A Budapest Főváros Önkormányzata, mint projektgazda megbízásából a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) projektirányításával megvalósult a „Budapest Főváros – Nagykörúti előnyben részesítés” (KMOP-2.3.1/B-08-2009-0007) projekt eredményeként 2-3 perccel rövidül a menetidő a 4-6-os villamosok vonalán. A kivitelezési munkák 2011. november 15-én befejeződtek, de a végleges üzemeltetés csak többszöri, alapos próbaüzem lefolytatása után, 2012. február 1-jétől - folyamatos felügyelet mellett – kezdődhet, ami együtt jár egy új, a jelzőlámpa programokhoz illeszkedő menetrend elkészítésével is.
A villamosvonal optimális kihasználását eddig gátolták a nem megfelelően beállított közlekedési lámpaciklusok, a szerelvények nem tudták tartani az optimális sebességet és a követési időt, így gyakran előfordult, hogy a megállókban az egyik szerelvény utolérte a másikat. A lámpahangolás eddig az autókhoz igazodott, mostantól a villamosok haladásához és megállóhelyi várakozásához igazodik majd a lámpaprogram, tekintettel arra, hogy a Nagykörúton utazók túlnyomó többsége a villamosokat használja. A projekt keretében 52 db jelzőlámpa központi programozását és 16 db közlekedési csomópont fejlesztését végezzük el, a kivitelező Siemens segítségével. A Nagykörút vonalán 68 db csatlakozó, keresztirányú csomópontban is szükség volt a jelenlegi programok módosítására. Eddig a 4-6-os villamos szerelvényei leggyakrabban csak 90 másodpercentként indulhattak, a beruházásnak köszönhetően azonban akár 60 másodpercenként is követhetik egymást anélkül, hogy a megállóban feltorlódnának, ráadásul az optimális kihasználásnak köszönhetően az eddigi, átlagos 32 perces menetidő akár 28-30 percre is csökkenhet. A projekt keretében új, radaros bejelentkezők létesültek a villamosok számára, és a megfelelő indítási időpontok biztosítása érdekében ún. indítójelzők kerültek felszerelésre a végállomásokon. Változott néhány kereszteződés forgalmi rendje is: az Üllői út – Ferenc körút kereszteződésben a kifelé tartó belső sáv, egyenes illetve balra kanyarodó pályává alakult, így már 3 sávon tudnak az autósok kifelé haladni. A Nyugati téren, a Szent István körútról a Váci útra balra kanyarodó irány esetén forgalomtechnikai korrekciót végeztünk, így a csomópont előtt keletkező sorok nem akadályozzák az autóbuszok és az egyenesen továbbhaladók közlekedését.
A fejlesztésnek köszönhetően a villamosok utasai gyorsabban érik el úticéljukat, a BKK és a BKV pedig változatlan számú villamossal sűrűbben közlekedtetheti a 4-6-os villamosokat. A februártól életbe lépő menetrend éppen ezért csúcsidőben óránként 28 helyett 30-szor érkezik majd villamos a körúti megállókba, ráadásul az eddigieknél sokkal egyenletesebben, hiszen a 90 másodperces ciklusokban sokszor, bármilyen kisebb késés esetén rendkívül egyenetlenül érkeztek a villamosok. Ezek a hatások lényegesen mérséklődnek és a villamosok nem csak sűrűbben, hanem egyenletesebben is közlekednek majd a fejlesztés eredményeként februártól.