Hatalmas késések az Eurostar vasúton

Ugyan az EU és az Egyesült Királyság megállapodott róla, hogy a vasúti közlekedés még legalább kilenc hónapon keresztül a jelenlegi formájában működik majd az országok között, a francia vámőrök már március elején elkezdtek arra készülni, hogy a brexit egyszer valószínűleg valóban megtörténik majd - írja az Index.

Az EU villámgyorsan átmeneti szabályokat alkotott, hogy hard brexit esetén se omoljon össze Európa közlekedése. Párizs és London között közlekedik az Eurostar, így Franciaország az egyik olyan ország, amelyik érintett vasúti fronton a brexitben. A francia vámőrök március eleje óta elkezdték nagyon komolyan venni a munkájukat, és minden utast alaposan ellenőriznek.

 

Ez jelentős fennakadásokat és várakozási időt okoz a francia-brit határszakasz francia oldalán, elsősorban a párizsi Garde du Nord pályaudvaron, valamint a La Manche csatorna alatti alagúthoz vezető autópályán, ahol több tíz kilométeren várakoznak a teherszállító járművek. A 17 ezer francia vámőr fizetésemelést, valamint létszámemelést követel a Brexit rájuk háruló várható következményei miatt.

A késések mostanra annyira súlyosak lettek, hogy az Eurostar több járatát törölni kellett a napokban, az Eurostar honlapján pedig azt kérik az utasoktól, hogy lehetőleg foglalják át a jegyüket április 3. utánra, eddig tart ugyanis az előre bejelentett fokozott vámellenrőzéses demonstráció. A brexit legfrissebb fejleményeiről ebből a cikkünkből tájékozódhat, például arról, hogy mi történt Theresa May már kétszer leszavazott javaslatával.

Forrás: Index


Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.