Értelemszerűen nem a gótika égbetörő, csipkés kecsességénél fogta meg a hasonlóságot, hanem a belső tér áttekinthető tágassága irányából közelített. Szerinte az épület London új katedrálisa lehet, vagy új Covent Gardenje - szőtte tovább a bejáráson személyesen megjelent Vidal a gondolatmenetet immár funkció szerint is, utalva az új terminál bőséges kereskedelmi kínálatára. „De ettől még nem pláza!” - figyelmeztetett Vidal, akinek fenti két párhuzama aligha vitatható. Ahogy azzal a meglátásával is egyet lehet érteni, hogy a repülőterek egyre-másra önmagukban is desztinációkká - ez esetben az építész szerint a londoni belváros meghosszabbításává - válnak; az emberek igyekeznek ott több időt eltölteni. A több idő persze Heathrow új ketteskéje esetében nem mindig állja meg a helyét, mivel a Londonba repülő 23 Star Alliance légitársaság egy tető alá terelésével egyebek mellett a szövetségi tag légitársaságok járatai közti minimum átszállási időt kívánják 120 percről a felére csökkenteni.
A június 4-i üzemkezdetet követően az épületet ünnepélyes keretek közt 23-án adja át II. Erzsébet. Tiszteletére és annak emlékére, hogy 1955-ben szintén a királynő adta át a régi 2-est, a terminál Queen's Terminal nevet kapta. Félévbe telik, mire a szövetség összes, LHR-re közlekedő légitársasága beköltözik a 2-esre. Ezzel gyakorlatilag mindhárom légi szövetség a helyére kerül; a 4-es terminálon a SkyTeam osztozik, a korábban a British Airways által kizárólagosan használt, Skytrax díjazott 5-ös terminál az Iberiával történt egyesülést követően oneworld főhadiszállássá vált.
Az épület pofás, de igazából nem a csoda kategóriába tartozik. Igényes, letisztult modern terminál épület, mely le sem tagadhatná tervezőjét, mivel észrevehető módon emlékeztet Madrid-Barajas 4-es termináljának szintén Vidal által papírra vetett épületére. Megfelel a manapság divatos, csarnokszerű terminálokat alkotó trendnek. Sőt a kereskedelmi terület akár a felnagyított ferihegyi Skycourt is lehetne, amíg meg nem fordulunk és a messzeségben az épület túlsó végét kutatjuk a tetőszerkezet hullámvonalát követve. A három helyen kicsúcsosodó hullám funkció szerint tagolja három részre az épületet: check-in, biztonsági ellenőrzés, és air side az összes boltjával, kapujával együtt. A tagoltság hasonló az alsó, érkezési szinten, mely világos és tágas tereivel messze nem olyan nyomasztó, mint például az 1-es terminálé.
Mikor élvezheti a magyar utas új 2-es előnyeit? Magyarország és London között jelenleg nincs közvetlen Star Alliance kapcsolat. Az egyetlen hagyományos légitársaság az útvonalon a oneworld-ös British Airways, mely árainál olykor úgy nyomja meg a cerkát, ahogy nem szégyelli. Kiváltható a Lufthansa-csoport valamely légitársaságával. Ez esetben átszállunk még London előtt. Vagy Bécs vonzáskörzetéből Schwechat-i indulással LHR Star Alliance terminálján keresztül juthatunk el a világ szinte bármely részére.