Feljelentést tett a Malév felszámolása ügyében az LMP

Csődbüntett, csalás valamint hűtlen kezelés gyanúja miatt feljelentést tett a Malév felszámolása kapcsán az LMP.

Az LMP szerdán ismeretlen tettes ellen feljelentést tett a Malév felszámolásának ügyében - közölte egy budapesti, a Teve utcai rendőrszékház előtt tartott sajtótájékoztatón Scheiring Gábor képviselő.

Az ellenzéki párt gyanúja szerint a légitársaság felszámolásakor csődbűntett, csalás, valamint hűtlen, illetve hanyag kezelés valósulhatott meg. Scheiring Gábor úgy fogalmazott: bár a feljelentést ismeretlen tettes ellen tették, véleményük szerint az ügyben a cég vezetése, illetve az államot mint tulajdonost képviselő kormányzati szervek lehetnek érintettek.

A Malév búcsúztatása a repülőtéren

A politikai felelősség pedig egyértelműen a kormányé, így azt Orbán Viktor kormányfőnek kell viselnie - tette hozzá. Scheiring Gábor kifejtette: már akkor jó eséllyel lehetett tudni, hogy a Malév fizetésképtelenné válik és felszámolás elé néz, amikor az EU elmarasztalta a magyar államot a cégnek nyújtott versenyellenes támogatások miatt. Ennek ellenére az ésszerű gazdálkodás elveivel ellentétben tovább folytatták a veszteséges tevékenységet, ami az LMP szerint kimeríti a csődbűntett gyanúját - tette hozzá. A vélelmezett csalásra áttérve megjegyezte, hogy az uniós döntést követően a Malév továbbra is értékesített repülőjegyeket, amivel megkárosították a vásárlókat.

Már korábban is látszott, hogy a Malév gazdálkodása fenntarthatatlan és új üzleti tervre van szükség, de az Orbán-kormány két éven keresztül nem készítette el azt - folytatta a képviselő, aki szerint ez minimum hanyag kezelésnek számít, de "felmerül az is, hogy célzott volt a Malév csődbe juttatása". Ez utóbbi pedig felveti a hűtlen kezelés gyanúját - jelentette ki. Megjegyezte azt is, hogy a bíróság a Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft.-t jelölte ki a felszámolás lebonyolítására, ugyanakkor "érthetetlen módon képbe került Varga Jenő, mint felszámolóbiztos".

Schiffer András emlékeztetett arra, hogy az Országgyűlésben az LMP azt az álláspontot képviselte: nem lehet a történetet pusztán 2002 májusában elkezdeni és 2010 májusában befejezni. Hozzátette, pártjukat érdekelte, hogy az elmúlt években hogyan távozhattak vezetők százmillió forintokkal a Malévtól, miközben a cég kilencmilliárd forinttal tartozik a munkavállalóinak.

Arra is kitért, hogy miközben a cég a beszállítóinak is tartozik, közvetve a magyar állam is vagyont veszített, mert elértéktelenedetek a leszállási jogok. A képviselő azt mondta, választ akarnak kapni arra, hogy az állam miért nem viselt felelősséget a munkavállalókért és miért nem érdekelte a beszállítóként dolgozó hazai kis- és közepes vállalkozások sorsa.

Az, ahogyan a vagyonvesztés elérte a Malévot, tovább táplálja a gyanút, hogy ez "nem pusztán a hülyeség eredménye", hanem egy nagyon tudatos folyamaté, mert "Magyarországon már elég régóta az oligarchák kormányoznak - jelentette ki. Hozzátette: "Varga Jenő személye pontosan mutatja azt, hogy a különböző színezetű oligarchák valahol a felhők mögött összeérnek", mert - véleménye szerint - a Malév mélyrepülése 2002 előtt kezdődött, 2010 és 2012 között pedig a jelenlegi kormányt terheli a felelősség a történtekért.


A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.