Indiában mutatkoznak be a Visegrádi országok

A Visegrádi Országok 2010. évi marketingtervében meghatározottak szerint újabb tengerentúli piacokon, Indiában és Brazíliában is megkezdi a közös marketingtevékenységet Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia.

Ennek jegyében április 12-17. között közös road show-ra indulnak a tagországok Indiában, hogy népszerűsítsék turisztikai kínálatukat. A négy ország turisztikai együttműködése a The European Quartet – One Melody (Európai négyes-közös dallam) márkanév alatt 2004 óta folyik sikeresen. A V4 országok együttműködésének fő célja, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével közösen népszerűsítsék a közép-európai régió turisztikai kínálatát mind szélesebb körben, elsősorban a tengerentúli piacokon. A Visegrádi Országok eddigi fő célországai – USA, Japán, Kína, és Oroszország – mellett, több éve napirenden van az indiai közös promóció is, mivel a tagországok nagy potenciált látnak az indiai piacban.

Az elmúlt három évben a V4 országok közösen vettek részt a szingapúri ITB Asia vásáron, amelyen számos indiai utazásszervező látogatta meg a Visegrádi Négyek standját, és érdeklődését fejezte ki a tagországok árualapja iránt. A szingapúri tapasztalatokra alapozva a négy ország úgy döntött, hogy idén egy road show keretében mutatkoznak be mint lehetséges új desztinációk az indiai érdeklődők számára. A szakmai rendezvénysorozatot nagy médiakampány előzte meg az országban: olyan lapokban jelentek meg hirdetések és a V4 országokat bemutató cikkek – TRav Talk, T3, TravelBiz Monitor és a Voyager Magazin –, amelyek gyakorlatilag az egész indiai turisztikai szakmát lefedik. A road show során április 12-17. között öt városban – Új-Delhi, Bengaluru, Csennaj, Kalkutta és Mumbai – mutatkoznak be a Visegrádi Országok az egyes helyszíneken kb. 70-80 meghívott (utazási irodai szakemberek, újságírók) előtt. Az egyes állomásokon minden tagország egy rövid prezentáció keretében ismerteti turisztikai kínálatát, ezt követően pedig szakmai tárgyalásokra kerül sor. A szakmai delegációt Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója vezeti.

A magyar utazási irodák is várakozással tekintenek az indiai piac által kínált lehetőségekre. Az eseménysorozaton részt vesz a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének Belföldi Beutaztató Szakterületi érdekképviselője Drégely Ágnes, akinek az irodája - Tour East Tour Kft. - az egyik legaktívabb az indiai piacon, továbbá jelen lesz az Atlasz World Travel képviseletében Fekete Zsuzsanna is. India a világ második legnépesebb országa. Az európai dimenzióban felfoghatatlan, több mint 1 milliárd fős népességével India piacának jelentősége megkérdőjelezhetetlen, ezért fontos, hogy kiemelt figyelmet fordítsunk rá. Annak ellenére, hogy India jelenleg elenyésző szerepet játszik Magyarország beutazó turizmusában, világviszonylatban azonban mindenképp fontos és potenciális küldőpiac, olyan tényező, amellyel rövid vagy hosszabb távon minden turisztikai desztinációnak számolnia kell.

A V4-es road show célja megismertetni a tagországok turisztikai kínálatát, ezzel is elősegítve a tudatos piacépítést és az indiai piacban rejlő potenciál kiaknázását. A Visegrádi Országok távolabbi piacokon való együttműködésének a válság okozta keresleti tendenciák változása és a rendelkezésre álló marketing erőforrások – mind a négy tagállamban érzékelhető – csökkenése miatt is nő a jelentősége. A közös promóció révén költséghatékonyan oldható meg ezeken a piacokon a régió iránti érdeklődést fenntartó marketingtevékenység. Ezért a tagországok úgy döntöttek, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével tovább folytatják a közép-európai régió turisztikai kínálatának népszerűsítését a tengerentúli és távoli harmadik piacokon.

Az együttműködésben szereplő tengerentúli piacok közül a válságot megelőző években Kínából és Oroszországból folyamatosan kétszámjegyű növekedés volt tapasztalható a V4 országokba irányuló beutazásban, amely Kína esetében a válság ellenére fennmaradt. Sajnos ugyanakkor az amerikai és japán piacot erősen visszavetette a válság. Emiatt is döntött a négy ország a 2010. február 17-én aláírt marketingtervében arról, hogy újabb tengerentúli piacokon, Indiában és Brazíliában is megkezdi a közös marketingtevékenységet. (Magyar Turizmus Zrt.)


Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.