Félmillárdért lett biztonságosabb a repülés

A Budapest Airport szakemberei befejezték a két legnagyobb forgalmú futópálya irányban a műszeres leszállító berendezések, az ún. ILS cseréjét. Ezekben a napokban már tesztüzemben ellenőrzik a világszínvonalú műszaki eszközöket, hogy az őszi ködök beköszönte előtt minden készen álljon a repülőgépek biztonságos fogadásához akár a legrosszabb időjárási körülmények között is.

ILS CAT IIIB – ez a titokzatos betűszó repülős szaknyelven azt jelenti, hogy egy adott repülőtér rendelkezik-e a világ jelenleg elérhető legkorszerűbb műszeres leszállító berendezésével. Budapesten még idén tavasszal kezdődött a két legnagyobb forgalmú pályavégen (a 2. futópálya vecsési végén és az 1. futópálya XVIII. kerületi végén) ezeknek a berendezéseknek a telepítése. A cél az volt, hogy a ferihegyi repülőtér is rendelkezzen a jelenleg legkorszerűbbnek tartott műszeres leszállító berendezéssel, másrészt, hogy még az őszi-téli ködök előtt mind a két pályán bevizsgálva és kipróbálva működjenek a rádiónavigációs eszközök.

A repülőgépek (és az utasok) biztonságát segítő számos eszköz között az egyik legfontosabb a repülőtéren az ILS, azaz a műszeres leszállító berendezések megbízható működése, amikre elsősorban éjszaka, esőben-hóban és nagy ködben van igazán szükség. A most telepített berendezéseknek köszönhetően a pilóták számára akár 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látás mellett is lehetővé válik a leszállás, azaz ezt jelenti az ILS CAT IIIB követelmények teljesítése. Mindez nagyban növeli repülés biztonságát annak legkritikusabb szakaszában, a leszállás idején.

A korszerű ILS nagyon pontos rádiósugarakat bocsát ki a földről, amelynek alapján a repülőgép műszerei megmutatják a pilótáknak, hogy merre húzódik a beton futópálya középvonala, hol van a pálya földet éréshez kijelölt pontja és hogyan tudják tartani a leszálláshoz szükséges 3 fokos siklószöget. A most telepített berendezés rádiójeleit már 18 kilométeres távolságból képesek érzékelni a repülőgép műszerei. A nehéz időjárási körülmények közötti biztonságos leszálláshoz egyformán szükség van a repülőtér és az érkező repülőgépek megfelelő műszerezettségére valamint a pilóták megfelelő szintű képesítésére.

„A mostani beruházásunkkal a budapesti repülőtér Európa legbiztonságosabban megközelíthető repülőterei közé került, hiszen számunkra is kiemelkedő jelentősége van az utasok és a repülőgépek biztonságának.” mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Az új ILS-berendezések telepítése csak az idén 465 millió forintos beruházást jelentett, mindez része a BUD 2020 nevű, ötéves, ötvenmilliárd forintos repülőtér fejlesztési programunknak. Az ehhez hasonló fejlesztések elengedhetetlenek a repülőtér biztonságos üzemeltetéséhez, az elvégzett munka alapján a kollégáim jelesre vizsgáztak mind a rendszer berepülése, mind a zökkenőmentes hatósági átvétel során.”


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.