Jellemző, hogy a népszerű török nyaralások mellett előkelő helyen szerepelnek az elsősorban közép-európai városlátogató desztinációk. A gazdasági válság itt is érezteti hatását, az oroszok is leginkább a kedvezőbb árfekvésű, "economy"-desztinációkat keresik. Mivel az Európai Unióba csak vízummal léphetnek be, egy utazás alkalmával hosszabb időt töltenek az adott desztinációban és több helyre is ellátogatnak, például Budapestet többnyire összekapcsolják Bécs, Prága, vagy Pozsony megtekintésével. Budapestet elsősorban a gyógyfürdők miatt keresik, de nagy az érdeklődés a kulturális események iránt is.
A MITT-en igen keresett volt a BTH Kft. orosz nyelvű guide-ja, de gyorsan elkapkodták a Kulturális útikalauzt is, mely egész évre kínál budapesti programokat. Budapest nagy erőssége, hogy Moszkából és Szentpétervárból is Budapestre naponta több járat indul, mint Bécsbe vagy Prágába, így az egyhetes körút során biztos hogy érintik a magyar fővárost. Kiemelt helyen szerepel Budapest a vásárlás szempontjából is, a legkeresettebbek az ékszerek és a márkás divatüzletek. Az orosz tour operatorok a nyelvi nehézségek miatt - előszeretettel dolgoznak oroszul beszelő magyar beutaztatókkal, és jó, megbízható partnernek számítanak. A kulturális kutatás például rávilágított arra is, hogy az előzetes információszerzés módjánál az oroszok ragaszkodnak leginkább a már kevésbé népszerű utazási irodai tájékoztatáshoz és ők kedvelik leginkább az on-line programmagazinokat, az utazási blogokat és fórumokat is. A helyszíni információszerzésnél pedig az útikönyvek térhódítása mellett, az oroszok a többi nemzetnél jobban megbíznak a helyiek útmutatásában. Az utazási motivációt vizsgálva népszerű a kulturális és a gyógy és wellness céljából történő utazás.
Budapest vonzerőinél a panoráma, a bor és gasztronómia és az éjszakai szórakozás kimagasló volt más nemzetekhez viszonyítva. Utazásukra jellemző, hogy hosszabb időtartamra jönnek, a tengerentúli országokból érkezőkhöz hasonlóan, és leginkább a 4-5 csillagos szálláshelyeket kedvelik.