Kormánybiztosokat és fél évre kölcsönt kapott az Alitalia

Három kormánybiztost neveztek ki az Alitalia olasz légitársaság élére, amely a következő hat hónapra 600 millió euró kölcsönt is kapott a római kormánytól, amíg sikerül új gazdát találni a csődbe jutott vállalatnak.

Az Alitalia megmentését még távolinak nevezte Carlo Calenda, az olasz gazdasági fejlesztési tárca vezetője az olasz sajtónak szerdán adott interjúkban. Hangsúlyozta, hogy a légitársaság élére kinevezett kormánybiztosok és az ideiglenes támogatás arra kell, hogy minél előbb hosszú távú megoldást találjanak a vészhelyzetre. Carlo Calenda elmondta, hogy az olasz adófizetők az utóbbi évtizedekben már 7,5 milliárd euróval segítették az Alitaliát, amely most is naponta 2 millió euró veszteséggel számol.

A miniszter kizárta, hogy az Alitaliát államosíthatnák. Elképzelése szerint új befektetőkre van szükség, és az olasz kormány abban bízik, hogy olyan vásárlót sikerül találni, aki az olasz vállalat egészét megmenti. Carlo Calenda kizárta a légitársaság feldarabolását is, de olasz gazdasági elemzők szerint az Alitaliát már csak a szalámi-taktika mentheti meg. A gazdasági tárca 15 napon belül megkezdi az esetleges érdeklődőkkel az egyeztetést. A miniszter kiemelte, hogy az Alitalia "nem szűnhet meg", mivel ez hatalmas veszteség lenne az egész olaszországi gazdaság számára. Ezen kívül az olaszországi belföldi légi forgalom bénulásához vezetne, amelynek jelentős piacát az Alitalia tartja kézben.

Az Alitaliát nem először bízzák kormánybiztosra, utoljára 2008-ban történt meg. Ez az első alkalom azonban, hogy egyszerre három menedzsert nevezzenek ki, ami a légitársaság súlyos állapotára és a sürgősségre utal. Luigi Gubitosi, Enrico Laghi és Stefano Paleari neve ismert az olasz gazdasági-pénzügyi életben, korábban is olasz állami tulajdonban levő nagyvállalatoknál dolgoztak.

Az 1947-ben alapított Alitalia 51 százalékát az állami részesedésű Olasz Légi Társaság (CAI), 49 százalékban az Etihad birtokolja. Az Egyesült Arab Emírségek légitársasága 2014-ben 1,7 milliárd eurós befektetéssel lépett az Alitaliába. A folyamatos veszteségek miatt az Etihad több mint kétezer Alitalia dolgozó elbocsátását jelentette be, amelyre az olaszországi szakszervezetek sztrájkhullámmal válaszoltak. Az olasz kormány közvetíteni igyekezett: az Etihad és a gazdasági fejlesztési minisztérium közös ipari tervét azonban az Alitalia dolgozóinak többsége az április 24-i vállalati referendumon elutasította. Az Alitalia 12 ezer dolgozójából több mint tízezren szavaztak és 67 százalék nemet mondott az elbocsátásokra és bércsökkentésre jól tudva, hogy az ipari terv elutasítása kormánybiztos kinevezéséhez vezethet.

Az Alitalia évi 23 millió utast szállít. Az olasz gazdasági fejlesztési miniszter leszögezte, hogy az eddig megvásárolt Alitalia jegyek érvényesek, egyetlen egy járatot sem mondtak le. A következő hónapokra már mintegy öt millió utat foglaltak le, és ezeket az utasok nem fogják elveszíteni - hangoztatta az Etihad is.

Forrás: MTI


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.