A Kogalimavia repülőtársaság gépe 124 emberrel a fedélzetén a felszállópálya felé gurult, amikor az egyik hajtóműve kigyulladt. A tűz később robbanást okozott, amely három embert megölt és 43-at megsebesített. A repülőgép fekete dobozait megtalálták, s most vizsgálják, hogy mi okozta a balesetet.
A közlekedési hatóság szóvivője szerint a Tu-154B-k használatát felfüggesztő rendelet kötelező érvényű. Hogy pontosan hány ilyen típusú repülőgépet használnak Oroszországban, arról egyelőre nincs információ.
A Tu-154B a múlt század hetvenes évei elején megjelent Tu-154-es modell egyik változata. Három hajtóműve van a törzs végében - kettő a törzs két oldalán, a harmadik pedig a tetején, a függőleges vezérsík alatt. A típus közepes távolságokra készült, s le- és felszállásához nincs szükség szilárd burkolatú kifutópályára. Az Aeroflot orosz állami légitársaság 2009-ben kivonta a forgalomból a Tu-154-eseket, de az ország kisebb légitársaságainál továbbra is használják azokat.
Legutóbb, a múlt év decemberében egy Tu-154M típusú gépet ért két ember halálát okozó baleset. A moszkvai, vnukovói repülőtérről a dagesztáni fővárosba, Mahacskalába tartó gép két hajtóműve leállt, ezért kényszerleszállást kellett végrehajtania az ugyancsak moszkvai, domogyedovói repülőtéren, ahol a gép leszaladt a havas leszállópályáról, s három darabra tört. (MTI)