Figyelem, tesztvásárlók az utazási irodáknál!

Az INTERNATIONAL SERVICE CHECK Tesztvásárlói 3 hónapon keresztül látogatták és értékelték Közép-Európa 6 országának utazási irodáit.

44 magyar, bolgár, lengyel, román, cseh és szlovák irodát értékeltek az álruhás tesztelők.  Végül 194 ellenőrzés után derült ki, hogy ki a nyertes, mely sajnos nem Magyarország lett. Hazánk csak a második helyet tudta megszerezni a besorolásban. 

Az INTERNATIONAL SERVICE CHECK tesztvásárlói válaszolták 2009. október és 2010. február/március között 44 ismert utazási iroda (köztük 4 nemzetközi hálózat - Exim Tours, Hydro Tour, Neckermann, Kartago Tours Zrt.) szolgáltatásait ellenőrizték Közép-Európa 6 országában az alábbiak szerint:

- Magyarország - 28 felmérés 7 irodában: IBUSZ Utazási Irodák, Kartago Tours, MAGYAR Autóklub-Autoclub Travel, Neckermann, OPT Travel, Quaestor Utazásszervező, Vista Utazási Irodák

- Bulgária - 26 felmérés 7 irodában: Astral Holidays, Bohemia, Compas, Olymptour, ON Travel EOOD, Posoka.com, Usit Colours - Lengyelország - 56 felmérés 14 irodában: Almatur, Ecco Holiday, Exim Tours, Gromada, Itaka, Juventur, Neckermann, Orbis, Rainbow Tours, Scan Holiday, Sun Club, Triada, TUI és Wagabunda

- Csehország - 36 felmérés 9 irodában: Alexandria, Cedok, Cestovní kancelář FISCHER, Exim Tours, Firo-tour, Hydrotour, Invia.cz, Neckermann, Student Agency - Románia: 24 felmérés 6 irodában: Christian Tour, Eurolines, Exim Tours, Filadelfia Turism, Paralela 45, Perfect Tour

- Szlovákia - 24 felmérés 6 irodában: Hydrotour, Kartago Tours, Koala, Ruefa Reisen, Satur, Seneca.

A vizsgálat során az alkalmazottak tudásának feltérképezése volt a cél, valamint az, hogy ezt a tudást hogyan képesek alkalmazni, átadni (mindenre kiterjedő információátadás, vásárlásra ösztönzés, érdekes, figyelemfelkeltő előadásmód vagy csupán a katalógusban, képernyőn szereplő adatok felolvasása), ugyanakkor nagy hangsúlyt fektettek az udvarias ügyfélkezelés megfigyelésére is.

A fentieken kívül az iroda megjelenését, tisztaságát, rendezettségét is vizsgálták, csakúgy, mint az alkalmazottak megjelenését. A vevőhűség kiépítésére való törekvést szintén értékelték, pl. azt, hogy milyen eszközökkel próbálták az érdeklődőt további látogatásra ösztönözni (adtak katalógust, szórólapot, brosúrákat, névjegykártyát, stb.).

A magyar utazási irodák helyezése

Megjelenés tekintetében a legmagasabb értékelést a VISTA Utazási Irodák kapta – 95,5%-os volt a pozitív visszajelzések száma.

A második helyen a Kartago végzett 94,8%-al.

A magyarok leginkább a VISTA Utazási Irodákat dicsérték a szolgáltatás színvonalát illetően – ez az iroda 98,4%-os pozitív értékelést kapott.

A kategória második helyén a IBUSZ Utazási iroda végzett 92,2%-os eredménnyel.

A vevőhűség építése tekintetében Magyarországon a legjobb eredményt a QUAESTOR Utazásszervező érte el – a válaszolók 92%-a értékelte pozitívan ezt az irodát.

A VISTA Utazási Irodák a MAGYAR Autóklub-Autoclub Travel-lel együtt a második helyet érte el (91%-os eredmény).

Tehát hol érdemes érdemes vásárolni? A legtöbb pozitív értékelést a Kartago Budapest, Thököly úti irodája kapta – 99,2%-os volt az elégedettségi mutató. 98,4%-ot kapott a Quaestor Utazásszervező - Budapest, Lövőház utca.

A magyarországi látogatásokat alapul véve az alábbiakban látható, hogy mi tetszett legjobban a Tesztvásárlóknak:

- A szolgáltatás nagyon szakszerű, kompetens volt, a személyzet pedig segítőkész.

