A TEN-T az EU számára is stratégiai fontosságú transzeurópai közlekedési infrastruktúra-fejlesztések támogatására összpontosítsa a pénzeket.
Az ECF szerint az EuroVelo, az európai kerékpárút-hálózat teljes természetességgel tud kapcsolódni a TEN-T-hez: a kerékpározás tökéletesen illeszkedik "intelligens, fenntartható és inkluzív növekedést" hirdető Európa 2020 stratégia filozófiájába. Ennek ellenére az EuroVelo a mai napig nem képezte részét az Európai Bizottság a TEN-T irányelvekkel kapcsolatos eredeti javaslatának, sőt, eddig még utalást sem tettek benne a kerékpározásra.
A 2011 óta lobbizó ECF-nek kitartó kampánnyal mostanra sikerült elérni, hogy az EuroVelo fejlesztéseket a 2014-2020-as periódus tényleges TEN-T szabályozásainak terveibe bevegyék. Ez remélhetőleg biztosítja majd, hogy az EuroVelo útvonalakat tiszteletben tartsák, ha kereszteznék a TEN-T-projektek, valamint megnyitja a lehetőséget az EuroVelo infrastruktúra finanszírozásának a TEN-T kiemelt folyosók mentén.
Az ECF továbbra is úgy tartja, hogy a kerékpározás elsőbbséget kell hogy élvezzen TEN-T kereteiben, sőt, a szükséges kiadások sokkal kisebbek, mint az ilyen esetekben szokásos gigászi infrastrukturális projekteknél szokás, amelyeket éppen a TEN-T által szokás finanszírozni.
A kerékpározás viszonylag nagy megtérülést jelent - egy, az Európai Parlament által elvégeztetett tanulmány becslései szerint, a teljes EuroVelo hálózat évente 7 milliárd euró bevételt generál, de csak 1,5 - 2,5 milliárd euró kell a következő hét évre, hogy 2020-ra elkészüljön.
A plenáris ülésen történt szavazást követően a szabályozás beiktatása előtt már csak egy utolsó akadály van: az, hogy az Európai Unió Tanácsa is jóváhagyja.