Amikor megkaptuk a meghívót a mai sajtótájékoztatóra, azon gondolkoztunk, vajon melyik – az elmúlt napokban felröppent – hírnek akar a légitársaság hivatalos pontot tenni a végére? Tényleg megalakítják az oroszországi leányvállalatot, hogy megjelenhessenek az orosz piacon? Vagy a bejelentésnek inkább a Magyarország és Azerbajdzsán közt nemrég megkötött légügyi együttműködéshez lehet köze, amellyel megteremtődtek a két ország közötti, menetrend szerinti légi közlekedés jogi alapjai? Amikor beléptünk a terembe, a kivetítőre pillantva rögtön választ kaptunk: „Új Budapest-Baku útvonal.” (Az orosz leányvállalat magalakítását egyébként Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója sajtóspekulációnak nevezte.)
Az új, bakui járatot elsőként június 17-én indítja el a diszkont légitársaság (jegyek már kaphatók), eleinte hetente kétszer közlekedik majd, és a várakozások szerint a első évben 30 ezer utast szállít. „Ez egy logikus lépés, hiszen a Wizz Air már korábban bejelentette, hogy kelet felé terjeszkedik - az elmúlt hónapokban olyan országokba indítottunk járatokat, mint Ukrajna, Izrael, Grúzia és az Egyesült Arab Emirátusok, és a sor bővülni fog a jövőben. Azerbajdzsán a világ legdinamikusabban fejlődő régiójában fekszik, Bakut turisztikai célpontként pedig méltán tartják „Ázsia legeurópaibb városának”. Most már Magyarország is élni tud az egyre nagyobb potenciállal rendelkező, keleti piacokról érkező turizmus kínálta lehetőségekkel” – mondta a vezérigazgató, azt is hozzátéve, hogy a légitársaság 34 desztinációt kínáló budapesti hálózata egyben kaput nyit az azeri utasoknak Európába. Az új útvonal először teremt közvetlen összeköttetést Magyarország és Azerbajdzsán között, ezzel mindkét irányban erősíti a turizmust, és elősegíti a két ország közötti gazdasági és kulturális kapcsolatok fejlődését is.
„Keleti nyitás nevet viselő külgazdasági stratégiánk újabb sikerpontja a bakui járat. A két ország légi összeköttetésének megteremetése nyomán az üzleti és turisztikai forgalom jelentős bővülésére számítunk” – mondta Szijjártó Péter, külügyi és külgazdasági államtitkár, aki további két dolgot is elárult. Egyrészt, hogy már megindultak a tárgyalások a Wizz Air, a Miniszterelnökség és a Magyar Turizmus Zrt. között, hogy a Wizz Air keleti terjeszkedése milyen módon tud szerepet játszani országunk népszerűsítésében, a keleti országokban. Másrészt elmondta: a magyar exportra irányuló orosz-magyar kapcsolatoknak lökést tudna adni, ha megindulna egy járat Budapest és Moszkva között, ezért április 22-én, a moszkvai tárgyalásokon erre külön hangsúlyt fektet majd az államtitkár.