2005-ben 70-80 ezer magyar látogatott el a mediterrán országba, akik összesen 47,8 millió eurót költöttek. Katalónia volt a legdivatosabb desztináció, az utasok 36 százaléka látogatott el oda. A Baleári-szigetek (10%), Andalúzia (10%), Madrid (8%) is kedvelt volt a hazai utazók körében, az utazók 26 százaléka pedig több tartományt is felkeresett látogatása során. A magyar turisták 50 százaléka valamelyik utazási iroda szervezésében érkezett, 58 százalékuk repülővel, 30 százalékuk pedig busszal közelítette meg a kiválasztott célpontot. Spanyolországba látogató honfitársaink zöme – 58 százalék – vakációra érkezett, 14 százalékuk a városnézést választotta, míg 8 százalékuk kulturális vagy sporteseményre érkezett, 2 százalékuk pedig üzleti úton járt ott. Az utazási irodáktól kapott visszajelzések alapján idén 5-10 százalékos bővülés várható, a Baleári- és Kanári- szigetek iránti érdeklődés jelentős. A magyar vendégforgalom további növekedéséhez a Debrecenből Mallorcára induló charterjárat is hozzájárulhat. Várhatóan június közepétől pedig Madrid után már Barcelonába is közlekedtet közös üzemeltetésű menetrend szerinti járatokat Budapestről a Malév és az Ibéria. A Spanyol Turisztikai Hivatal intenzívebb promóciója nyomán is forgalombővülés várható. A Turespana weboldala (www.tourspain.at) már magyar nyelven is elérhető, az utazási irodák dolgozóinak pedig az év során többször spanyol estet, szakmai prezentációkat szerveznek.
Idén növekvő érdeklődésre számítanak Spanyolországban
Felix De Paz a Spanyol Idegenforgalmi Hivatal vezetője a spanyol turizmus tavalyi eredményeiről számolt be múlt héten, a Sofitelben megtartott tájékoztatón.
Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása
A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között
Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál
Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé
A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések
...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten
A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában
Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?
Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson
A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?
A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
Interjú
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”
Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”
Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.