Honnan jön a Joon, hova megy?

Október végétől már Budapestre is a JOON járatai közlekednek az Air France helyett,. A hiedelmekkel szemben ez nem féltétlenül jelent egyet a fapadosítással. Jean-Michel Mathieu, a társaság vezérigazgatójával a budapesti járatnyitó alkalmával készült exkluzív interjúban eloszlatjuk a kétségeket. A beszélgetést teljes terjedelmében a Turizmus & Vendég decemberi számában olvashatja.

A JOON csak egy újabb fapados? Mi különbözteti meg az Air France–KLM másik diszkontcégétől, a Transaviától?

Először is, a két társaság teljesen más üzleti modell szerint működik. A Transavia csak turistaosztállyal üzemel és point-to-point utasokat szállít. A JOON ezzel szemben nem fapados modell szerint működik, hanem hálózatban gondolkodik; a társaság központja Párizsban van, az átszállásokat a Charles de Gaulle-repülőtéren természetesen biztosítjuk. Emellett a fedélzeten ugyanúgy elérhető a business class, mint az Air France gépeinek fedélzetén.

Mennyire támaszkodnak a kiegészítő árbevételre?

Az üléskiválasztásért, felsőbb utazási osztályba helyezésért és poggyászért nálunk is fizetni kell, de a fedélzeti kiszolgálás részeként italt mindenkinek ingyen adunk.

 

Ha ebben nincs változás, akkor miért volt szükség a JOON megalkotására?

Elsősorban azért, mert számos olyan piac létezett és létezik most is Európában, ahol az Air France-nak jelentős versennyel kell számolnia. Ebben a helyzetben és költségszinttel bővülni nem tudott, csak meg tudta tartani a piaci részesedést. A JOON alacsonyabb költségszintjének köszönhetően versenyképesebb árakkal működik, amivel már elérhető a piaci részesedés emelése. Erre tökéletes példa Budapest, ahol megmaradnak a napi párizsi járatszámok, viszont nagyobb gépekkel repülünk Budapestre, így 16 százalékkal tudtuk növelni a felkínált kapacitást.

Az alacsonyabb költségszint úgy érthető, hogy kevesebb bérért dolgoznak a pilóták és légiutas-kísérők?

A légiutas-kísérők szerződése valóban eltér attól, mint amit az Air France hálózatán dolgozókétól, és igen, ennek is köszönhetően alacsonyabb a költségszintünk. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy ebben nem merül ki a spórolás lehetősége, a cégstruktúrából fakadóan is vannak területek, ahol az anyacégnél alacsonyabbak az üzemelési költségek.

Európában belül 15 útvonalat választottak ki, miért esett ebbe bele Budapest?

A társaság fiatal és fiatalos, szeretnénk ezt a vonását, valamint a technokrata hozzáállásunkat olyan piacon megmutatni, amely elég attraktív. Budapest ebből a szempontból tökéletes választás volt: rendkívül népszerű akár pihenési céllal, akár üzleti céllal.

Hogyan működik a foglalási rendszerük,- hogyan választom ki ezt a légitársaságot?

Alapvetően az Air France járatszámait használjuk, így akár az Air France-t, akár más járatkeresőt használva felbukkannak a járataink. Természetesen az ár-összehasonlítás jegyében a foglalási rendszerek az Air France és a JOON járatait is fel fogják dobni, de ezek nem ugyanarra a járatra szólnak, hiszen egy útvonalon nem repülünk mindketten. Ha Párizsban át kell szállni, akkor a rendszer ugyanúgy kezeli az utast, mint ha Air France-járatról csatlakozna egy másik Air France-járathoz, és ebben semmilyen különbséget nem tapasztal.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.