Légitársaságok, idegenforgalmi hivatalok és a sajtó képviselői részvételével, február 15-én, csütörtökön, a Brody Studios-ban tartotta évindító partnertalálkozóját a repjegy.hu és a Travelo. A rendezvényen több szakmai előadás is elhangzott a repülőjegy-foglalás jövőjéről, valamint sor került az Én légitársaságom 2017 felmérés eredményhirdetésére és díjátadójára.
A felmérés idén már hatodik alkalommal került megrendezésre. Ez az egyedüli olyan hazai megmérettetés, ami kizárólag az utasok véleménye alapján rangsorolja a légitársaságokat.
Az összesített pontszámok alapján eddig kétszer a Qatar, majd egymás után négyszer, az Emirates lett Magyarország kedvenc légitársasága. Őket taszította most le a trónról az El Al Israel Airlines, mely A legkedvesebb légiutaskísérő és A legprofibb kommunikációkategóriában is az első helyen végzett.
A legjobb fedélzeti ellátás kategóriában 2013 óta veretlen az Emirates. Ezúttal is az Emirates járatok kényelmével és ellátásával voltak leginkább megelégedve az utasok. A legjobb menetrend tekintetében a Finnair (ami már 2015-ben és 2013-ban is megnyerte ezt a címet), A legjobb ár-érték arány kategóriában pedig a Qatar Airways lett a győztes, amely 2012-es és 2013-as kategóriagyőzelme után most először nyerte el újra ezt a díjat.
A szavazáson mindenki részt vehetett, aki 2017-ben repülős utazáson vett részt. A légitársaságokra online – az azenlegitarsasagom.hu oldalon – szavazhattak a hazai utazók. Öt szempont szerint kellett a légitársaságokat értékelni 0-5-ig terjedő skálán: a személyzet munkája, a fedélzeti szolgáltatások színvonala, a menetrend, az ár-érték arány és a légitársaság kommunikációja alapján. A pontozás mellett szöveges értékelésre is lehetőségük volt az utasoknak.
Idén összesen 7 852 értékelés érkezett, ez jelentősen meghaladta a tavalyi 5 274-es számot, emellett tavalyhoz képest csaknem 2 000-rel több, 5 626 szöveges beszámolót küldtek a résztvevők. A legtöbb értékelés - nem meglepő módon - a Wizz Airre érkezett, hiszen a hazai utazók nagyon sokszor veszik igénybe a magyar kötődésű diszkont légitársaság járatait. Idén ezt a teljesítményt a szervezők egy rendhagyó különdíjjal is jutalmazták.
A rendezvényen elhangzó előadások sorában a repjegy.hu képviseletében Horváth Balázs, a Weco-Travel Kft. ügyvezetője a Big Data és a mesterséges intelligencia térnyerését vetítette elő a repülőjegy-értékesítésben. „Megfelelő minőségű és mennyiségű adatokból nagy pontossággal tudunk majd egyéni igényeket és lehetőségeket felmérni, és ezek alapján teljesen testre szabott ajánlatot készíteni, amely a megfelelő időben és a megfelelő áron érkezik a fogyasztóhoz” – mondta. Emellett kiemelte a márkaismertség fontosságát, amely alapvetően hozzájárul a bizalom megteremtéséhez.
Bíró Balázs a Travelport Magyarországtól elmondta: „Az ügyfél lojalitását az ügyfélélmény határozza meg. A Travelport abban nyújt segítséget partnereinek, hogy az utazás minden lépésében hatékonyan tudja kiszolgálni az utasok igényeit.” Erre példaként hozta fel a cég új mobilalkalmazását, mellyel az utasok nyomon követhetik foglalásuk alakulását.
Ritter Máté a Budapest Airporttól a járatfejlesztésekről beszélt: „Az elmúlt évek munkájának köszönhetően 2018 nyarán három új, közvetlen észak-amerikai járat indul Budapestről New Yorkba, Chicagóba és Philadelphiába. A következő években elsősorban távol-keleti és délkelet-ázsiai közvetlen járatok elindításán fogunk dolgozni.” A szakember elmondta, hogy emellett kiemelt célként kezelik a meglévő közvetlen járatok esetében a heti frekvencia emelését, nagyobb géptípus üzembe állítását és további piaci szereplők bevonását egyes útvonalakra.
A díjazott légitársaságok listája:
A legkedvesebb légiutaskísérő
1. El Al Israel Airlines
2. Emirates
3. Qatar Airways
A legjobb fedélzeti ellátás
1. Emirates
2. El Al Israel Airlines
3. Qatar Airways
A legjobb menetrend
1. Finnair
2. El Al Israel Airlines
3. Swiss
A legjobb ár-érték arány
1. Qatar Airways
2. El Al Israel Airlines
3. Emirates
A legprofibb kommunikáció
1. El Al Israel Airlines
2. Emirates
3. Qatar Airways
Különdíj:
A legtöbb értékelés: Wizz Air
Összesített végeredmény
1. El Al Israel Airlines
2. Emirates
3. Qatar Airways