Felgyorsult a villamosközlekedés a Nagykörúton

Februártól napi félmillió utas közlekedését teszi gyorsabbá és kiszámíthatóbbá a BKK irányításával megvalósult közösségi közlekedési fejlesztés a Nagykörúton, melynek nyomán 2 perccel rövidül a 4-6-os villamos menetideje. A forgalomtechnikai fejlesztésekből, elsősorban a lámpák villamosbarátra hangolásából álló, több mint 44 millió Ft összköltséggel megvalósult beruházás – amelyből 40 millió forint európai uniós támogatás – közvetlen célja, hogy javítsa a közösségi közlekedés versenyképességét az egyéni közlekedéssel szemben. A villamosok sűrűbben (csúcsidőben óránként 28 helyett 30 alkalommal), és egyenletesebben is közlekednek majd a Nagykörúton februártól, közölte lapunkkal a BKK.

A Budapest Főváros Önkormányzata, mint projektgazda megbízásából a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) projektirányításával megvalósult a „Budapest Főváros – Nagykörúti előnyben részesítés” (KMOP-2.3.1/B-08-2009-0007) projekt eredményeként 2-3 perccel rövidül a menetidő a 4-6-os villamosok vonalán. A kivitelezési munkák 2011. november 15-én befejeződtek, de a végleges üzemeltetés csak többszöri, alapos próbaüzem lefolytatása után, 2012. február 1-jétől - folyamatos felügyelet mellett – kezdődhet, ami együtt jár egy új, a jelzőlámpa programokhoz illeszkedő menetrend elkészítésével is.

A villamosvonal optimális kihasználását eddig gátolták a nem megfelelően beállított közlekedési lámpaciklusok, a szerelvények nem tudták tartani az optimális sebességet és a követési időt, így gyakran előfordult, hogy a megállókban az egyik szerelvény utolérte a másikat. A lámpahangolás eddig az autókhoz igazodott, mostantól a villamosok haladásához és megállóhelyi várakozásához igazodik majd a lámpaprogram, tekintettel arra, hogy a Nagykörúton utazók túlnyomó többsége a villamosokat használja. A projekt keretében 52 db jelzőlámpa központi programozását és 16 db közlekedési csomópont fejlesztését végezzük el, a kivitelező Siemens segítségével. A Nagykörút vonalán 68 db csatlakozó, keresztirányú csomópontban is szükség volt a jelenlegi programok módosítására. Eddig a 4-6-os villamos szerelvényei leggyakrabban csak 90 másodpercentként indulhattak, a beruházásnak köszönhetően azonban akár 60 másodpercenként is követhetik egymást anélkül, hogy a megállóban feltorlódnának, ráadásul az optimális kihasználásnak köszönhetően az eddigi, átlagos 32 perces menetidő akár 28-30 percre is csökkenhet. A projekt keretében új, radaros bejelentkezők létesültek a villamosok számára, és a megfelelő indítási időpontok biztosítása érdekében ún. indítójelzők kerültek felszerelésre a végállomásokon. Változott néhány kereszteződés forgalmi rendje is: az Üllői út – Ferenc körút kereszteződésben a kifelé tartó belső sáv, egyenes illetve balra kanyarodó pályává alakult, így már 3 sávon tudnak az autósok kifelé haladni. A Nyugati téren, a Szent István körútról a Váci útra balra kanyarodó irány esetén forgalomtechnikai korrekciót végeztünk, így a csomópont előtt keletkező sorok nem akadályozzák az autóbuszok és az egyenesen továbbhaladók közlekedését.

A fejlesztésnek köszönhetően a villamosok utasai gyorsabban érik el úticéljukat, a BKK és a BKV pedig változatlan számú villamossal sűrűbben közlekedtetheti a 4-6-os villamosokat. A februártól életbe lépő menetrend éppen ezért csúcsidőben óránként 28 helyett 30-szor érkezik majd villamos a körúti megállókba, ráadásul az eddigieknél sokkal egyenletesebben, hiszen a 90 másodperces ciklusokban sokszor, bármilyen kisebb késés esetén rendkívül egyenetlenül érkeztek a villamosok. Ezek a hatások lényegesen mérséklődnek és a villamosok nem csak sűrűbben, hanem egyenletesebben is közlekednek majd a fejlesztés eredményeként februártól.


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.