Hotel Aqua: látványos bevétel és profitnövekedés

“A hitelkeretet tervszerszerűen és hiánytalanul igénybe vettük. Ennek révén a már megépült és létesítendő szállodákban 7235 ággyal növekedett a fogadóképesség, épül a hévizi Aqua” – nyilatkozta 1983-ban dr. Juhár Zoltán belkereskedelmi miniszter. És egy év múlva 1984. június 28-án már megnyílt a szálloda.

Most az egész idei esztendő a negyedszázados jubileum jegyében telik a négycsillagos Hotel Aquában, számos meglepetéssel, akciókkal, kedvezményekkel. Ezekből kaphattunk ízelítőt azon a jubileumi study tour-on, amelyre szakújságírókat, utazási irodák képviselőit, régi partnereket invitált Fekete György igazgató és Pusztai Erzsébet értékesítési igazgató. A ház a Danubius egyik büszkesége, már a második évben nyereséges lett az osztrák, német és magyar vendégeknek köszönhetően: 150 milliós bevételt és 22 milliós nyereséget produkált. A felfelé ívelő pályáról azóta sem tértek le, bár a piac nagyon átrendeződött. Elég csak arra gondolni, hogy a rendszerváltozásig két hotel volt Hévízen 840 ággyal, jelenleg 9 ezer szállodai ágy és 5 ezer privát szállás várja a vendégeket. Ebben a versenyhelyzetben már milliárdos bevétellel és százmilliós nyereséggel állnak helyt, Fekete György igazgató némi büszkeséggel jegyzi meg, nem érzik a válságot, látványos a bevétel – és a profitnövekedés. Mindez köszönhető az évek során elvégzett milliárdos nagyságú felújításoknak, bővítéseknek és a jó döntéseknek. Nagy vonzerőt jelent, hogy időben kialakították a külső – belső élményfürdőt, megújították gyógyászati részlegüket, modernizálták a szobákat, gyermekparadicsomot hoztak létre – mindezek család és gyermekbarát szállodává varázsolták a Hotel Aquát. A legnagyobb “dobás” tavaly áprilistól datálódik: a hévizi wellness szállodák közül elsőnek bevezették az all inclusive ellátást. A feltételek biztosítására 300 millió forintot költöttek ugyan, ám a bővülő vendégkör – a nyugat európai vendégek mellett megjelentek az oroszok, izraeliek is – bizonyítja, hogy az ötlet bevált. Már tavaly 90 százalék feletti volt a szálloda kihasználtsága! Lehet egy szálloda trendi, szupermodern vagy éppen rusztikus – a legfontosabb mégis a személyzet. Figyelmességük, kedvességük, jó szakmai tudásuk nélkül a hotel csak egy jól szervezett üzem. A Hotel Aquában a családias légkör megteremtése maradéktalanul megvalósult. Itt a gyerekek névre szóló levelet kapnak játszóházi meghívóval, programajánlatokkal, ajánlanak házon kívüli kikapcsolódást a sümegi várba, hajókirándulásokra a Balatonra. Egyébként talán mindent elmond a szállodáról az az idős német hölgy, aki kitárt karokkal közelített az étterembe Nagy Miklós felszolgáló felé, „Megint hazajöttem!”, mondta örülve a viszontlátásnak. 50 százalékos a törzsvendégek aránya, hiszen a személyzet 30 százaléka nyitás óta itt dolgozik, így valóban otthon érezheti magát a vendég. Talán ezt a hozzáállást is értékelte a Danubius csoport vezetése, amikor az Aqua vendéglátós csapatát tette első helyre 2008-ban, a házi versenyen.

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.