- Az alkalmazott tudása magas szintű volt.

A tesztelők az alábbiak terén találtak hiányosságokat:

- Az alkalmazott hozzáállása nem volt barátságos.

- Az ajánlatok bemutatása; nem elég ügyfél- és eladáscentrikus a személyzet.

Általános értékelés

Összefoglalva Magyarország a második helyet érte el 81,1%-os elégedettségi mutatóval. Az első helyen Szlovákia végzett 84%-kal, a harmadik helyen Csehország 80%-kal, Lengyelország lett a negyedik 77,5%-kal, míg az ötödik-hatodik helyen Bulgária és Románia végzett egyaránt 72,1%-kal. Az átlag elégedettségi mutató 77,4%.

A megjelenéssel foglalkozó kategóriában a nyertes Magyarország 89,6%-kal, a második Csehország 87,7%-kal, a harmadik Szlovákia 87,7%-kal. Lengyelország a negyedik helyen végzett 83,1%-os eredménnyel. Románia (79,2%) és Bulgária (75,4%) szerezték a leggyengébb minősítést. A kategória átlaga 83,9%.

A tesztvásárlók beszámolói szerint a legjobb szolgáltatási színvonalat Szlovákiában nyújtják az irodák (84,1%), őket követik a magyarországi irodák (79,9%). Lengyelország ebben a kategóriában a harmadik 76%-kal, a negyedik Csehország 75,8%-kal, az ötödik Bulgária 73,3%-kal, míg az utolsó helyen Románia áll 65%-os eredménnyel. A kategória átlaga 75,8%.

Vevőhűség építése kategóriában 80%-kal a legjobb eredményt Csehország érte el, ezt követi szorosan Szlovákia 79%-kal. A harmadik helyen 76%-kal Magyarország, míg Lengyelország 73,2%-kal a negyedik helyen áll. A két utolsó Bulgária (64,8%) és Románia (56,5%). Az átlageredmény itt 72,4% lett.


 Jön az egykattintásos fizetés a levegőben

Jön az egykattintásos fizetés a levegőben  

Együttműködési megállapodást kötött a Wizz Air és a Revolut.
Bővíti hálózatát a Turkish Airlines

Bővíti hálózatát a Turkish Airlines  

Új török légijárat indul Phnom Penhbe.
Díjazták a lett légitársaság fiatal flottáját

Díjazták a lett légitársaság fiatal flottáját 

Az airBaltic rendelkezik Európa 3. legfiatalabb flottájával.
Turistabuszok balesete Barcelonában

Turistabuszok balesete Barcelonában 

Több mint ötvenen sérültek meg, amikor két turistabusz ütközött, közölték hétfőn a katalán hatóságok.
Három új célállomás az Emirates hálózatában

Három új célállomás az Emirates hálózatában 

Új ázsiai célállomásokkal bővítették globális hálózatukat.
Nemzetközi kerékpáros szakmai konferencia Füreden

Nemzetközi kerékpáros szakmai konferencia Füreden 

Spanyolország, Törökország és Dánia után idén Magyarország ad otthont az Európai Kerékpáros Szövetség éves konferenciájának.
A török légitársaság új üdülési márkával lép be a nyaraltató piacra

A török légitársaság új üdülési márkával lép be a nyaraltató piacra 

A Turkish Airlines (TA) olyan üdülési márkát dolgozott ki, amely alapján az utazók egy platformon tervezhetik és foglalhatják le utazásaikat.
Akkor szerencsés, ha egy ideig el tudja kerülni a Flórián téri felüljárók környékét

Akkor szerencsés, ha egy ideig el tudja kerülni a Flórián téri felüljárók környékét 

Március 1-jén elindul a Flórián téri felüljárók felújítása, ami egy sor közlekedési változást hoz magával a következő egy évben.
Piknikprogram – vonattal

Piknikprogram – vonattal 

A kiránduláson a résztvevők többek között piknikezhetnek a Bükk-vidéken található, bükkfák ölelésében fekvő Andókúton, sétálhatnak a környező erdőkben, de a Varbói-tavat is körbejárhatják.
Különvonatok a mohácsi busójárásra

Különvonatok a mohácsi busójárásra 

Mentesítő vonatokat és expressz buszjáratokat is indít a MÁV-csoport a mohácsi busójárás idején.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.