Járattörlések, elveszett poggyászok, információhiány

Leginkább ezek aggasztják a fiatal generációkból kikerült magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. Az elmaradt utazás utáni kárvisszatérítés viszont kevésbé érdekli a magyarokat, mint más országbelieket.

Olyan nyáron vagyunk túl, amikor a járattörlések- és késések gyakoriak voltak. Van ami tervezhetetlen, míg van, ami igenis tervezhető, ha repülésről van szó. A csehországi székhelyű vezető utazási technológiai cég magyarországi fiatalokat is kérdezett nemzetközi, reprezentatív felmérésükben, hogy

mi miatt aggódnak az utazás tervezésekor és az utazás során?

A magyar 18 és 37 év köztiek a régióban megkérdezett országok hasonló korosztályához képest messze jobban aggódnak amiatt, hogyan jutnak el a célállomásukra vagy haza, ha törlik a járatukat.

Utánunk a cseh fiatalok körében a 2. legmagasabb az esetleges járattörlések miatt izgulók aránya. A román fiatalok állnak a leglazábban ehhez a kérdéshez. 

A járattörlések után az elveszett poggyász kérdése foglalkoztatja leginkább honfitársainkat, mintegy 35 százalék aggódik amiatt, hogy nem lesz mit felvennie vagy itthon később kapja csak meg a csomagját.

Ugyan ez a második legtöbbet említett stresszfaktor nálunk, ha repülésről van szó, de messze kevésbé aggódnak emiatt a magyar fiatalok, mint a régió többi megkérdezett országában. A cseh fiatalok körében például 46% ez az arány. 

Forrás: Depositphotos
Forrás: Depositphotos

Az átlagnál inkább foglalkoztatja azonban a felmérésbe bevont magyarokat (minden harmadikat) az, hogy

úgy érzik, hogy nem rendelkeznek minden információval, dokumentummal, ami az utazáshoz szükséges. Ugyanez vonatkozik magára a repülőjegyfoglalási procedúrára is.

A régiós átlagnál több magyar fiatal tanácstalan amiatt, hogy vajon hol érdemes keresnie, hol találhatja meg a legolcsóbb lehetőséget. 

Az említett többi országhoz képest azonban a magyar fiatalok aggódnak a legkevésbé amiatt, hogy nem kapnak visszatérítést, ha törlik a járatukat. Persze így is a felmérésben részt vevő magyarok 28 százalékát foglalkoztatja ez a kérdés, de csak összehasonlításképp: a szlovák megkérdezettek körében 38 százalék ez az arány.

Különösen bízunk magunkban a becsekkolás kapcsán, hiszen míg az online check-in lemaradásáról és emiatt a ráfizetéstől átlagosan minden ötödik megkérdezett tart, addig a magyar fiataloknak pusztán a 12 százaléka.

 


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.