Kitalálja, melyik Magyarország kedvenc légitársasága?

A repjegy.hu csütörtökön ismertette az Én Légitársaságom 2017 felmérés eredményét. Emellett a rendezvényen érdekes szakmai előadásokat hallhattak a résztvevők a repülőjegy-foglalás jövőjéről.

Légitársaságok, idegenforgalmi hivatalok és a sajtó képviselői részvételével, február 15-én, csütörtökön, a Brody Studios-ban tartotta évindító partnertalálkozóját a repjegy.hu és a Travelo. A rendezvényen több szakmai előadás is elhangzott a repülőjegy-foglalás jövőjéről, valamint sor került az Én légitársaságom 2017 felmérés eredményhirdetésére és díjátadójára.

A felmérés idén már hatodik alkalommal került megrendezésre. Ez az egyedüli olyan hazai megmérettetés, ami kizárólag az utasok véleménye alapján rangsorolja a légitársaságokat.

Az összesített pontszámok alapján eddig kétszer a Qatar, majd egymás után négyszer, az Emirates lett Magyarország kedvenc légitársasága. Őket taszította most le a trónról az El Al Israel Airlines, mely A legkedvesebb légiutaskísérő és A legprofibb kommunikációkategóriában is az első helyen végzett.

A legjobb fedélzeti ellátás kategóriában 2013 óta veretlen az Emirates. Ezúttal is az Emirates járatok kényelmével és ellátásával voltak leginkább megelégedve az utasok. A legjobb menetrend tekintetében a Finnair (ami már 2015-ben és 2013-ban is megnyerte ezt a címet), A legjobb ár-érték arány kategóriában pedig a Qatar Airways lett a győztes, amely 2012-es és 2013-as kategóriagyőzelme után most először nyerte el újra ezt a díjat.

A szavazáson mindenki részt vehetett, aki 2017-ben repülős utazáson vett részt. A légitársaságokra online – az azenlegitarsasagom.hu oldalon – szavazhattak a hazai utazók. Öt szempont szerint kellett a légitársaságokat értékelni 0-5-ig terjedő skálán: a személyzet munkája, a fedélzeti szolgáltatások színvonala, a menetrend, az ár-érték arány és a légitársaság kommunikációja alapján. A pontozás mellett szöveges értékelésre is lehetőségük volt az utasoknak.

Idén összesen 7 852 értékelés érkezett, ez jelentősen meghaladta a tavalyi 5 274-es számot, emellett tavalyhoz képest csaknem 2 000-rel több, 5 626 szöveges beszámolót küldtek a résztvevők. A legtöbb értékelés - nem meglepő módon - a Wizz Airre érkezett, hiszen a hazai utazók nagyon sokszor veszik igénybe a magyar kötődésű diszkont légitársaság járatait. Idén ezt a teljesítményt a szervezők egy rendhagyó különdíjjal is jutalmazták.

A rendezvényen elhangzó előadások sorában a repjegy.hu képviseletében Horváth Balázs, a Weco-Travel Kft. ügyvezetője a Big Data és a mesterséges intelligencia térnyerését vetítette elő a repülőjegy-értékesítésben. „Megfelelő minőségű és mennyiségű adatokból nagy pontossággal tudunk majd egyéni igényeket és lehetőségeket felmérni, és ezek alapján teljesen testre szabott ajánlatot készíteni, amely a megfelelő időben és a megfelelő áron érkezik a fogyasztóhoz” – mondta. Emellett kiemelte a márkaismertség fontosságát, amely alapvetően hozzájárul a bizalom megteremtéséhez.

Bíró Balázs a Travelport Magyarországtól elmondta: „Az ügyfél lojalitását az ügyfélélmény határozza meg. A Travelport abban nyújt segítséget partnereinek, hogy az utazás minden lépésében hatékonyan tudja kiszolgálni az utasok igényeit.” Erre példaként hozta fel a cég új mobilalkalmazását, mellyel az utasok nyomon követhetik foglalásuk alakulását.

Ritter Máté a Budapest Airporttól a járatfejlesztésekről beszélt: „Az elmúlt évek munkájának köszönhetően 2018 nyarán három új, közvetlen észak-amerikai járat indul Budapestről New Yorkba, Chicagóba és Philadelphiába. A következő években elsősorban távol-keleti és délkelet-ázsiai közvetlen járatok elindításán fogunk dolgozni.” A szakember elmondta, hogy emellett kiemelt célként kezelik a meglévő közvetlen járatok esetében a heti frekvencia emelését, nagyobb géptípus üzembe állítását és további piaci szereplők bevonását egyes útvonalakra.

A díjazott légitársaságok listája:
 
A legkedvesebb légiutaskísérő 
1. El Al Israel Airlines
2. Emirates
3. Qatar Airways
 
A legjobb fedélzeti ellátás 
1. Emirates
2. El Al Israel Airlines
3. Qatar Airways
 
A legjobb menetrend 
1. Finnair
2. El Al Israel Airlines
3. Swiss
 
A legjobb ár-érték arány 
1. Qatar Airways
2. El Al Israel Airlines
3. Emirates
 
A legprofibb kommunikáció
1. El Al Israel Airlines
2. Emirates
3. Qatar Airways
 
Különdíj:
A legtöbb értékelés: Wizz Air

Összesített végeredmény
1. El Al Israel Airlines
2. Emirates
3. Qatar Airways


Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.
Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek

Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek 

Járatokat töröl a holland légitársaság repülőgépeinek karbantartási hibája miatt, jelentette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál.
Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat

Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat 

A jelentések szerint jemeni húszi területről lőtték ki a rakétát.
Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.