Figyelem, tesztvásárlók az utazási irodáknál!

Az INTERNATIONAL SERVICE CHECK Tesztvásárlói 3 hónapon keresztül látogatták és értékelték Közép-Európa 6 országának utazási irodáit.

44 magyar, bolgár, lengyel, román, cseh és szlovák irodát értékeltek az álruhás tesztelők.  Végül 194 ellenőrzés után derült ki, hogy ki a nyertes, mely sajnos nem Magyarország lett. Hazánk csak a második helyet tudta megszerezni a besorolásban. 

Az INTERNATIONAL SERVICE CHECK tesztvásárlói válaszolták 2009. október és 2010. február/március között 44 ismert utazási iroda (köztük 4 nemzetközi hálózat - Exim Tours, Hydro Tour, Neckermann, Kartago Tours Zrt.) szolgáltatásait ellenőrizték Közép-Európa 6 országában az alábbiak szerint:

- Magyarország - 28 felmérés 7 irodában: IBUSZ Utazási Irodák, Kartago Tours, MAGYAR Autóklub-Autoclub Travel, Neckermann, OPT Travel, Quaestor Utazásszervező, Vista Utazási Irodák

- Bulgária - 26 felmérés 7 irodában: Astral Holidays, Bohemia, Compas, Olymptour, ON Travel EOOD, Posoka.com, Usit Colours - Lengyelország - 56 felmérés 14 irodában: Almatur, Ecco Holiday, Exim Tours, Gromada, Itaka, Juventur, Neckermann, Orbis, Rainbow Tours, Scan Holiday, Sun Club, Triada, TUI és Wagabunda

- Csehország - 36 felmérés 9 irodában: Alexandria, Cedok, Cestovní kancelář FISCHER, Exim Tours, Firo-tour, Hydrotour, Invia.cz, Neckermann, Student Agency - Románia: 24 felmérés 6 irodában: Christian Tour, Eurolines, Exim Tours, Filadelfia Turism, Paralela 45, Perfect Tour

- Szlovákia - 24 felmérés 6 irodában: Hydrotour, Kartago Tours, Koala, Ruefa Reisen, Satur, Seneca.

A vizsgálat során az alkalmazottak tudásának feltérképezése volt a cél, valamint az, hogy ezt a tudást hogyan képesek alkalmazni, átadni (mindenre kiterjedő információátadás, vásárlásra ösztönzés, érdekes, figyelemfelkeltő előadásmód vagy csupán a katalógusban, képernyőn szereplő adatok felolvasása), ugyanakkor nagy hangsúlyt fektettek az udvarias ügyfélkezelés megfigyelésére is.

A fentieken kívül az iroda megjelenését, tisztaságát, rendezettségét is vizsgálták, csakúgy, mint az alkalmazottak megjelenését. A vevőhűség kiépítésére való törekvést szintén értékelték, pl. azt, hogy milyen eszközökkel próbálták az érdeklődőt további látogatásra ösztönözni (adtak katalógust, szórólapot, brosúrákat, névjegykártyát, stb.).

A magyar utazási irodák helyezése

Megjelenés tekintetében a legmagasabb értékelést a VISTA Utazási Irodák kapta – 95,5%-os volt a pozitív visszajelzések száma.

A második helyen a Kartago végzett 94,8%-al.

A magyarok leginkább a VISTA Utazási Irodákat dicsérték a szolgáltatás színvonalát illetően – ez az iroda 98,4%-os pozitív értékelést kapott.

A kategória második helyén a IBUSZ Utazási iroda végzett 92,2%-os eredménnyel.

A vevőhűség építése tekintetében Magyarországon a legjobb eredményt a QUAESTOR Utazásszervező érte el – a válaszolók 92%-a értékelte pozitívan ezt az irodát.

A VISTA Utazási Irodák a MAGYAR Autóklub-Autoclub Travel-lel együtt a második helyet érte el (91%-os eredmény).

Tehát hol érdemes érdemes vásárolni? A legtöbb pozitív értékelést a Kartago Budapest, Thököly úti irodája kapta – 99,2%-os volt az elégedettségi mutató. 98,4%-ot kapott a Quaestor Utazásszervező - Budapest, Lövőház utca.

A magyarországi látogatásokat alapul véve az alábbiakban látható, hogy mi tetszett legjobban a Tesztvásárlóknak:

- A szolgáltatás nagyon szakszerű, kompetens volt, a személyzet pedig segítőkész.

- Az alkalmazott tudása magas szintű volt.

A tesztelők az alábbiak terén találtak hiányosságokat:

- Az alkalmazott hozzáállása nem volt barátságos.

- Az ajánlatok bemutatása; nem elég ügyfél- és eladáscentrikus a személyzet.

Általános értékelés

Összefoglalva Magyarország a második helyet érte el 81,1%-os elégedettségi mutatóval. Az első helyen Szlovákia végzett 84%-kal, a harmadik helyen Csehország 80%-kal, Lengyelország lett a negyedik 77,5%-kal, míg az ötödik-hatodik helyen Bulgária és Románia végzett egyaránt 72,1%-kal. Az átlag elégedettségi mutató 77,4%.

A megjelenéssel foglalkozó kategóriában a nyertes Magyarország 89,6%-kal, a második Csehország 87,7%-kal, a harmadik Szlovákia 87,7%-kal. Lengyelország a negyedik helyen végzett 83,1%-os eredménnyel. Románia (79,2%) és Bulgária (75,4%) szerezték a leggyengébb minősítést. A kategória átlaga 83,9%.

A tesztvásárlók beszámolói szerint a legjobb szolgáltatási színvonalat Szlovákiában nyújtják az irodák (84,1%), őket követik a magyarországi irodák (79,9%). Lengyelország ebben a kategóriában a harmadik 76%-kal, a negyedik Csehország 75,8%-kal, az ötödik Bulgária 73,3%-kal, míg az utolsó helyen Románia áll 65%-os eredménnyel. A kategória átlaga 75,8%.

Vevőhűség építése kategóriában 80%-kal a legjobb eredményt Csehország érte el, ezt követi szorosan Szlovákia 79%-kal. A harmadik helyen 76%-kal Magyarország, míg Lengyelország 73,2%-kal a negyedik helyen áll. A két utolsó Bulgária (64,8%) és Románia (56,5%). Az átlageredmény itt 72,4% lett.


Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.