Kitalálja, melyik Magyarország kedvenc légitársasága?

A repjegy.hu csütörtökön ismertette az Én Légitársaságom 2017 felmérés eredményét. Emellett a rendezvényen érdekes szakmai előadásokat hallhattak a résztvevők a repülőjegy-foglalás jövőjéről.

Légitársaságok, idegenforgalmi hivatalok és a sajtó képviselői részvételével, február 15-én, csütörtökön, a Brody Studios-ban tartotta évindító partnertalálkozóját a repjegy.hu és a Travelo. A rendezvényen több szakmai előadás is elhangzott a repülőjegy-foglalás jövőjéről, valamint sor került az Én légitársaságom 2017 felmérés eredményhirdetésére és díjátadójára.

A felmérés idén már hatodik alkalommal került megrendezésre. Ez az egyedüli olyan hazai megmérettetés, ami kizárólag az utasok véleménye alapján rangsorolja a légitársaságokat.

Az összesített pontszámok alapján eddig kétszer a Qatar, majd egymás után négyszer, az Emirates lett Magyarország kedvenc légitársasága. Őket taszította most le a trónról az El Al Israel Airlines, mely A legkedvesebb légiutaskísérő és A legprofibb kommunikációkategóriában is az első helyen végzett.

A legjobb fedélzeti ellátás kategóriában 2013 óta veretlen az Emirates. Ezúttal is az Emirates járatok kényelmével és ellátásával voltak leginkább megelégedve az utasok. A legjobb menetrend tekintetében a Finnair (ami már 2015-ben és 2013-ban is megnyerte ezt a címet), A legjobb ár-érték arány kategóriában pedig a Qatar Airways lett a győztes, amely 2012-es és 2013-as kategóriagyőzelme után most először nyerte el újra ezt a díjat.

A szavazáson mindenki részt vehetett, aki 2017-ben repülős utazáson vett részt. A légitársaságokra online – az azenlegitarsasagom.hu oldalon – szavazhattak a hazai utazók. Öt szempont szerint kellett a légitársaságokat értékelni 0-5-ig terjedő skálán: a személyzet munkája, a fedélzeti szolgáltatások színvonala, a menetrend, az ár-érték arány és a légitársaság kommunikációja alapján. A pontozás mellett szöveges értékelésre is lehetőségük volt az utasoknak.

Idén összesen 7 852 értékelés érkezett, ez jelentősen meghaladta a tavalyi 5 274-es számot, emellett tavalyhoz képest csaknem 2 000-rel több, 5 626 szöveges beszámolót küldtek a résztvevők. A legtöbb értékelés - nem meglepő módon - a Wizz Airre érkezett, hiszen a hazai utazók nagyon sokszor veszik igénybe a magyar kötődésű diszkont légitársaság járatait. Idén ezt a teljesítményt a szervezők egy rendhagyó különdíjjal is jutalmazták.

A rendezvényen elhangzó előadások sorában a repjegy.hu képviseletében Horváth Balázs, a Weco-Travel Kft. ügyvezetője a Big Data és a mesterséges intelligencia térnyerését vetítette elő a repülőjegy-értékesítésben. „Megfelelő minőségű és mennyiségű adatokból nagy pontossággal tudunk majd egyéni igényeket és lehetőségeket felmérni, és ezek alapján teljesen testre szabott ajánlatot készíteni, amely a megfelelő időben és a megfelelő áron érkezik a fogyasztóhoz” – mondta. Emellett kiemelte a márkaismertség fontosságát, amely alapvetően hozzájárul a bizalom megteremtéséhez.

Bíró Balázs a Travelport Magyarországtól elmondta: „Az ügyfél lojalitását az ügyfélélmény határozza meg. A Travelport abban nyújt segítséget partnereinek, hogy az utazás minden lépésében hatékonyan tudja kiszolgálni az utasok igényeit.” Erre példaként hozta fel a cég új mobilalkalmazását, mellyel az utasok nyomon követhetik foglalásuk alakulását.

Ritter Máté a Budapest Airporttól a járatfejlesztésekről beszélt: „Az elmúlt évek munkájának köszönhetően 2018 nyarán három új, közvetlen észak-amerikai járat indul Budapestről New Yorkba, Chicagóba és Philadelphiába. A következő években elsősorban távol-keleti és délkelet-ázsiai közvetlen járatok elindításán fogunk dolgozni.” A szakember elmondta, hogy emellett kiemelt célként kezelik a meglévő közvetlen járatok esetében a heti frekvencia emelését, nagyobb géptípus üzembe állítását és további piaci szereplők bevonását egyes útvonalakra.

A díjazott légitársaságok listája:
 
A legkedvesebb légiutaskísérő 
1. El Al Israel Airlines
2. Emirates
3. Qatar Airways
 
A legjobb fedélzeti ellátás 
1. Emirates
2. El Al Israel Airlines
3. Qatar Airways
 
A legjobb menetrend 
1. Finnair
2. El Al Israel Airlines
3. Swiss
 
A legjobb ár-érték arány 
1. Qatar Airways
2. El Al Israel Airlines
3. Emirates
 
A legprofibb kommunikáció
1. El Al Israel Airlines
2. Emirates
3. Qatar Airways
 
Különdíj:
A legtöbb értékelés: Wizz Air

Összesített végeredmény
1. El Al Israel Airlines
2. Emirates
3. Qatar Airways


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.