpénzszerzés, környezetvédelmi haszon nélkül. Bisignani elhibázottnak vélte az új adó kivetését egy olyan időszakban, amikor az európai légitársaságok amúgy is nehéz helyzetben vannak.