Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.

Az idényjellegűen, tavasztól őszig nyitva tartó Városi Tömegközlekedési Múzeum a főváros és Magyarország közösségi közlekedésének történetét mutatja be. Az ipartörténeti gyűjtemény rendkívül népszerű, sokak kedvence lett az elmúlt három évtizedben a BKV közleménye szerint. A Budapest arculatát a hetvenes-nyolcvanas években meghatározó BKV-s Ikarusok és Ganz-villamosok mellett olyan különleges közlekedési eszközök is megtekinthetők itt, mint a Ganz-Hunslet metrószerelvény motorkocsijának prototípusa vagy egy 1897-ben készült, 1906-os állapotában helyreállított villamos.

A gyűjtemény most egy újabb unikális, retró járművel bővült. A szentendrei BKV-múzeumba került az egyik egykori Margitszigeti Sétajárat.

A szentendrei BKV-múzeumba került az egyik egykori Margitszigeti Sétajárat.
A szentendrei BKV-múzeumba került az egyik egykori Margitszigeti Sétajárat.
Fotó: BKV

A sok felnőttben kalandos, gyermekkori élményeket idéző, „himbálózó” története 1977-ig nyúlik vissza. Ez a különleges járműtípus a Nysa mikrobuszszerelvények kivonása után került a Városligetbe és a Margitszigetre. A négy új sétajárat az UAZ 451 típusú szovjet terepjárók gépészeti főegységeinek felhasználásával készült a BKV-nál. A két pótkocsit maga után húzó mikrobusz mindhárom kocsija nyitott utastérrel készült, a sofőr zárt fülkéjében alakították ki az idegenvezető ülőhelyét is. Míg a korábbi Nysa sétajárat csak 10 km/órás sebességgel, a UAZ mikrobuszok már 25 km/órás sebességgel közlekedhettek. 

A piros-fehér fényezésű szerelvények 48 embert tudtak egyszerre szállítani, és a BKV kőbányai garázsa volt az otthonuk. Az 1977-ben készült elsőgenerációs négy járművet 1989-ben cserélték le. Bizonyára sokaknak fűződnek kellemes gyermekkori emlékei a szentendrei BKV-múzeumban kiállított 726-os „himbálóhoz” is, amely az öt második generációs sétajárat egyike.

A szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum április 1-jétől várja újra a látogatókat.


Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.
A világ legnépszerűbb repülős útvonalai

A világ legnépszerűbb repülős útvonalai 

2024-ben az előrejelzések szerint rekordszámú, 4,7 milliárd ember utazik légi úton.
A Flixbus szintet lép új olasz útvonalaival

A Flixbus szintet lép új olasz útvonalaival 

Közölték, hogy népszerű alternatívaként érdemes számításba venni a buszos utaztatást különböző útvonalakon.
Újra van közvetlen járat Lyon és Budapest között

Újra van közvetlen járat Lyon és Budapest között 

Jelenleg 40 ezer forint körüli áron kínálják a retúr repülőjegyeket az útvonalra.
Orbán Viktor bejelentése a ferihegyi reptér megvételéről

Orbán Viktor bejelentése a ferihegyi reptér megvételéről 

A kormány reményei szerint a ferihegyi repülőtér napokon belül visszakerül többségi állami tulajdonba.
Európa repülőterei nagyobb uniós támogatást kérnek a karbonsemlegesség támogatásához

Európa repülőterei nagyobb uniós támogatást kérnek a karbonsemlegesség támogatásához 

Egy uniós finanszírozás lenne a feltétele a későbbi karbonsemlegességnek.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.