Nem kevesebb, mint öt futballpályányi területen kellett kicserélni a ferihegyi 1. futópálya betonját, az összesen 1400 méteres szakaszon. A 110 napja tartó felújítási munkák mintegy 8 500 m³ beton építettek be, közel 300 kilométer elektromos kábelt fektettek le és korszerűsítették a futópályához kapcsoló kábelaknákat is. A március 12-e óta tartó pályazár idejét kihasználva a Budapest Airport szakemberei új műszeres leszállító berendezést (ILS) telepítettek a futópálya vecsési, ún. 31L végére, aminek köszönhetően korlátozott látási viszonyok mellett (köd, csapadék, éjszaka) biztonságosabban tudnak leszállni a repülőgépek. Az új rendszernek köszönhetően a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a legkorszerűbb rádiónavigációs rendszerekkel szolgálhatja ki a légitársaságokat.
A pályafelújítás teljes költsége elérte a 2,1 milliárd forintot (6,5 millió eurót), amit a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott. Az összehangolt munkaszervezésnek és a kedvező időjárásnak köszönhetően a tervezett június 30-i határidőnél egy nappal korábban, már pénteken délután megindulhatott a légiközlekedés a felújított 1. futópályán. Ezt megelőzően számos hatóság és szervezet vett részt a pálya műszaki átvételében és biztonsági állapotának ellenőrzésében, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságtól kezdve a Légiközlekedési Hatóságig.