A szövetség elnöke, Noel Josephides levélben fordult ahhoz a felsőházi bizottsághoz, mely a kedden délután a vulkáni hamu által a légitársaságra rótt anyagi teherért járó kárpótlást vitatja meg. Josephides levelében arra kérte a bizottságot, hogy a vitába vonják be az utazásszervezőket is.
„Szomorúan tapasztalom, hogy a BA így bánik utazásszervező partnereivel. Az AITO tagjai több nehézség, mint például a sztrájkok, ellenére is hűségesen foglaltak a BA járatain. Különös, hogy a BA meg fügét mutat nekik.” – osztotta megaz AITO vezetője észrevételeit.
Josephides levelében kifejtette: „Aggódunk, nehogy a bizottság megfeledkezzen az utazásszervezőkről, melyek közül sokan tetemes összegeket – egyes esetekben több százezer fontot – költöttek az utasok ellátására.”
Az elnök felhívta a bizottság figyelmét a légitársaságok és az utazásszervezők közti jelentős súlycsoport különbségre. „Például egy közepes méretű szervező kifzetett 100 ezer fontot, hogy hazahozza az utasokat. Ennek az irodának az éves forgalma 24 millió font, míg nyeresége úgy 400 ezer fontot tesz ki.”
Josephides figyelmeztetett: amennyiben a kormány nem tesz lépéseket, azt kockáztatja, hogy hasonló légiközlekedési válság esetén sem a légitársaságok, sem pedig az utazásszervezők nem fognak cselekedni.
A BA világhálón történő foglalásait intéző Lime Management múlt héten közölte: amennyiben egy utazásszervező intézte ügyfele útját, a légitársaság nem kötelezhető az utas ellátására.