Késés és járattörlés esetén segíthet a Flight Refund

Az európai légi utasoknak járatkésés, –törlés és visszautasított beszállás esetén kártérítés járhat. Egy magyar társaság arra vállalkozik, hogy az utasok helyett eljár jogaik érvényesítésében. Terveik szerint hamarosan az Unió számos más országából is befogadnak megbízásokat.

A légi utasok jogainak érvényesítésére alapított Flight Refund Kft. európai terjeszkedésbe kezd az első éves működésének tapasztalatait felhasználva – tudtuk meg Csuhaj Miklóstól, a társaság ügyvezetőjétől.

A Flight Refund Kft., átalakította és újraindította online szolgáltatását, amely egy éven át próbaüzemben működött, ennek során már sok száz utas kártérítési ügyében járt el. Ezen eljárások számos esetben igazi kihívások elé állították a Flight Refund speciális jogi és légiipari felkészültséggel bíró szakértői csapatát.

Csuhaj Miklóstól megtudtuk, hogy a hozzájuk kerülő ügyek több mint felében sikerül még a bírósági fázis előtt megegyezésre jutni a légitársaságokkal a kártérítésről, ugyanakkor több esetben csak a bíróság tudta kikényszeríteni az utasoknak járó jóvátételt. Nem titok, hogy egyes légitársaságok nem örültek a Flight Refund megjelenésének, és minden lehetséges eszközzel igyekeztek gátolni működésüket. Végül a követeléskezelésre MNB engedéllyel rendelkező PannonHitel Pénzügyi Zrt. bevonásával sikerült megoldani a problémákat.

A Flight Refund, a közép- és kelet-európai régióban elsőként, 2012. őszén, Magyarországon indított a légi utasok jogainak érvényesítését segítő szolgáltatást. Bármely EU-n belüli légitársaság járatának több mint 3 órás késése, váratlan törlése, vagy a túlfoglaláskor előforduló beszállás megtagadása esetén a Flight Refund átvállalja a kártérítési folyamat lebonyolítását a kárt szenvedett utazótól, akiknek ilyen esetekben kártérítés járhat.

Tapasztalatok szerint egy kártérítési igény érvényesítése hosszadalmas jogi és adminisztratív folyamat. Ennek lebonyolítása általában nem egyszerű, és a megfelelő jogi képviselet általában elengedhetetlen. Az utasnak viszont nincs más dolga, mint hogy a www.flight- refund.eu oldalon egy pár perc alatt kitölthető űrlapon a kárigényét bejelentse.

A bejelentés és a kártalanítási folyamat az utas részéről kockázatmentes, mivel az utasnak kizárólag sikeres végkimenetel esetén kell sikerdíjat fizetnie. A kártérítés mértéke különböző feltételektől függően, akár 600 euró is lehet utasonként. Ez egy négytagú család esetében akár félmillió forintot is jelenthet, készpénzben.

Csuhaj azt is hangsúlyozta, hogy az uniós rendelet vonatkozik a fapados és a charterjáratokra is, és vitás esetekben – például a háromórás késés tekintetében - a bíróság mindig a repülőjegyen szereplő információkat tekinti irányadónak.

Az alapítók egy iparági veteránt, Csuhaj Miklóst bízták meg a társaság ügyvezetésével. Csuhaj, aki korábban a Worldspan Hungary country managere volt, a Flight Refund Kft. vezetőjeként a hároméves európai terjeszkedési stratégia végrehajtásáért felel majd.

„A légi utasok jogainak védelme egy méltatlanul mellőzött területe az iparágnak. Nagy örömömre szolgál, hogy egy magyar start-up stratégiai vezetőjeként ilyen fontos cél szolgálatába állíthatom eddigi tapasztalataimat, és hogy ezt a kitűnő és hiánypótló szolgáltatást más európai piacokon is népszerűsíthetem”- mondta el Csuhaj Miklós.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.