Az MT Zrt. célja, hogy egy olyan szakmai közösséget hozzon létre, amelynek tagjai hatékonyan együttműködnek egy átgondolt marketingstratégia mentén, amelynek alapját a Magyar Turizmus Zrt. marketingterve szolgáltatja. A piacon való együttes fellépés hatására hazánk nagyobb figyelmet kaphat a kínai (és hosszú távon más ázsiai) turisztikai szakma részéről.
A Kína Klub közvetlenül az ázsiai beutaztató turizmusban érdekelt magyar jogi személyeket, szolgáltatókat kívánja megszólítani. A Klub egy olyan platformot teremt a tagok számára, amely megkönnyíti a magyar szakmai szereplők közötti kommunikációt és együttműködést. A klubtagok egy átgondolt marketingstratégia mentén – amelynek alapját a Magyar Turizmus Zrt. marketingterve szolgáltatja – és keretén belül fel tudnak készülni a piacokon való megjelenésre, szereplésre és problémakezelésre, a beutazó turizmus hatékony és hasznot hozó ösztönzésére. A Kínai Klub szakmai közösségének tagjai hatékonyan segítik egymást, együttműködnek és a felmerülő problémákat a Klub szellemének megfelelően, a másikra való tekintettel, a közösség és a hosszútávú célok szem előtt tartása mellett igyekeznek megoldani.
A Klub tagjai lehetnek:
- utazási irodák és tour operátorok
- szállodák
- éttermek
- üzletek
- program- és attrakciógazdák
- idegenvezetők, tolmácsok egyéb, a klub céljait szolgáló, annak írt és íratlan szabályait vállaló és betartó szolgáltatók
A Klub működési formája és menete:
- A Klubot a Magyar Turizmus Zrt. pekingi képviselete hívja életre és működteti.
- A belépés és tagság az első évben ingyenes.
- A belépés minden magyar jogi személyiséggel rendelkező, a turizmusban érdekelt szolgáltató számára nyitott, aki egyetért és tenni kíván a fent megfogalmazott célokért.
- A Klubból való kilépés nem járhat semmilyen negatív következménnyel sem a kilépő tag sem a bent maradók számára.
- A klubtagok az MT Zrt., valamint egymás felé kedvezmény és együttműködési rendszereket, termékeket dolgoznak ki, amelyeknek célja – a beutazó turizmus területén – a konkrét marketing- és rutinfeladatok gördülékenyebbé, gyorsabbá és hatékonyabbá tétele. A kedvezményrendszer tartalmát, amely alapulhat barter együttműködésen, árkedvezmények, plusz szolgáltatás biztosításán stb., a tagok együtt dolgozzák ki és fogadják el.
- Az MT Zrt. a www.xiongyali.cn honlapon külön microsite-ot létesít és üzemeltet, amelyre a belépés csak a regisztrált klubtagoknak, jelszóval lehetséges.
- A Klub élettartamát 1 + X évben határozza meg az MT Zrt.
A Klub működési elvei és szabályai:
- Az MT Zrt. pekingi képviselete egy előre kidolgozott akciótervet nyújt be elbírálásra a tagoknak, amelynek alapvető elemei:
- workshop,
- konkrét eseményre/rendezvényre épülő marketingakciók,
- road-show-k egy-egy adott országban (elsősorban Kínában), tanulmányutak a kínai média és utazási irodák képviselői számára,
- hirdetések az MT Zrt. kiadványaiban, illetve helyi magazinokban,
- kiállításokon való részvétel.
- A Klub tagjai kedvezményeket kapnak minden programon az egymás által felajánlott, a Klub tagjai részére nyújtott szolgáltatásból, a hirdetések áraiból, cserébe egy előre meghatározott menetrend szerint – amit az akcióterv véglegesítése után közösen fogadnak el a tagok –, vállalják, hogy részt vesznek az akciókban és hirdetésekben.
- A klubtagok, amennyiben azok termékei helyettesíthetőek, az akciók során előnyt élveznek a nem tagokkal szemben.
- Egy-egy magyarországi tanulmányút során, helyettesíthető termékek és szolgáltatások esetében, előnyben részesülnek a klubtagok által biztosított termékek és szolgáltatások, cserébe a tagok kedvezményt vagy ingyenességet biztosítanak.
- A helyi (ázsiai) irodákkal, szállodákkal, szolgáltatókkal, stb. való kommunikáció során a helyettesíthető termékek és szolgáltatások esetében az MT Zrt. előre veszi a klubtagok kínálatát.
Miért érdemes együttműködni a Magyarországra irányuló ázsiai beutazó turizmus élénkítése érdekében? Kína a világ leggyorsabban növekvő küldőpiaca. Magyarországon a kínai beutazó turizmus az utóbbi 5 évben – a válság ideje alatt is – folyamatos növekedést produkált (évente átlag 10-12%). A KSH előzetes adatai szerint 2009 január-decemberében 38.400 kínai vendég 70.800 vendégéjszakát töltött el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek vonatkozásában 18%-os, a vendégéjszakák vonatkozásában pedig 12,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A kínai turista, japán társa mellett a legtöbbet költő vendégek közé tartozik. A kínai utazók számára a két legfontosabb desztináció Közép-Kelet-Európában Csehország és Magyarország. Hazánk az egyetlen ország Közép-Kelet-Európában, amelynek Kínával közvetlen légi összeköttetése van. A járatok gyakorisága várhatóan 2010 márciusától bővülni fog. Kínában mára a lakosság közel 40%-a városi lakos, a számunkra célközönségként számon tartott felső-középosztály becsült száma 100-150 millió fő. Az Internet használók száma közel 380 millió fő. India – Kína után – a második leggyorsabban növekvő küldőpiac, közel 8 millió kiutazóval, ahol komoly érdeklődést tanúsító, új piacokat kereső szakmai közösség működik. Az országban az Internet használók száma közel 100 millió fő. Második nyelvként használják az angolt, így nincsenek nyelvi akadályok. További ígéretes piacok a régióban: Malajzia, Szingapúr, a Fülöp-szigetek.
Amennyiben Önt és/vagy cégét, irodáját érdekli az adott lehetőség, kérjük, jelezze ezt a Magyar Turizmus Zrt. kínai külképviselete felé, a [email protected] címen az Ön cége vagy személye által nyújtani szándékozott termékek vagy szolgáltatások pontos megjelölésével. A külképviselet továbbá várja a Kína Klubbal kapcsolatos észrevételeket, javaslatokat is. A Társaság célja, hogy a működés szakmai és jogi keretei még 2010. március végéig véglegesítésre kerüljenek, hogy az érdemi munka legkésőbb áprilisban megkezdődhessen. (Magyar Turizmus Zrt.)