Kihirdették a 2006. évi Magyar Turizmus Minőségi Díj eredményét

A korábbi próbaprogram után tavaly januárban élesben is elindult a Magyar Turizmus Minőségi Díj program, amelynek eredményhirdetésére tegnap került sor, ünnepélyes díjátadása pedig március 29-én az Utazás Kiállítás nyitónapján lesz.

A projekt célja, hogy objektív, átfogó, országos szintű minősítési rendszer alapján egy szakmai grémium ellenőrizze és díjazza a hazai turisztikai szolgáltatások minőségét, létrehozva és ébren tartva a minőségtudatot a turisztikai vállalkozásokban a magyar turizmus versenyképességének javítása érdekében. A nemzetközi horeca szervezet, a HOTREC, Magyarországon kívül Svájcot jelölte ki a mintaprojekt bevezetésére. A kezdeményezés hazánkban már sikeresnek mondható, lévén, hogy az első ízben hat szálloda és kilenc étterem részvételével lebonyolított pilote-program után tavaly 29 szálloda és 5 étterem nevezett, közülük 23 hotel és mind az öt étterem megfelelt a minőségi követelményeknek – hirdette ki a tegnapi sajtótájékoztatón a programot koordináló Országos Idegenforgalmi Bizottság (OIB) elnöke, Wolff Péter. A nyertes hotelek között voltak független házak és néhány Danubius tagszálloda, de elsöprő többségben szerepeltek az Accor magyarországi házai. (Értelemszerűen, aki nem nevezett, és nem fizette be a szállodák esetében 150, éttermek esetében pedig 100 ezer forintos nevezési díjat, az nem is kaphatott díjat.) A nyertes létesítmények a kiadástól számított három naptári évig lehetnek a quality, vagyis a minőség jeleként Q betűt formázó díj birtokosai. Ez idő alatt két utóellenőrzésre is számíthatnak. Az érvényesség meghosszabbítása újabb pályázat beadásával történik, egyszerűsített eljárás keretében. A szakmai presztízs növelése mellett a díj megszerzésének előnyei közé tartozik, hogy a Magyar Turizmus Zrt. és a szakmai szövetségek népszerűsítik a díjat elnyert szolgáltatókat. Az OIB tervei között szerepel, hogy a jövőben a programot a szállodákon és az éttermeken túl más turisztikai vállalkozásokra (pl: falusi turizmus, gyógyfürdők, kempingek, utazási irodák, idegenvezetők) is kiterjeszti. A 2007-es díj elnyerésére már most lehet pályázni, a jelentkezés határideje február 28. Bővebb információk a www.oib.gov.hu honlapon találhatók.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj 2006. évi nyertesei:

- Corinthia Aquincum Hotel (Budapest)
- Danubius Thermal Sport Hotel Bük (Bükfürdő)
- Danubius Thermal Hotel Hévíz (Hévíz)
- Danubius Thermal Hotel Margitsziget (Budapest)
- Hotel Fagus (Sopron)
- Hotel Kálvária (Győr)
- Hotel Karos Spa (Zalakaros)
- Hotel Mercure Budapest Duna (Budapest)
- Ibis Budapest Centrum (Budapest)
- Ibis Budapest Emke (Budapest)
- Ibis Budapest Váci út (Budapest)
- Kis Helikon Hotel (Hévíz)
- Mercure Budapest Buda (Budapest)
- Mercure Budapest Korona (Budapest)
- Mercure Budapest Metropol (Budapest)
- Mercure Budapest Museum (Budapest)
- Mercure Budapest Nemzeti (Budapest)
- Novotel Budapest Centrum (Budapest)
- Novotel Budapest Congress (Budapest)
- Novotel Szeged (Szeged)
- Novotel Székesfehérvár (Székesfehérvár)
- Polus Palace Thermal Golf Club Hotel (Göd)
- Sofitel Budapest (Budapest)
- Anna Vendéglő és Panzió (Soltvadkert)
- Borclub Étterem (Mosonmagyaróvár)
- Gerbeaud Ház (Budapest)
- Fresco Étterem (Budapest)
- Tanyacsárda (Lajosmizse)


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.