Honnan jön a Joon, hova megy?

Október végétől már Budapestre is a JOON járatai közlekednek az Air France helyett,. A hiedelmekkel szemben ez nem féltétlenül jelent egyet a fapadosítással. Jean-Michel Mathieu, a társaság vezérigazgatójával a budapesti járatnyitó alkalmával készült exkluzív interjúban eloszlatjuk a kétségeket. A beszélgetést teljes terjedelmében a Turizmus & Vendég decemberi számában olvashatja.

A JOON csak egy újabb fapados? Mi különbözteti meg az Air France–KLM másik diszkontcégétől, a Transaviától?

Először is, a két társaság teljesen más üzleti modell szerint működik. A Transavia csak turistaosztállyal üzemel és point-to-point utasokat szállít. A JOON ezzel szemben nem fapados modell szerint működik, hanem hálózatban gondolkodik; a társaság központja Párizsban van, az átszállásokat a Charles de Gaulle-repülőtéren természetesen biztosítjuk. Emellett a fedélzeten ugyanúgy elérhető a business class, mint az Air France gépeinek fedélzetén.

Mennyire támaszkodnak a kiegészítő árbevételre?

Az üléskiválasztásért, felsőbb utazási osztályba helyezésért és poggyászért nálunk is fizetni kell, de a fedélzeti kiszolgálás részeként italt mindenkinek ingyen adunk.

 

Ha ebben nincs változás, akkor miért volt szükség a JOON megalkotására?

Elsősorban azért, mert számos olyan piac létezett és létezik most is Európában, ahol az Air France-nak jelentős versennyel kell számolnia. Ebben a helyzetben és költségszinttel bővülni nem tudott, csak meg tudta tartani a piaci részesedést. A JOON alacsonyabb költségszintjének köszönhetően versenyképesebb árakkal működik, amivel már elérhető a piaci részesedés emelése. Erre tökéletes példa Budapest, ahol megmaradnak a napi párizsi járatszámok, viszont nagyobb gépekkel repülünk Budapestre, így 16 százalékkal tudtuk növelni a felkínált kapacitást.

Az alacsonyabb költségszint úgy érthető, hogy kevesebb bérért dolgoznak a pilóták és légiutas-kísérők?

A légiutas-kísérők szerződése valóban eltér attól, mint amit az Air France hálózatán dolgozókétól, és igen, ennek is köszönhetően alacsonyabb a költségszintünk. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy ebben nem merül ki a spórolás lehetősége, a cégstruktúrából fakadóan is vannak területek, ahol az anyacégnél alacsonyabbak az üzemelési költségek.

Európában belül 15 útvonalat választottak ki, miért esett ebbe bele Budapest?

A társaság fiatal és fiatalos, szeretnénk ezt a vonását, valamint a technokrata hozzáállásunkat olyan piacon megmutatni, amely elég attraktív. Budapest ebből a szempontból tökéletes választás volt: rendkívül népszerű akár pihenési céllal, akár üzleti céllal.

Hogyan működik a foglalási rendszerük,- hogyan választom ki ezt a légitársaságot?

Alapvetően az Air France járatszámait használjuk, így akár az Air France-t, akár más járatkeresőt használva felbukkannak a járataink. Természetesen az ár-összehasonlítás jegyében a foglalási rendszerek az Air France és a JOON járatait is fel fogják dobni, de ezek nem ugyanarra a járatra szólnak, hiszen egy útvonalon nem repülünk mindketten. Ha Párizsban át kell szállni, akkor a rendszer ugyanúgy kezeli az utast, mint ha Air France-járatról csatlakozna egy másik Air France-járathoz, és ebben semmilyen különbséget nem tapasztal.


Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?