Hatalmas lépés az utasoknak és Ferihegynek

A parkoló felől közeledve impozáns, rendhagyó külsejével hívja fel magára a figyelmet a Tierney Clark-díjas ferihegyi SkyCourt. Belépve szinte végtelennek tűnő tér, de emberléptékűen, ésszerűen elrendezett belső köszönti az utazót; a ferihegyi repülőtér NAGY repülőtérré vált.

Március 27-én veheti birtokba az utazóközönség a SkyCourtot, lázas munka folyik, készülődik a Budapest Airport a nyitásra. A SkyCourtba az „utcáról” nem lehet betérni, kifejezetten a légi utasok felségterülete, akik a két meglévő terminál felől közelíthetik meg a 2A terminállal együtt schengeni területként működő Égi Udvart.

Belépünk, és a tér kinyílik; lehetnénk Stockholmban, Münchenben, számos nagy reptéren, de ez itt végre Budapest. A hatalmas, egybefüggő üvegfelületeken át a repülőtér és környezetének teljes világa tárul elénk. Délkelet felé a parkoló fölött az Alföld síkját látni, míg Észak-nyugat felé mindkét kifutópályára, a toronyra és az érkező-induló gépekre csodálkozhat rá az utas. Az ablakokon keresztül az épület annyi fényt kap, hogy a villanyszámlára nem lesz panasza a Budapest Airportnak. De a fűtésre sem, mert a tekintélyes üvegtáblák közötti gáznak köszönhetően a tömör falnál is jobb az épület hőszigetelése. A különleges fűtőrendszer pedig a hőenergia kétharmadát újrahasznosítja. „Az áramellátás szünetelése esetén a 3300 lóerős aggregátor 24 órán keresztül képes biztosítani a teljes terminál áramellátását” – mutat Stephan Schattney repülőtér-fejlesztési igazgató egy döbbenetes méretű gépre az alagsorban. Soha ne legyen rá szükség, de ha tűz ütne ki a SkyCourt épületében, a hazánkban teljesen egyedülálló tűzoltórendszer akár 200 bar nyomáson a vízből mesterséges ködöt alkotva pillanatok alatt viszi le a hőmérsékletet, a tűz továbbterjedését megakadályozva.

„Erről az információs „totemoszlopról” mindent megtud majd az utas a SkyCourt-ról, az üzletek, éttermek, mellékhelyiségek elhelyezkedéséről” – mutat Schattney a járatkijelzőkre az épület forgalmi előtérre néző gigantikus méretű ablakai előtt. „Az üzletek 97 százalékának már van bérlője” – mutat körbe az igazgató. És valóban, a kirakatüvegek fölött már ott olvasható számos prémium márka neve: Herend, Burberry, Mont Blanc stb. A tágas belső a beépített bútoroknak, életteli kávézóknak köszönhetően mégis intim térként hat majd.

„Félmillióval több utasra számítunk idén, ez 8,7 milliót jelent” – mondja Stefan Schattney hozzátéve, hogy a SkyCourttal együtt a 2-es terminál befogadóképességeakár 22 millióra is nőhet. „A jelenlegi helyszűke abból adódik, hogy a különálló 2A és B Terminálokon elhelyezett belépőkapukat nem tudjuk rugalmasan kihasználni a schengeni területen belül és kívül utazók kiszolgálására. A SkyCourt erre is megoldást kínál, mivel a két terminálépület 6-6 új kapuján át belépő utasok úti céljuktól függetlenül mind ebbe a központi csarnokba érkeznek, és innen haladnak tovább a 2A vagy B

Terminálról induló gépeikhez.” – hangzik a válasz. Schattney egy látványtervet mutat, rajta a forgalmi előtérre benyúló, a terminálépületből kinyúló két móló, melyekhez újabb utashidak csatlakoznak. „Az új épületszárnyakra, az utashidakra van építési engedélyünk és szerződésünk, bármikor nekifoghatunk az építésnek, amikor a növekvő forgalom ezt szükségessé teszi”

A Budapest Airport a bővítéssel valódi transzferforgalmi terméket kíván létrehozni, ahol az utasok hasznosan és élvezetesen tölthetik az idejüket. A transzfer utasok száma már idén is növekedhet, részben a 2011-ben debütáló légitársaságoknak: az American Airlinesnak, a Qatar Airwaysnek és az airBalticnak köszönhetően. Az átszálló utasok számára lényeges a rövid átszállási idő, melyhez nagyban hozzájárul a csomagok hatékony mozgatása. A SkyCourt üzembe helyezésével az épület alagsorában lévő központi csomagelosztóban óránként több ezer poggyászt tudnak a megfelelő helyre eljuttatni. A megnyitás után a check-int követően mind az A, mind pedig a B terminálról ide érkeznek a csomagok és jutnak el az induló gépekhez.


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.