Ismét pénzbüntetéssel sújtotta a GVH a Kaland Travelt

A tavaly decemberi, 1,3 millió forintos büntetés után idén ismét pénzbírsággal sújtotta a Gazdasági Versenyhivatal a Kaland Travel Kft.-t megtévesztő hirdetés miatt.

Szinte pont egy éve számoltunk be arról, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,3 millió forintos pénzbírsággal büntette a Kaland Travel Kft.-t, mert az a vizsgálat szerint fontos, kötelezően feltüntetendő információkat csak a szerződéskötést követően közölt utasaival.

Legutóbbi vizsgálatakor a GVH ismét lesújtott az utazási irodára: a hivatal megállapította ugyanis, hogy a Kaland Travel Kft. hiányos tájékoztatást adott az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról, és megtévesztette a fogyasztókat az utazások áráról közölt tájékoztatásokkal. A GVH a jogsértésért 2.000.000 forint bírságot szabott ki a Kaland Travel Kft.-re, és helyreigazító közlemény közzétételére is kötelezte a vállalkozást.

A GVH az utazásszervező cég 2014 decemberétől megjelenő egyes programfüzeteit és egyéb hirdetéseit vizsgálta.

A GVH döntése szerint a Kaland Travel Kft. 2015. első félévi indulással értékesített egyes utazási csomagjairól csak az utazási szerződés megkötését követően közölt fontos, kötelezően feltüntetendő információkat a fogyasztókkal, beleértve az utazások lényegét adó fakultatív programokat és azok árát, a részvételi díjon felül, külön fizetendő tételeket (adót, illetéket stb.) és azok forintban meghatározott nagyságát, valamint az utazás elindításának feltételéül szabott legalacsonyabb létszámot.

Az utazási csomagoknak a következő címszó alatt jelentek meg:

• 8 napos Törökországi körutazás,
• Toszkána 5 nap 4 éjszaka,
• Amalfi-part 7 nap 6 éjszaka,
• Velence-Trieszt-Grado-Treviso 5 nap 4 éjszaka,
• Garda-tó 5 nap 4 éjszaka,
• Karneválok kavalkádja 5 nap 4 éjszaka és
• Velencei karnevál 4 nap 3 éjszaka

A GVH megállapította továbbá a felsorolt utazásokkal összefüggésben, hogy a programok hirdetett ára (alapára) nem az általánosan alkalmazott fogyasztói ár volt, így a vállalkozás hamisan keltette azt a benyomást, hogy utazásait kedvezményesen lehet igénybe venni.

A GVH a Kaland Travel Kft.-re kirótt bírság kiszabásakor a kommunikációs költségeket vette alapul.

A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a kereskedelmi gyakorlat jelentős részben valótlan tájékoztatásokon alapult; valamint hogy, a vállalkozás számára egyértelműek lehettek a vonatkozó ágazati jogszabály tájékoztatási rendelkezései.

A GVH az elmúlt időszakban több versenyfelügyeleti eljárást indított az egyes utazásszervező cégek megtévesztő ígéretei miatt. A GVH ezzel kapcsolatban figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett, amely a honlapján ide kattintva olvasható. A GVH „Gondolja Végig Higgadtan” elnevezésű kampányának további tájékoztatói a Gondolja Végig Higgadtan menüpont alatt olvashatók.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.