Járattörlések, elveszett poggyászok, információhiány

Leginkább ezek aggasztják a fiatal generációkból kikerült magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. Az elmaradt utazás utáni kárvisszatérítés viszont kevésbé érdekli a magyarokat, mint más országbelieket.

Olyan nyáron vagyunk túl, amikor a járattörlések- és késések gyakoriak voltak. Van ami tervezhetetlen, míg van, ami igenis tervezhető, ha repülésről van szó. A csehországi székhelyű vezető utazási technológiai cég magyarországi fiatalokat is kérdezett nemzetközi, reprezentatív felmérésükben, hogy

mi miatt aggódnak az utazás tervezésekor és az utazás során?

A magyar 18 és 37 év köztiek a régióban megkérdezett országok hasonló korosztályához képest messze jobban aggódnak amiatt, hogyan jutnak el a célállomásukra vagy haza, ha törlik a járatukat.

Utánunk a cseh fiatalok körében a 2. legmagasabb az esetleges járattörlések miatt izgulók aránya. A román fiatalok állnak a leglazábban ehhez a kérdéshez. 

A járattörlések után az elveszett poggyász kérdése foglalkoztatja leginkább honfitársainkat, mintegy 35 százalék aggódik amiatt, hogy nem lesz mit felvennie vagy itthon később kapja csak meg a csomagját.

Ugyan ez a második legtöbbet említett stresszfaktor nálunk, ha repülésről van szó, de messze kevésbé aggódnak emiatt a magyar fiatalok, mint a régió többi megkérdezett országában. A cseh fiatalok körében például 46% ez az arány. 

Forrás: Depositphotos
Forrás: Depositphotos

Az átlagnál inkább foglalkoztatja azonban a felmérésbe bevont magyarokat (minden harmadikat) az, hogy

úgy érzik, hogy nem rendelkeznek minden információval, dokumentummal, ami az utazáshoz szükséges. Ugyanez vonatkozik magára a repülőjegyfoglalási procedúrára is.

A régiós átlagnál több magyar fiatal tanácstalan amiatt, hogy vajon hol érdemes keresnie, hol találhatja meg a legolcsóbb lehetőséget. 

Az említett többi országhoz képest azonban a magyar fiatalok aggódnak a legkevésbé amiatt, hogy nem kapnak visszatérítést, ha törlik a járatukat. Persze így is a felmérésben részt vevő magyarok 28 százalékát foglalkoztatja ez a kérdés, de csak összehasonlításképp: a szlovák megkérdezettek körében 38 százalék ez az arány.

Különösen bízunk magunkban a becsekkolás kapcsán, hiszen míg az online check-in lemaradásáról és emiatt a ráfizetéstől átlagosan minden ötödik megkérdezett tart, addig a magyar fiataloknak pusztán a 12 százaléka.

 


Hét civil szervezet: töröljék el az ingyenes parkolást Budapesten!

Hét civil szervezet: töröljék el az ingyenes parkolást Budapesten! 

A fővárosi képviselőknek kiosztott javaslatban civilek sürgetik az ingyenes parkolás megszüntetését a főváros teljes területén, ennek körében például megszüntetnék a parkolási zónákba beékelődött díjmentes területeket.
A Ryanair megszüntetné a papír alapú reptéri utasfelvételt

A Ryanair megszüntetné a papír alapú reptéri utasfelvételt 

Az utasok nagy része már most is a weboldalon vagy az applikáción keresztül jelentkezik be.
Járatritkítás várható a ráckevei, a csepeli és a gödöllői HÉV-vonalán

Járatritkítás várható a ráckevei, a csepeli és a gödöllői HÉV-vonalán 

A magyarázat egyszerű: nincs elég hadra fogható szerelvény.
Szintet lép a KLM

Szintet lép a KLM 

Az új intézkedéscsomag több fontos területet érintene.
Itt az új elektromos midibusz

Itt az új elektromos midibusz 

Európai uniós támogatással fejlesztették az új elektromos midibuszt.
MÁV-vezér: A vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért

MÁV-vezér: A vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért 

Az ígéret szép szó, ha betartják - úgy jó.
Napelemeket telepít ez a légitársaság

Napelemeket telepít ez a légitársaság 

Az Emirates 39 960 napelempanel telepítésére kötött megállapodást az Etihad Clean Energy Developmenttel.
Ingyenes európai uniós vonatbérlet fiataloknak

Ingyenes európai uniós vonatbérlet fiataloknak 

Az EU jövőre 35 500 ingyenes DiscoverEU utazási igazolványt biztosít fiataloknak.
Fedélzeten a világ legősibb kenyere

Fedélzeten a világ legősibb kenyere 

A világ legősibb kenyerét kínálja business class utasainak a török légitársaság.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.