Kitiltanák a business osztályról a gyerekeket

Egy friss felmérést szerint az üzleti utazók ¾ része kitiltaná a repülőgépek business osztályáról a 18 évesnél fiatalabb utasokat, mivel zavarja őket a gyerekek jelenléte.

A felmérést a napokban kezdődő londoni Business Travel & Meetings Show szervezői végezték 1000 brit üzleti utazó megkérdezésével. Arra a kérdésre, hogy mi zavarja őket a legjobban, amikor business osztályon utaznak, az üzletemberek 74%-a azt nyilatkozta, hogy a gyerekek. 18%-uk azon háborog, hogy olyan turisták mellett kénytelenek néha ülni, akik ingyenes upgrade-et kapnak turistaosztályú jegyükhöz, miközben ők teljes árú jegyet fizettek. 15%-uk úgy véli, megérdemelnék, hogy jobban elválasszák őket a turistaosztályon utazóktól. 12%-uk szerint előfordul, hogy első osztályú tarifát fizetnek, mégis turistaosztályú szolgáltatásban részesülnek.

Egy üzleti utaztatással foglalkozó újságíró, Dave Richardson így vélekedik a kérdésről: „Határozottan úgy gondolom, hogy jó ötlet a csak felnőtt utasok számára fenntartott kabin a népszerű útvonalakon, és arra is lehet megoldást találni, hogy a családok is együtt utazzanak. Az interkontinentális járatokon főleg az olyan innovatív légitársaságok jöhetnek szóba, mint a Virgin Atlantic, az Emirates vagy az Etihad. Számos légitársaság flottájában még évekig ott lesznek a B747-esek, azoknak a felső szintjét fenntartani csak felnőtt utasoknak nem okozhatna különösebb logisztikai problémát a légitársaságok számára. Ráadásul a legtöbb szállítónál a B747-esek alsó szintjén is vannak business class ülések, amelyeket a családos utazók használhatnának.”

 

A kiállítás rendezvényigazgatója, David Chapple is egyetért azzal, hogy az üzleti utazók, akik extra összeget fizettek azért, hogy kényelmesen utazzanak, dolgozni és aludni tudjanak a fedélzeten, frusztrálónak találják, ha gyerekek zavarják meg a nyugalmukat. „El kell fogadni a tényt, hogy a családos és az üzleti utazóknak eltérő elvárásaik vannak a légi utazásokkal kapcsolatban. A vasúttársaságok egy része már bevezetett ún. „Csendes zónákat” a járatokon, most itt az ideje, hogy a légitársaságok is foglalkozzanak a jelenséggel.”


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.