2005-ben 70-80 ezer magyar látogatott el a mediterrán országba, akik összesen 47,8 millió eurót költöttek. Katalónia volt a legdivatosabb desztináció, az utasok 36 százaléka látogatott el oda. A Baleári-szigetek (10%), Andalúzia (10%), Madrid (8%) is kedvelt volt a hazai utazók körében, az utazók 26 százaléka pedig több tartományt is felkeresett látogatása során. A magyar turisták 50 százaléka valamelyik utazási iroda szervezésében érkezett, 58 százalékuk repülővel, 30 százalékuk pedig busszal közelítette meg a kiválasztott célpontot. Spanyolországba látogató honfitársaink zöme – 58 százalék – vakációra érkezett, 14 százalékuk a városnézést választotta, míg 8 százalékuk kulturális vagy sporteseményre érkezett, 2 százalékuk pedig üzleti úton járt ott. Az utazási irodáktól kapott visszajelzések alapján idén 5-10 százalékos bővülés várható, a Baleári- és Kanári- szigetek iránti érdeklődés jelentős. A magyar vendégforgalom további növekedéséhez a Debrecenből Mallorcára induló charterjárat is hozzájárulhat. Várhatóan június közepétől pedig Madrid után már Barcelonába is közlekedtet közös üzemeltetésű menetrend szerinti járatokat Budapestről a Malév és az Ibéria. A Spanyol Turisztikai Hivatal intenzívebb promóciója nyomán is forgalombővülés várható. A Turespana weboldala (www.tourspain.at) már magyar nyelven is elérhető, az utazási irodák dolgozóinak pedig az év során többször spanyol estet, szakmai prezentációkat szerveznek.
Idén növekvő érdeklődésre számítanak Spanyolországban
Felix De Paz a Spanyol Idegenforgalmi Hivatal vezetője a spanyol turizmus tavalyi eredményeiről számolt be múlt héten, a Sofitelben megtartott tájékoztatón.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.