Az idényjellegűen, tavasztól őszig nyitva tartó Városi Tömegközlekedési Múzeum a főváros és Magyarország közösségi közlekedésének történetét mutatja be. Az ipartörténeti gyűjtemény rendkívül népszerű, sokak kedvence lett az elmúlt három évtizedben a BKV közleménye szerint. A Budapest arculatát a hetvenes-nyolcvanas években meghatározó BKV-s Ikarusok és Ganz-villamosok mellett olyan különleges közlekedési eszközök is megtekinthetők itt, mint a Ganz-Hunslet metrószerelvény motorkocsijának prototípusa vagy egy 1897-ben készült, 1906-os állapotában helyreállított villamos.
A gyűjtemény most egy újabb unikális, retró járművel bővült. A szentendrei BKV-múzeumba került az egyik egykori Margitszigeti Sétajárat.
A sok felnőttben kalandos, gyermekkori élményeket idéző, „himbálózó” története 1977-ig nyúlik vissza. Ez a különleges járműtípus a Nysa mikrobuszszerelvények kivonása után került a Városligetbe és a Margitszigetre. A négy új sétajárat az UAZ 451 típusú szovjet terepjárók gépészeti főegységeinek felhasználásával készült a BKV-nál. A két pótkocsit maga után húzó mikrobusz mindhárom kocsija nyitott utastérrel készült, a sofőr zárt fülkéjében alakították ki az idegenvezető ülőhelyét is. Míg a korábbi Nysa sétajárat csak 10 km/órás sebességgel, a UAZ mikrobuszok már 25 km/órás sebességgel közlekedhettek.
A piros-fehér fényezésű szerelvények 48 embert tudtak egyszerre szállítani, és a BKV kőbányai garázsa volt az otthonuk. Az 1977-ben készült elsőgenerációs négy járművet 1989-ben cserélték le. Bizonyára sokaknak fűződnek kellemes gyermekkori emlékei a szentendrei BKV-múzeumban kiállított 726-os „himbálóhoz” is, amely az öt második generációs sétajárat egyike.
A szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum április 1-jétől várja újra a látogatókat.