A berlini ITB alatt több nagynevű kutatóintézet is bemutatta anyagát. Érdekes tanulmányozni a Gfk kutatását, mely az utazási irodák foglalási rendszerein keresztül történt vásárlások alapján vonja le következtetéseit a szezon alakulására vonatkozóan. Németország Nagy-Britannia mellett az európai turisztikai piac legnagyobbika, és stabilizálni tudta az üdülési keresletet a 2010-es nyári szezonra. Két hónapja növekszik a foglalások száma a nyári időszakra és január végén már elérte az előző évi foglalási színvonalat. Februárban januárhoz képest 9 százalékos forgalomnövekedést jeleztek a német utazási irodák. A munkaerőpiac rosszabbodó helyzetének ellenére a német nyaralók továbbra is hajlandóak nyaralásra költeni.
A 2010-es nyári szezon legdivatosabb desztinációi Törökország és Egyiptom, ahol 8,7, illetve 9,5 százalékkal nőttek az eladások. A görögországi értékesítésben 4,9, a spanyolországiban 9,5 százalékos visszaesés történt. Növekedést mutat a távolabbi úti célok iránti kereslet is, beleértve az USA-t, Thaiföldet, Indonéziát és Kubát. Tovább virágzik a luxus hajóutak piaca. Az egy főre és egy nyaralásra jutó kiadások a 2010 nyári időszakot tekintve összességükben már a 2008-as év színvonalán felül alakulnak. Ez elsősorban az egyedül, illetve párban utazó felnőtteknek köszönhető. A családok foglalásai a 2010-es nyári szezonra a piaci átlagérték alatt maradnak. A különbség a családos és az egyedül utazók foglalási szokásaiban jól tükrözi a német társadalom helyzetét a gazdasági válság idején. A bizonytalan pénzügyi helyzet miatt a nyaralók még inkább kivárnak. Noha az elmúlt nyári szezonban a rövid határidejű foglalások 9%-os növekedést mutattak, a németek európai viszonylatban továbbra is a korai foglalók közé tartoznak. ( A Magyar Turizmus Zrt. németországi külképviselete/Napi Turizmus)