Szinte pont egy éve számoltunk be arról, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,3 millió forintos pénzbírsággal büntette a Kaland Travel Kft.-t, mert az a vizsgálat szerint fontos, kötelezően feltüntetendő információkat csak a szerződéskötést követően közölt utasaival.
Legutóbbi vizsgálatakor a GVH ismét lesújtott az utazási irodára: a hivatal megállapította ugyanis, hogy a Kaland Travel Kft. hiányos tájékoztatást adott az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról, és megtévesztette a fogyasztókat az utazások áráról közölt tájékoztatásokkal. A GVH a jogsértésért 2.000.000 forint bírságot szabott ki a Kaland Travel Kft.-re, és helyreigazító közlemény közzétételére is kötelezte a vállalkozást.
A GVH az utazásszervező cég 2014 decemberétől megjelenő egyes programfüzeteit és egyéb hirdetéseit vizsgálta.
A GVH döntése szerint a Kaland Travel Kft. 2015. első félévi indulással értékesített egyes utazási csomagjairól csak az utazási szerződés megkötését követően közölt fontos, kötelezően feltüntetendő információkat a fogyasztókkal, beleértve az utazások lényegét adó fakultatív programokat és azok árát, a részvételi díjon felül, külön fizetendő tételeket (adót, illetéket stb.) és azok forintban meghatározott nagyságát, valamint az utazás elindításának feltételéül szabott legalacsonyabb létszámot.
Az utazási csomagoknak a következő címszó alatt jelentek meg:
• 8 napos Törökországi körutazás,
• Toszkána 5 nap 4 éjszaka,
• Amalfi-part 7 nap 6 éjszaka,
• Velence-Trieszt-Grado-Treviso 5 nap 4 éjszaka,
• Garda-tó 5 nap 4 éjszaka,
• Karneválok kavalkádja 5 nap 4 éjszaka és
• Velencei karnevál 4 nap 3 éjszaka
A GVH megállapította továbbá a felsorolt utazásokkal összefüggésben, hogy a programok hirdetett ára (alapára) nem az általánosan alkalmazott fogyasztói ár volt, így a vállalkozás hamisan keltette azt a benyomást, hogy utazásait kedvezményesen lehet igénybe venni.
A GVH a Kaland Travel Kft.-re kirótt bírság kiszabásakor a kommunikációs költségeket vette alapul.
A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a kereskedelmi gyakorlat jelentős részben valótlan tájékoztatásokon alapult; valamint hogy, a vállalkozás számára egyértelműek lehettek a vonatkozó ágazati jogszabály tájékoztatási rendelkezései.
A GVH az elmúlt időszakban több versenyfelügyeleti eljárást indított az egyes utazásszervező cégek megtévesztő ígéretei miatt. A GVH ezzel kapcsolatban figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett, amely a honlapján ide kattintva olvasható. A GVH „Gondolja Végig Higgadtan” elnevezésű kampányának további tájékoztatói a Gondolja Végig Higgadtan menüpont alatt olvashatók.
Forrás: Turizmus Online