A társaság szerint két év múlva átadhatják Magyarország első olyan nemzetközi repülőterét, amely elsősorban a fapados légitársaságok igényei szerint lesz újjáépítve. Az objektum fejlesztéséhez Németország négy repülőterét tervező és fejlesztő cég nyújt segítséget. A fejlesztés költségeit 12-15 milliárd forintra teszi a cég, amely számításai szerint tíz éven belül ezer munkahelyet teremt a repülőtéren. A beruházás a külföldi partnereink tapasztalatait is figyelembe véve számításaink szerint 15 év múlva térül meg - mondta az Indexnek Kárpáti Zoltán, a Budawest igazgatósági tagja, aki szerint a vidéki reptereknek nem az a céljuk, hogy rövid távon nagy nyereséget termeljenek, erre egyik közép-európai repülőtér sem képes. Hozzátette: az egykori katonai repülőterek - mint amilyen a veszprém-szentkirályszabadjai is - kisebb befektetéssel alakíthatók át polgári forgalmat bonyolító bázissá, mint azok, amelyeknél zöldmezős beruházásra van szükség. Ezáltal versenyképesebb árakat nyújthatnak a fapados légitársaságoknak, amelyek egyébként is a kisebb, olcsóbb, regionális repülőtereket részesítik előnyben. A társaság 2009-re már 150 ezer utassal kalkulál. (Index)
Fapadosoknak építik a veszprémi repülőteret
Kifizette az 1 milliárd 200 millió forintos vételárat a veszprém-szentkirályszabadjai repülőtér vevője, a Budawest Airport Holding Zrt. Az angol, amerikai és magyar tulajdonosokból alakult, magyar vezetésű cég kedden birtokba vehette a repülőteret - tudatta közleményében a cég.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.