Indiában mutatkoznak be a Visegrádi országok

A Visegrádi Országok 2010. évi marketingtervében meghatározottak szerint újabb tengerentúli piacokon, Indiában és Brazíliában is megkezdi a közös marketingtevékenységet Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia.

Ennek jegyében április 12-17. között közös road show-ra indulnak a tagországok Indiában, hogy népszerűsítsék turisztikai kínálatukat. A négy ország turisztikai együttműködése a The European Quartet – One Melody (Európai négyes-közös dallam) márkanév alatt 2004 óta folyik sikeresen. A V4 országok együttműködésének fő célja, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével közösen népszerűsítsék a közép-európai régió turisztikai kínálatát mind szélesebb körben, elsősorban a tengerentúli piacokon. A Visegrádi Országok eddigi fő célországai – USA, Japán, Kína, és Oroszország – mellett, több éve napirenden van az indiai közös promóció is, mivel a tagországok nagy potenciált látnak az indiai piacban.

Az elmúlt három évben a V4 országok közösen vettek részt a szingapúri ITB Asia vásáron, amelyen számos indiai utazásszervező látogatta meg a Visegrádi Négyek standját, és érdeklődését fejezte ki a tagországok árualapja iránt. A szingapúri tapasztalatokra alapozva a négy ország úgy döntött, hogy idén egy road show keretében mutatkoznak be mint lehetséges új desztinációk az indiai érdeklődők számára. A szakmai rendezvénysorozatot nagy médiakampány előzte meg az országban: olyan lapokban jelentek meg hirdetések és a V4 országokat bemutató cikkek – TRav Talk, T3, TravelBiz Monitor és a Voyager Magazin –, amelyek gyakorlatilag az egész indiai turisztikai szakmát lefedik. A road show során április 12-17. között öt városban – Új-Delhi, Bengaluru, Csennaj, Kalkutta és Mumbai – mutatkoznak be a Visegrádi Országok az egyes helyszíneken kb. 70-80 meghívott (utazási irodai szakemberek, újságírók) előtt. Az egyes állomásokon minden tagország egy rövid prezentáció keretében ismerteti turisztikai kínálatát, ezt követően pedig szakmai tárgyalásokra kerül sor. A szakmai delegációt Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója vezeti.

A magyar utazási irodák is várakozással tekintenek az indiai piac által kínált lehetőségekre. Az eseménysorozaton részt vesz a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének Belföldi Beutaztató Szakterületi érdekképviselője Drégely Ágnes, akinek az irodája - Tour East Tour Kft. - az egyik legaktívabb az indiai piacon, továbbá jelen lesz az Atlasz World Travel képviseletében Fekete Zsuzsanna is. India a világ második legnépesebb országa. Az európai dimenzióban felfoghatatlan, több mint 1 milliárd fős népességével India piacának jelentősége megkérdőjelezhetetlen, ezért fontos, hogy kiemelt figyelmet fordítsunk rá. Annak ellenére, hogy India jelenleg elenyésző szerepet játszik Magyarország beutazó turizmusában, világviszonylatban azonban mindenképp fontos és potenciális küldőpiac, olyan tényező, amellyel rövid vagy hosszabb távon minden turisztikai desztinációnak számolnia kell.

A V4-es road show célja megismertetni a tagországok turisztikai kínálatát, ezzel is elősegítve a tudatos piacépítést és az indiai piacban rejlő potenciál kiaknázását. A Visegrádi Országok távolabbi piacokon való együttműködésének a válság okozta keresleti tendenciák változása és a rendelkezésre álló marketing erőforrások – mind a négy tagállamban érzékelhető – csökkenése miatt is nő a jelentősége. A közös promóció révén költséghatékonyan oldható meg ezeken a piacokon a régió iránti érdeklődést fenntartó marketingtevékenység. Ezért a tagországok úgy döntöttek, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével tovább folytatják a közép-európai régió turisztikai kínálatának népszerűsítését a tengerentúli és távoli harmadik piacokon.

Az együttműködésben szereplő tengerentúli piacok közül a válságot megelőző években Kínából és Oroszországból folyamatosan kétszámjegyű növekedés volt tapasztalható a V4 országokba irányuló beutazásban, amely Kína esetében a válság ellenére fennmaradt. Sajnos ugyanakkor az amerikai és japán piacot erősen visszavetette a válság. Emiatt is döntött a négy ország a 2010. február 17-én aláírt marketingtervében arról, hogy újabb tengerentúli piacokon, Indiában és Brazíliában is megkezdi a közös marketingtevékenységet. (Magyar Turizmus Zrt.)


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.