Forgalmi javaslatok a bulinegyedben

A Magyar Kerékpárosklub egy, a Szimpla kertben tartott fórum után levelet írt a VII. kerület főépítészének, melyben komplex megoldást javasoltak Erzsébetváros legforgalmasabb területének élhetőbbé tételére.

A turizmus és a vendéglátóhelyek fellendülése óta sok probléma merült fel a belső-erzsébetvárosi közlekedéssel kapcsolatban. Miközben tömegek próbálnak a szűk járdákon közlekedni, és a kis helyigényű kerékpárokkal is nehéz haladni és parkolni, a már éjszaka is folyamatos torlódások zajt, légszennyezést és balesetveszélyes helyzeteket okoznak. A kerékpáros és gyalogos közlekedés feltételeinek javítása, az átmenő autóforgalom - tömegközlekedési útvonalakat kivéve - elterelése, a továbbra is jellemző 50-es sebességhatárok csökkentése biztonságosabb, halkabb, jobb levegőjű, és hatékonyabb közlekedésű környezetet biztosítana az itt élők, dolgozók és ide látogatók számára.

A Magyar Kerékpárosklub fent említett, hetedik kerületi főépítésznek írt levél szövege a következő:

"Tisztelt Főépítész Úr!

A Budapest Kör által szervezett Bulinegyed-szimpóziumon említette, hogy készülőben van Belső-Erzsébetváros forgalomtechnikai felülvizsgálata. Ehhez küldenénk a Magyar Kerékpárosklub Budapest-Belvárosi területi szervezetének javaslatait.

A Kerékpárosklub égető fontosságúnak tartja az olyan, sűrűn beépített városközponti területek forgalomtechnikai reformját, mint Belső-Erzsébetváros. Mivel az ilyen jellegű területek a nagy beépítési sűrűség és a keskeny közterületek miatt nagyon nehezen és sok konfliktus árán tárhatók csak fel gépjárművel, a közösségi közlekedés pedig csak a terület széleit éri el, kiemelt szerepe van a kerékpározásnak. Amennyiben a gépjárműforgalom csillapításával átjárhatóbbá válik kerékpárral a terület, a megfelelő infrastruktúra (támaszok) lehetővé teszi a kerékpárparkolást is, ez a közlekedési mód jelentős részt vehet át a terület kiszolgálásában. (Ez valamennyire már ma is így van, a kedvezőtlen feltételek ellenére.)

Megjegyezzük, hogy ennél még fontosabb a gyalogos forgalom feltételeinek a javítása, hiszen ez az elsődleges helyváltoztatási mód egy ilyen területen. A kerékpározás feltételeinek javítása soha nem történhet a gyalogos forgalom kárára.

Érdeklődnénk továbbá, hogy a folyamatnak mik a következő lépései, lesz-e valamilyen fórum, egyeztetés, ahol meg lehet vitatni a készülő tervet.

Mivel a kerékpározás segítése szorosan összefügg az utcák forgalomcsillapításával, ezért mindkét témára külön kitérünk.

Átmenő gépjárműforgalom csillapításához javasolt intézkedések:

az átmenő és a helyi forgalom főutak köré való szervezése hurok (woonerf) jellegű utcairányokkal, a Dob utca és a Király utca átmenő jellegének megszüntetése, lakóutcává minősítése, a Klauzál tér átmenő forgalmának megszüntetése
30-as zóna kijelölése és fizikai forgalomcsillapítás a nem főutakon (Kiskörút, Nagykörút, Rákóczi út, Dohány utca, Wesselényi utca) kívül
feleslegesen széles útfelületek szűkítése (pl. Nagydiófa utca és Dob utca a Klauzál tér előtt)
a kereszteződésekben parkolásgátló járdafülek létesítése (ahogy az pl. az Akácfa-Dohány csomópontban megtörtént)


Kerékpározás segítéséhez javasolt intézkedések:

kétirányú kerékpározás kijelölése a 30-as zónába tartozó utcákban (max. 30 km/h és teherforgalom tiltása esetén MOF=200 járműegység alatt az Útügyi Műszaki Előírás alapján szélességtől függetlenül kijelölhető az adott utcaszakasz kétirányú kerékpározásra)
újabb kerékpártámaszok kijelölése és létesítése parkolóhelyeken, forgalomtól elzárt területeken vagy a fent említett járdafülek területén
kétirányú kerékpáros tengely kialakítása a Csányi utca-Klauzál utca útvonalon, a szükséges helyeken kerékpársávval, csomóponti módosításokkal, összehangolás a Blaha Lujza tér felújításának tervezésével (jelenleg tendereztetés alatt)


További javaslatok, részletek ügyében szívesen állunk rendelkezésre írásban vagy szóban."


Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.
Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt

Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt 

Tisztességtelen szerződési kikötések és kereskedelmi gyakorlat miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.